Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '08

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS İlleti

ÖSS İlleti
 

Merhaba Sevgili Milliyet Okurları;

Uzun süredir yazamıyorum. Şimdi fırsat buldum yazmaya.

Şu anda atölyedeyim ve sınav oluyoruz. Tabi arkadaşlarım sınav oluyorlar ben bitirdim. Aslında şimdi 'Senin Öss'ye çalışman gerekiyor.' derdi büyüklerim. Ama nereye kadar Öss! Öss'ye öyle bir anlam yüklemişiz ki tüm benliğimizi kaplamış durumda. Bu çılgınlık niye anlamıyorum. Ben Öss'ye kendi yöntemlerimle, edindiğim bilgilerle çalışıyorum. Bu yolun yolcusu olan pek muhterem arkadaşlarıma da edindiğim bilgilerden bir demet sunmak istiyorum. Arkadaşlarım, sevgili rakiplerim;

Ben bu sabah kendime bir "Öss Bilançosu" hazırladım. 16 Haziran'a kadar uyacağım bir program ve bununla ilgili bir rapor hazırladım. Bu programa uyacağıma da söz verdim. Kime mi; KENDİME tabi ki. Arkadaşlar irade çok önemli. Eğer hazırladığınız programa sadece ilk gün bakıp ondan sonra unutursanız olmaz böyle. Bu sebeple Öss'ye hazırlık sürecinde uymanız gereken ilk şey hazırlayacağınız programdır. Bir programa uymanızı size şiddetle öneririm. Dikkat etmeniz bir nokta var ki o da şudur:Programınıza sadece dersi koymayın. Spor yapıyorsanız sporu, gezmeyi, tozmayı, sinemayı, kitap okumayı, sevgilinizi düşünme anlarınızı(!), müzik dinlemeyi... Hepsini içine koyun. Dinlenme aralarını da unutmayın. Sonra yapılacak olan her türlü seminere gidin. Sağlıklı düşünmedir, motivasyon gücüdür, dikkat toplamadır, hızlı okumadır.... İnsanlar bizler yararına(emin olun bizlerin yararına:)) böyle bir çok seminer yapacaktır. Aman ha bunları kaçırmayın... Hızlı okuma dedim de şaka maka bu gerçekten çok önemli bir konu. Bununla ilgili bir seminer olursa kesinlikle kaçırmayın haa. Bakın sevgili rakiplerim, şu an bir yandaşınız olarak konuşuyorum. Bir kitapta okumuştum; sadece okumayı baz alırsak, 3.15 saatlik bir sınavı yaklaşık 45-50 dakikada bitirebiliriz. Bu sadece okuma kısmı için. Geriye kalan zaman sizin bilgilerinizi kullanmanız için gayet de yeterlidir. Mesela bu teknikle dakikada 1000 kelime okuyabilirsiniz. Bu nedenle bu çok önemli. Sonra kitap okuyun. Bilhassa bu edebi kitaplar olursa daha iyi olur. Çünkü; bunlar bizim hayal gücümüzü geliştirir, yorum kuvvetimizi arttırır. Aslında uzmanlar müzikte seçici davranılması gerektiğini söylüyor fakat ben buna katılmıyorum. Sen kendini hangi müziği dinlerken rahat hissediyorsan onu dinle. Bu senin için daha iyi olacaktır. Bir de şu hususta dikkat çekmek isterim.Bunu çok değer verdiğim bir öğretmenim de dile getirmişti: Çok çalışmak değil, anlayana kadar çalışmak gerekir. Hani Öss öğrencileri arasında hava atma usulü şöyledir: Ayy kız ben bugün 200 soru çözdüm. Öteki: Yaa ben de dün çözmüştüm ama bugün fazla zamanım yoktu çözemedim. Bizim bir arkadaş da "Ben 3 ay içinde 1 Milyon tane soru çözeceğim." diyor. Bunlar yanlış davranışlar bana göre. Hiç birisi de sormaz haa"200 sorudan kaçı doğru?" diye. Herkes olayın hacmine bakar.

Yapacağımız şey çok basit ve uygulanabilir bir sistem:
=>Bir çalışma Programı hazırla(Bunun için yardım alabilirsin)
=>İçerisinde sadece ders değil seni ilgilendiren her şey olsun.
=>Seminerleri ihmal etme.Nerede seminer varsa oraya damla.
=>Sakın kitap okumayı unutma.
=>Çok çalışmak değil, verimli çalışmak önemli.

NOT: Şu ÖSS illetinin bir de iyi yanı var aslında: Bu süreç sonunda çok kültürlü biri olup çıkacağız herhalde: Seminerler, kitaplar, dersler... Değil mi?

Hoşçakalın, görüşmek dileğiyle....

 
Toplam blog
: 29
: 791
Kayıt tarihi
: 01.11.07
 
 

1990 İstanbul/ Üsküdar doğumluyum. Şu anda lise öğrenimi görmekteyim. Kendimi kişisel gelişim konusu..