- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
Pazarlama Fonksiyonları
Satış & Pazarlama teriminden ne anlaşılmalıdır? Pazarlama kavramının içinde olan satış işlemi, aslında işletmelerin temel gelir kaynaklarını oluşturur, buna göre satış & pazarlamanın temel işlevleri nelerdir?
- Temsil ettiği firmanın ürün ve hizmetlerinin satış ve pazarlaması için etkin çalışmalar yapmak, bunun için müşterilerden gelen taleplere göre teklifler sunmak, gerekiyorsa müzakere ederek satış sözleşmesi yapmak.
- Hedef müşteriler belirlenerek, ilgili yerlerle kontak kurulması. #HedefPazar
- Yeni müşterilerin kazanılmasına odaklanarak satış sürecinin yönetilmesi ve satışa dönüştürülmesi. Esasen pazarlamayla ilgili profesyonel çalışmalar malum uzun dönemli projeksiyonla olur... 1 günde olmaz, 1 gün olur. #Zamanlama
- Müşteri ziyaretlerini gerçekleştirilip ürünlerle ilgili bilgi verilmesi, taleplerin tespit edilerek çözüm önerileri sunmak.
- Müşterileriyle ilişkilerini güncel tutarak müşteri memnuniyetinin artırılmasına sağlamak.
- Ürün ve hizmetler için zamanın koşullarına göre pazarlama ve iş planlaması yapmak.
- Pazar araştırması yaparak modern projeler geliştirmek, inovasyon sağlamak.
- Satış ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili not ve rapor tutmak, bunları temsilini yaptığı firmayla paylaşmak, sonuç odaklı kreatif ve alternatif çözüm önerileri geliştirmek, vs.
Retorik Soru: Kazanırken, kazandırabiliyor musunuz?
Hangi sektör olursa olsun iş dünyasının temel unsuru insandır. Bu nedenle insan kaynaklarının temel kriteri liyakatı esas alır. Liyakatın temelini ise eğitim ve deneyim oluşturur. #İK
Bir araya gelmek, başlangıçtır; bir arada bulunmak, gelişmedir; beraber çalışabilmek ise başarıdır.
Şen ve esen kalınız,
Şenol ELBAY