Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Çocuk Filmleri
 

Pepe İzliyoruz

Pepe İzliyoruz
 

Minikler için eğitici ,eğlendirici bir çizgi filim


Bundan 30 yıl önce, Heidi ile büyüdü çocuklar. Arkadaşlığa, dostluğa, insanlığa  dair  ince ayrıntılar kazıldı küçücük beyinlere. Şimdilerde ise Callio büyülüyor ekran karşısındaki minikleri...

PEPE ile de, 3. yaşının içinde olan, birtanemiz Elifoş sayesinde, tanışmış olduk ... Türk yapımı olduğuna inanamadım önce, hep alıştık ya, herşeyin ithal oluşuna... İsimler, Pepe, Zulu, Şuşu olunca da, tereddüt ettim doğrusu ama sanırım aynı  veya benzer hecenin tekrarı ilgi çeksin diye tercih edilmiş bu isimler. Elif hemen ezberlemiş  Pepe'nin şarkılarından bir-ikisinin sözlerini... Ben kızlarımdan da biliyorum: Anaokulu şarkılarında,şiirlerinde;  insanı yüreğinden vuran sözler vardır, değme ünlü şarkılarda olmayan... Mesela aklımda kalan bir tanesi : Bir ağaç besliyorum yüreğimde... Adı, sevgi. Dallarında iyilik, güzellik. Çalma kapısını yüreğimin kötülük ; açmam, ağacıma kurt girsin istemem ...

Pepe'nin şarkılarından birinin sözleri, kitap dolusu bilgiyi, veciz bir biçimde özetliyor : İnsan sevdiğini hiç üzer mi * Sebebsiz yere ona küser mi... Bir tanesi de var ki, dinleyen herkesi güldürüyor. Tuvalet eğitimine katkısı da tartışılmaz... Adı :Çişimiz...  Sözleri: Çişimiz tuvalette... kakamız tuvalette... Artık kimse yapmayacak altındaki beze... Bezleri attık, külotlar giydik, artık hepimiz de, tuvaleti öğrendik...

Yazıyı yazmadan önce, internette konuyla ilgili bir gezinti yaptım. "Pepe zeybek öğreniyor" diye bir çizgi filmi izledim. Doğrusu Türk bayrağını görünce çok duygulandım. Bizim de çizgi filmimiz var diye gururlandım. Bir zamanlar Brezilya dizileri ekranlara hakimken," Bu kadar zor mu dizi film yapmak, biz niye yapmıyoruz" derdim. Gerçi şimdi de, tam bir dizi furyası var ama seçici olunursa, içlerinde ; kendimizi , toplumu, hayatı sorgulayıp, gözlem ve deneyimlerimizle sentezleyebilme olanağı kazandıranları da var...  Sözünü ettiğim çizgi film, 2009 TRT yapımı. Demek ki çok yeni değil , "Pepe"  çocuk çizgi filmleri.

Anne-babalar, her zaman imkan bulamasalar da, arada sırada bu filmleri  çocukları ile birlikte  izlediklerinde, çocukların  buradan alacakları katkı,  ikiye katlanacaktır, şüphesiz. Birlikte yorum yapıp, değerlendirmelerde bulunmaları çok daha kalıcı etki yaratacaktır diye düşünüyorum...

*  *   *

 Küçük bir not... Yazıyı yazdıktan sonra, kızım telefon etti..."Anne üzgünüm ama bu da, İspanya'dan bir alıntı" dedi, bu çizgi film için..."Alıntı " diyorum; burada, başka sözcük kullanmaya içim elvermiyor... Neyse, olsun... Bir ilk adım olarak düşünelim; tamamiyle "bizim" olanları da yapılacaktır yakında diye, ümit ediyorum...

 

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..