Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '10

 
Kategori
Gönüllülük
 

Oturduğunuz yerden yardım etmeye dair

Yaz yaz da ne olacak demiş. Niye demiş? Neden demiş, kim demiş? Bu yazıda hiç önemli değil. Uzun süredir yazmıyorum. Hem yazacak enerjim yok hem de yazdıklarımı artık beğenmediğim için vazgeçtim sanırım. Yazmak bir sabır işi. İçinden gelen coşkuyla yazdığın zaman güzel oluyor. Bir ilham gelir gibi kelimeler döküldüğünde aklına, kelimeleri tuşlara vura vura çıkarttığında ortaya çıkan resim güzelse tadına doyulmaz. Bazen aklıma kendiliğinden bir konuda yazılar düşer. Kendiliğinden sorgusuz, sualsiz. Ama bir vakit geçerse ne aklımda kalır, ne ilk halinin tadı; haliyle çöpü boylar.

Bu girişi neden yazamadığımızı anlatmak için kulladık da peki bu yazı neye dair? İnsanın hiç olmazsa yazıyla bile faydalı olması gerekli diye düşünenlerdenim. Bir de ne kadar çok kişi iyi şeyleri paylaşırsa faydası o denli çok oluyor. Bir yandan da kötü ve olumsuz şeylerle o kadar dolu ki gündem, ülkemizde güzel şeylerin olmasını bilmek ve paylaşmakta o denli önemli. Milliyet bloğu en çok bu konuda seviyorum zaten. Konusunda kısa sürede marka olması bir yana , sayısı bine ulaşan seçkin bir toplulukla da güzel şeylerin paylaşımı başarılı olabiliyor.

Bahsettiğim site www.alisbagis.com adı altında bir yardım organizasyon sitesi. Onlarca STK (sivil toplum kuruluşlarını) sizin sayenizde yardım alırken sizde aynı zamanda istediğiniz ürünün alışverişini yapıyorsunuz. Sistemin işleyişi şöyle: Çeşitli ürünler var ve siz bunları alırken o firmada istediğiniz yardım kuruluşuna belirli bir miktarı (genelde %2) yardım olarak yolluyor. Ayrıca ilgili dernek ve kurumların detaylı bilgileri ve site adresleride var.

Diğer yandan şöyle düşünenler olursa ''ben niye çok az bir bağış için alışveriş yapayım?'' diyen olursa da ilgili beğendiği yardım derneğinin sitesine gidip tamamen o kuruluşa bağış yapmakta sizin için bir seçenek.

Eğitim, Çağdaş yaşam, Hayvanlar başta olmak üzere birçok kuruluşa bağışla destek vermek mümkün. Devletin neredeyse her alandan çekildiği günümüzde artık bu tür kurumlar daha çok önem taşıyor. Mesela orada HAYKOD adlı bir hayvan barınak derneğinin hikayesi var ki çok etkileyici. Her şeyini hayvanlara harcayan bir ailenin hikayesi.

Çevremde birçok durumu müsait insan ''yardım edecek insan yok ki edeyim'' tarzı düşünüyorlar. Bir de bu hayat pahalılığında ne yardımı kardeşim? diyenler var. Sigaranın paketi 7 milyon olmuş. Her ay 50 TL bağış yap hem de ciğerlerin rahat etsin kardeşim diyelim onlara. Bu yazıyı okuyan güzel insanlardan dileğim ilgili mecranın bilgilerini olabildiğince duyurmaları.

Her gününüz bayram gibi olsun diyerek...

 
Toplam blog
: 187
: 1260
Kayıt tarihi
: 02.10.06
 
 

İyiye ve güzele götürmeliyiz Dünyayı. Sürekli daha çok kazanmak, daha yukarıdan bakmaya çalışmak,..