Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '17

 
Kategori
Deneme
 

Özlettin İstanbul

Özlettin İstanbul
 

En dingin, en pırlanta yerine bile gitsem ülkemin, bedenen bıraksam da ruhen bağlıyım sana. Senden kaçmak isterim öfkem had safhaya ulaştığı her anda. Lakin ne mümkün senin martı konvoylu gemilerini unutmak, ne mümkün tarih kokan semtlerinden vazgeçmek.

Bir tiryaki edasıyla bağlandım sana. Ne gittim senden, ne de kalabildim sana. Kalabalığına kahırlar okudum, semtlerine dualar. Bitmedi bende vapurda martılara simit atma sevdası, bitmedi bende seni şöyle bir süzerken çay sevdası, bitmedi bende kahve kokulu semtlerini içime çekme sevdası!

   Her semtin ayrı bir kültür, her sokağın bir hazine dolu. Matruşka gibi süprizlerle dolusun. Eştikçe topraklarını mücevherlerin saçılıyor. Düşen mücevherlerini toplamak da bana kalıyor.

   Bazı semtlerin keşmekeş içinde, boğuluyorum. Bazıları da var ki, gitmelere doyamıyorum.

   Bazen dönmek istiyorum eski vakitlerine, seni daha dingin, daha süssüz, daha pak görebilmek için. Tarih kokan semtlerine kırmızı, körüklü, külüstür otobüslerinle -şu ana oranla çabucak- varmak istiyorum.

   Kimi zaman devrileyazan, bodur trenlerinle tıngır mıngır gitmek istiyorum, çocukluğumu geçirdiğim deniz kıyısı semtlerine. O semtlerine varıp kağıttan kayıkları andıran, turuncu simitli vapurlarına binip martıların eşliğinde göçmek istiyorum başka başka semtlerine.

   ‘’Özlettin İstanbul’’ hem de çok özlettin eski günlerini. Bir yol bul bu duruma, yoksa  gün geçtikçe vazgeçmek güdüsüyle yanıp tutuşuyorum sana baktığım her anında.

 

 

 
Toplam blog
: 15
: 438
Kayıt tarihi
: 21.06.15
 
 

İstanbul Üniversitesi İnşaat Mühendisliği eğitiminin bana kattığı sayısal düşünme yetisini yedi y..