Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '18

 
Kategori
Mizah
 

Otomobil Sektöründe Devrim: "İthal Samanla" Çalışan Araba İmal Ettik

Otomobil Sektöründe Devrim: "İthal Samanla" Çalışan Araba İmal Ettik
 

       Memleketin babayiğitleri, ellerini taşın altına, nice asır sonra koyabildiler şükür. Yerli araba üretimi için düğmeye basıldı.  Artık bizi tutan olmaz.

       Bu her seferinde böyle olur. Gün gelir,  taşın altındaki  o ellerden  hayır gelmez. Taşlar da toz olup, savuşur gider. Ortada sen ben   karşılıklı yalnızları oynarız.

       Eller taşın altındayken, bir Ege’li vatandaş, “eşekli araba” imal etti. Ve bu marka ile seri imalata başladı.

       Yabancılar, piyasadaki bu Türk atılımını kıskanç gözlerle izlerken, bir tuhaf oldular. “Ne kolaylıklar istediniz de vermedik “ diyerek, otomobil sektörümüze yanaşır oldular. Bazı indirimlerde bulunarak gönül almağa çalıştılar.

       Şaka bir tarafa, eşekli araba için piyasada henüz kıpırtı yok. Örnek olarak  imal edilen bu araba, yerli ve yabancıya görücü çıktı şimdilik.. Türkün pratik zekası, elbette dış oto firmalarının gözüne  elbet bir gün batacak.

       İlk arabamızı imal ettiğimizde, yürütememiştik. Zira içine benzin koymayı unutmuştuk.

       Daha sora  Murat 124’ler, peynir ekmek gibi satılmağa başladı.  Bunlardan sadece inekler, bu arabaları zerzevat gibi gördü.  Yeşil renkli Murat 124’ler, parça parça inekler tarafından koparıldığında, anlaşıldı ki, inekler “renk körü “ değilmiş. Bu vesile ile de bir ilmi gerçeği ortaya çıkarmış olduk, iyi mi ?  Bu ilmi gerçek keşfedilince, arabaların yeşile boyanmasından süratle vazgeçildi.  O zaman işte arabalar ineklerin ellerinden kurtuldu.

       Ne günler yaşamışız değil mi? Şimdi ise, her şeyi ile dört dörtlük yerli imalatımız var. Bir kere benzin derdi yok. İthal malı samanlarımızın bir balyası ile 100 Km.lik yol alabiliyor bu araba. Yerli saman olsaydı,  bu rakam yarıya yakın olurdu. Süper benzin gibi ithal  saman kullanınca,  arabanın çekişi daha güzel oluyor.Bir de ithal samana karşı çıkan var bu memlekette. Ne denir? “Halik bilmezse, balik bilir”  boşuna dememişler. Söylenip  dursunlar bakalım . Samanın ithali ne işlere yarıyormuş da görsünler

       Eşekli arabamız, önden çekişli. 5 beygir gücünde, ithal samanla da çalışır, 5 ileri, 1 geri vitesli, Çok çalışır, az aşınır. Az yakar, çok kaçar.

       Eşekli taksi modellerin fenni muayenesi yok. Sigortası yok. Vergisi yok, Saldım çayıra, Mevlam kayıra, Yeşil hariç her rengi mevcut, Boya istemez. Şanzıman ayarı,  rektifiye istemez.

       Eskilerden birisine kızdığımızda, “Haydi ordan at arabası sen de” derdik. Çok kızdığımızda, atı, eşekle değiştirerek söylerdik. Bak,  eşek ve araba nice asır sonra uyuşup, bir araya geldiler ve karşımıza dikildiler. Bu vaziyet karşısında eşekler karaborsa olumuyor mu dersiniz?

       İşe alınırken,  her halde, yüksek tahsilliler tercih edilir diye de not düşülür mü acep? Bilemiyoruz. Zaman gösterecek tabi. Ama,  işe alınırlarken,  sabıka kaydına bakılır muhakkak. Şimdiye kadar çifteledikleri insanların  akıbetleri,   sahibine kızıp da ısırık vukuatları, Feto üyeliği hep araştırılır da, ondan sonra taksi modeline uygun  alınır bu eşekler.

       Eşekler karaborsaya düşünce, bu hususlar çaresiz sorulacaktır.

Eşek arabasının aksesuarları için, terk edilmiş bu  aksesuar sanatı, böylelikle yeniden canlanmış olacak.

       Ne dersiniz. Yüksek tahsilli eşekli arabalar için sıraya girelim mi? Ne dersiniz?

       Ama bize sorarsanız, otomobil  sektöründe, ilk olarak devrim  yaptık. “İthal samanla” çalışan araba yaptık.

       Ört ki, ölem !

Görüntünün olası içeriği: açık hava

BU MODELLER ESKİDİ ARTIK. KIZDIĞIMIZ ZAMANLAR BÖYLESİ ARABALARI KASTEDEREK " HADİ ORDAN İNEK ARABASI" DERDİK.

Görüntünün olası içeriği: ağaç, gökyüzü, araba ve açık hava

PRATİKTE YERLİ İNEK ARABALARI DA İMAL ETTİK.  İNEK MOTORLARINI,  ARABALARLA TAMİRCİLERE TAŞIDIK. ŞİMDİ  BU MODELLER DE ESKİİDİ.

Görüntünün olası içeriği: bir veya daha fazla kişi

ATIN ARPASI MI FAZLA GELDİ, YOKSA YÜKÜNÜN AĞIRLIĞI MI? BİR DEVİR BÖYLE GEÇMİŞTİ. BUNDAN SONRADIR Kİ EŞEK ARABALARI GÖZÜKMEĞE BAŞLADI  TEK TÜK DERKEN, SAMANLA ÇALIŞLANINI KEŞFETTİK.

Görüntünün olası içeriği: at ve açık hava

HAFİF BİNEK ARABALARI. BUNUN DA MODASI GEÇTİ.

Görüntünün olası içeriği: açık hava ve doğa

İŞTE  SON MODELİMİZ BU. ÖNDEN ÇEKİŞLİ. İTHAL SAMANLA ÇALIŞIR. AZ YAKAR, ÇOK KAÇAR. 5 İLERİ, 1 GERİ VİTESLİ., TASARRUFLU İDEAL ARABAMIZ GÖRÜCÜDE ŞİMDİ.

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..