Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '08

 
Kategori
Bilgisayar
Okunma Sayısı
553
 

Otuz dakika...

Otuz dakika...
 

Herhangi bir bilgisayar.


İlk önce bilgisayarımı açıyorum. Sonra oyuna giriyorum. Otuz dakika bazen bir saat oynuyorum. Ondan sonra bilgisayar ''çat'' diye kapanıyor. Ben hiç birşey anlıyamıyorum. Diğer bilgisayarlardan fazla ses çıkartıyor. Yani çok uğultu yapıyor. Şimdi size özelliklerimi yazıcam. İyi mi kötü mü siz karar verin?

Sistem:

Microsoft Windows XP
Professional
Versiyon 2002
Service Pack 2

Bilgisayar:

AMD athlon(tm) 64 Processor
3000+
2.01 GHz, 512 MB RAM
Fiziksel Adres Uzantısı

Yani aslında sırf oyuna girince kapanmıyor. Hani flash oyunlar olur ya siteden oynuyorsun. Onlarda bile kapanıyor. Daha ne diyebilirim bilmiyorum. Yardım ederseniz çok sevinirim. Eğer bir fikir bulamassam yapıcaklarımı aşağıya yazdım.

Yapılıcaklar:

1- Format atacağım.

2- Prizi yenileyeceğim.

3- Kasayı kontrol ettireceğim. (Bilgisayarcıya götürücem.)

4- Eğer hiç biri işe yaramazsa satmayı düşünüyorum.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kardeşim bu ne böle bu pcmi diyon sen buna bu ne git çöpe at bunu ve oyun için en az amd x2 4800+ al 2gb ram al 512 mb ekran 160gb hhd bide kaliteli bi anakart alsana oyun makinesi

sezer ercan 
 23.08.2008 10:57
Cevap :
Önerinize teşekkürler. Ancak yapmış olduğumuz genel bakım ve temizlik sonrası benim emektar PC artık CANAVAR be CANAVAR. Selamlar..  23.08.2008 16:13
 

Merhaba, Bilgisayarınızın açılıp sonra oyun vs. oynadıktan bir süre sonra kapanması akla ilk olarak ısı faktörünü getiriyor. İşlemci fanının yuvasına tam oturmaması bile bu tür nedenlere mâl olur. Size tavsiye kasanızın soğutma ve/veya fan sistemini kontrol ettirmeniz. Kolay Gelsin. Arif ÇETİNER

mehmet arif çetiner 
 22.08.2008 16:11
Cevap :
Merhaba. Bu yazıma yorum yazanların bilgileriyle kasanın tüm fişlerini çektim. Bahçeme indirdim. Babamla beraber fanlarını temizlemeye başladık. Fanlarda inanılmaz bir derecede toz vardı. Kasada genel bir temizlik yaptık. Bir saat sürdü. Eve çıkarıp fişleri takıp açtıktan sonra kapanıcak mı diye oyuna girdim. Üç saat oldu hala daha oyundayım. Düzeldiğini anladım. Bazen oyundayken otuz dakika zor dayanıyordu. İlginiz için teşekkür ederim.  22.08.2008 17:19
 

Şöyle ortaya derince bir kova koy.Kucakla bilgisayarı oturt içine.Sıcaklarda serinlesin yavrucak:) Şaka tabi Amd ve kapanma sorunu olduğunu okuyunca bir de işlemci modeline bakınca aklıam sadece ve sadece ısınma sorunu geldi.Fanlar kontrol edilmeli.Bilgisayarın hard diskinde birazcık temizlik(işe yaramayan programların kaldırılması vb.) kısaca yazılım ve donanım anlamında bir sistem optimizasyonu yeterli olacaktır kanatindeyim.Olmazsa fan ekleme ya da işlemci değiştirme seçeneklerini gözden geçirin derim.İyi günler...

Jag Skrev 
 20.08.2008 22:04
Cevap :
:) İşte bu yüzden artık AMD hiç ama hiç sevmiyorum. İntel Core alacağım. Bakımını yaptırıcam. Yine olmazsa format atıcam. Virüs yok bu konuya vardım. Çünkü Norton Anti-virüs'ü yükledim. Tam sistem taraması yaptım. Ayrıdan hızlı tarama yaptım. Toplam dört tane virüs buldu. İsimleri Tacking Cookie, Trojan Horse, iki tane de Trojan. Wimad buldu. Hepsini yok etti sağolsun norton. İşte sonuçlar bu. Bilgileriniz ve şakanız için çok teşekkür ederim :)  20.08.2008 23:50
 

Evet dediğim gibi ısınma problemin büyük olasılık.Sorduğun soruya gelince evet değiştirebilirsin Intel marka işlemciye geçebilirsin fakat anakart + işlemci değştirmen gerekir.Yeni modellerden almak istersen bu sefer Ram değişmeside gerekir yani bu format işini bi dene eğer düzelmezse.Yapabileceklerin sınırlı yani komple değiştirsen daha ii olur. İşin teknik kısmından anlıyorsan makinanın fanlarını bi temizlemeni öneririm çünkü toz her zaman içerdeki hava sirkülasyonunu önler bunun içinde sana bir kompresör lazım.Yani bilgisayarcına danışırsan bu konularda daha ii olur büyük sorunlar çıkmasın başına...

U.G.R 
 20.08.2008 11:11
Cevap :
Format attırıcam. Her gün virüs taraması yapıcam. Kasanın tozlarını alıcam. Olmazsa işlemciyi değiştiricem. AMD niye böyle yapıyor? Bilgisayarcıya da danışcam. Verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ederim.  20.08.2008 11:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 39
Toplam yorum
: 116
Toplam mesaj
: 16
Ort. okunma sayısı
: 3035
Kayıt tarihi
: 18.07.08
 
 

1995, İstanbul doğumluyum. Öğrenciyim. Kitap okumayı, yazı yazmayı, müzik dinlemeyi severim. RBK...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster