Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '22

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

PARADOKSTAN KURTULMALIYIZ

Paradoks

Doğru bilinen yanlışlardır

Bugünlerde

Bizim Ülke olarak yaşadığımız çelişkiler

Paradoksa paradoks diyemeyişimizdendir

Koskoca bir Ulusuz biz canlarım

Kökümüz

Tarihin derinliklerine dayanıyor

Yani

Kıymetli bir soy ağacımız var

Birçok ulusa el uzatmış soyumuz

Balkanlarda

Hala daha anılır durur atalarımızın iyilikleri

Lehistan’da da aynı şekildedir durum

“Türk Atlıları Vistül ırmağından su içmedikçe

Lehistan’a huzur gelmez” sözünü anımsayalım

Bu söz Türk Soyunun doğruculuğunun eseridir

Atalarımızın bariz özelliklerinden en başta geleni

“Doruya doğru yanlışa yanlış” demektir

 

Bu böyşe canlarım

Gelelim bugünlere

Bugünlerde o değerli “Ata özelliğimiz” gitti

Yerine

Paradoks geldi oturdu

İşimize gelince

Yanlışa doğru diyoruz

 

İşte bu paradoks bizi

Yalın ayak başı kabak bırakıyor

Sonumuzu karartıyor

Geleceğimiz gittikçe belirsizleşiyor

 

Bu durum canlarım

Türk soyunu çok seven

Türk olmakla gurur duyan beni

Şaşırtıyor da şaşırtıyor

 

Durmadan

“Doğru burnumuzun dibinde koklasak anlayacağız”

Deyip duruyorum  ama nafile

Nafile canlarım nafile

 

Söyiyorum ama anlatamıyorum bir türlü

Bu olumsuzluk beni çok üzüyor

Hemen aklıma

Orhan Veli büyüğümüzün “Anlatamıyorum” şiiri geliyor

Okuyorum

Biraz da olsa rahatlıyorum

Buyrun birlikte bir kez daha okuyalım

Birlikte rahatlayalım

 

ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız
Mısralarımda
Dokunabilir misiniz
Gözyaşlarıma, ellerinizle

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce

Bir yer var biliyorum
Her şeyi söylemek mümkün
Epeyce yaklaşmışım duyuyorum
Anlatamıyorum

                      (ORHAN VELİ KANIK)

Paradoksu görmüş

Anlatmaya çalışmış bir büyüğümüz

Orhan Veli

Kendisine sevgi saygılarımı sunuyorum

Allah’tan Rahmetler diliyorum

 

Sağlık sıhhatler sizlerle olsun canlarım

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..