Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '15

 
Kategori
Resim
 

Paris'te bir Türk Sanatçısı

Paris'te bir Türk Sanatçısı
 

120X90 CM. TUYB 2015


Trabzon Sanatı Paris’e taşınıyor

1974 yılında Trabzon’da doğan sanatçı Ekrem Kutlu, 95 yılında ise KTÜ Resim Öğretmenliği Bölümü’nü bitirerek Trabzon’un Akçaabat ilçesindeki atölyesinde ve lisede gelecek nesillere sanatın ne demek olduğunu öğretmeye devam ediyor. Evli ve bir çocuk babası olan Kutlu, Trabzon sanatını sadece Trabzon ile sınırlamayıp Türkiye’nin Başkenti Ankara’da ve İstanbul’da da kişisel sergilerin yanında karma sergilere de katılarak herkese Trabzon sanatını anlatmış şimdi de Trabzon’u anlatan sanatını Paris’e taşıyor.

ESERLERDE KARADENİZ

Eserleri hakkında konuştuğumuz Kutlu, çalışmalarının konu olarak Karadeniz’in doğası ve sisi üzerine kurulu olduğunu belirterek; “Eserlerimde Karadeniz’in uçsuz bucaksız güzelliklerini zaman zaman saklayan sislere farklı bir anlam yüklemeye çalışıyorum ve bu değerleri resimsel bir tatla gizemli hale getirmeyi hedefliyorum. Böylelikle Trabzon dağlarının sislerin arasında yaşayan gizemi gözler önüne seriyorum” dedi. Eserlerinde Karadeniz’i betimleyen birçok faktörü bir arada etkili bir şekilde sunan Kutlu, görenlere Karadeniz’i yaşatmanın yanı sıra görsel bir şölen de sunuyor.

PARİS’TE SANAT

Paris Trabzon Kültür Derneği ve Türk Dernekleri Birliği’nin davetlisi olarak 7-14 Mayıs tarihleri arasında Paris’de bulunan Anadolu Kültür Merkezi’nde sergisini gerçekleştirecek olan Kutlu sergi hakkında ise şunları söyledi; “okula başlamadan önce bile arkadaşlarımla futbol oynamayı çamurla oynamaya, tahtalardan oyuncaklar yapmaya, toprak üzerinde çamurdan şehirler kurmaya, resim yapmaya tercih etmişimdir. Onları yaparken hayaller kuruyordum, kendimle içiçe yaşıyordum. Belki de başkalarına göre uyum sorunum vardı. Ama ben farklı olduğumu hissediyordum, arkadaşlarım gibi düşünmüyordum. Ben çizmek, boyamak, şekillendirmek istiyordum, 33 yıldır sadece bunları yapıyorum hergün en az 8 saat çalışıyorum. Şimdiye kadar hiç yorulmadığımı hissediyorum. Çünkü ben sevdiğim işi yapıyorum. 5 yıldır ise daha yoğun bir şekilde yağlıboya resim çalışmaktayım. Beş yıllık bir çalışmanın sonucu ortaya çıkan eserlerimi, Sanatın merkezi olan Paris'te sergilemek benim için çok önemli. Trabzonlu bir sanatçı olarak orada olmak, şehrimizin tanıtımına katkı sağlamak onur vericidir” Son olarak ise Kutlu, kendisine bu imkanı sunan ve desteğini hiçbir zaman esirgemeyen …Paris Trabzon Kültür Dernek Başkanı Bülent Cumur’a da teşekkür etti.

 
Toplam blog
: 17
: 565
Kayıt tarihi
: 02.10.14
 
 

1974-trabzon doğumludur  1994 KTÜ RESİM öğretmenliği mezunudur.Kendisine ait atölyesinde uzun yıl..