Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '10

 
Kategori
Şiir
 

Otobüs durağında aşkın bekçisiyim…!

Otobüs durağında aşkın bekçisiyim…!
 

Öner Samanlı, şiirlerinde Hayyam’ca benzetiler kullanıyor…(Sanat Güncesi)


Aşkımda Aşkın, Aşk Ağlıyor 

 

Hicaz bir şarkının dem akşamında,  

Geldi yüreğin yürek yangınlığıma,  

Üşümesin diye sakladım yüreğime,  

Okşadım sevdim, sendin kokladığım da… 

 

Güz gecesinde seyrederken mehtabı,  

Issızlığımı aralayıp, kimdi kapımı çalan? 

Sevgi tohumları ektiğim tarlalardan neden,  

Biçtiğim yıllar boyu hep deveye diken… 

 

Zaman geçici, insan aldatıcı, sevgiler kalleş,  

Göz gözelikler kaçamakların usancında senli,  

Kimi yüreğinde hançerlenir, kimisi yüreğimde,  

Kör karanlıkta düştünse eğer, ayakların ele verir… 

 

Bugün ilan verdim tüm gazetelere,  

Üstelikte penpe gül ağacından, çerçeveli,  

Yüreğimde ekli yürek, acele satılıktır derken,  

Issızlığımda biçaren olmuş bir gecenin bekçisi,  

Varlığınsa yalnız korkuların uzak güvencesi… 

 

Eller gibi davranıp nasıl görmezden gelinir,  

Açmazların köyünü bastığında eşkıyalar,  

Yağmur altında sırılsıklam sarhoş olur,  

Yüreğinde yüreğim ise, haraç mezat satılır… 

 

Çağrılmadan geldiğim yerlerde, sensizlik,  

Gelgitlerine, topladığım yaban mersinleri aşina,  

Yıllar önce yazılmış bir şiirin tutkulu bakışına,  

Buharlaşıp kaybolmuş biçare bir aşığım …  

 

 

Öner SAMANLI 

02.05.2010 

MERSİN 

 
Toplam blog
: 295
: 3087
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..