Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '12

 
Kategori
Deneme
 

Pera'nın mektubu

Pera masalları çok sever biliyor musunuz? Sahi Pera'yı hatırlayanınız var mı? "Prens-esin uykusu" adlı postun kahramanlarındandı. Yakın zamanda görüştük onunla. Öyle çok anlatacağı şey vardı ki.. Dinlemeye zaman yetmedi. Bana anlattığı kadarını yazmamı istedi. Elbette hikayeleştirerek. Ama ben onun hikayesine başlamadan önce bana yazdığı mektubu sizinle paylaşmak istiyorum.
"Ada..
Her zamankinden çok acıyorum. Başım yine "bitti derken başladı" ile belada. Kızacaksın hatta yine aylarca konuşmayacaksın benimle. Ama senden başka anlatacak kimsem yok. O yüzden yine sendeyim. Tam aşk bitti derken, yeni bir tanesinin pençesindeyim.
Bu kadar acıtacağının farkında değildim aslında. Bilirsin,sen gibiyim. Aşktan aşka atlamayı severim. Ama.. Farklı olacaktı Ada. Uslu duracaktım. Öleceğimi bilsem üzmeyecektim onu. Ağlatmayacaktım. Öyle sevecektim ki.. Canımın en içine sokacaktım onu. Ama baltayı taşa vurdum Ada. Hemde öyle bir vurdum ki kırıldım, döküldüm. Evet doğru tahmin. Beni bir kedi kadar bile sevmiyor. Oysa ben dünden razıydım onun kedisi olup, sıcacık kollarında mayışmaya. Aslında en başından belliydi. Daha ilk günden dedi. "sevmiyorum." dedi ve bunu hala da yapıyor. Defalarca söyledi "seni sevmiyorum, istemiyorum" diye. Ama ne o gitti, ne de ben. Ne o istiyor bunca acı çektirmeyi, ne de ben istiyorum bu denli acımayı. Ama diyorum ya.. Bunca acıya rağmen hala bir aradayız. Ben ve O. Biz değil. Ama hayallerimiz var Ada. Çokta güzeller.
Mesela uzun uzun konuşulup, sohbet edilen bir geceden sonra pes etmeyip güzel bir film izleyeceğiz. Sonra uyuyakalacağız oracıkta. Sabah uyandığımızda gülümseyeceğiz. En güzel sabahlar tatlı bir öpücükle başlar.
Mesela mutfak alışverişi yapıldığında bütün poşetleri o taşıyacak. Yoksa almam eve! Ev temizlemeye de söz verdi.
Hayaller var Ada. Çok güzeller. Anlattıklarım gülümsetiyor değil mi? İçin ısındı, hissediyorum. O bana sarılıp uyuyacağını söylediği zaman benim de içim ısınmıştı.
O doğru adam diye düşündüm. Aşk bize yakışacaktı.
Aşka hazır gibiydik. O vardı, ben vardım. Hayaller vardı. Gülümsüyorduk bolca. Ama aşk bize hazır değildi. Ben bunu hiç hesaba katmamıştım. Hiç sormadım "Ey aşk sen ne düşünüyorsun?" diye. Hayırlısı deyip durdum hep. Günlerime güneş, gecelerime ay olsun istedim. Aslında kafamda karışıktı. İstemiyorum diyen adam neden hayal kurar ki Ada? Sonadan gelip neden "istemiyorum" der. O an ki duruma kapılıp mı hayal kuruyordu yoksa ? Ama sonradan "istemiyorum" demenin ne kadar acıtacağını hiç mi hesap edemedi. Ten değil kalp istiyorum diyordu. Yanlış anlamışım sanırım Ada. O kalbi istiyordu. Sadece kalbi. Seveyim, sevileyim, hayal kurayım. Ama hepsi masal gibi dinlensin ve unutulsun. Ama yine de içime sinmiyor Ada. Bir tanısan onu. O böyle bir adam değil. Kandırmaca yok onun dünyasında. O sevmek istiyor, gerçekten.. Ama geçmişindeki acılar onu korkutuyor sanırım. O bitmesin istiyor. Hep devam etsin.. "Bitmeyecek" diyorum.. İnanmıyor Ada.
Ama NEDEN ! Neden inanmıyor Ada ? Denemek bu kadar mı zor ? Acıtmayacağıma, onu seveceğimi inanmak bu kadar mı zor ? Tamam geçmişim çok kalabalık.. Ama ben onları sevmedim ki Ada. Sen de biliyorsun.. Sevmedim ! Ama onu sevecektim ben Ada. Çok çok çok sevecektim.. Belki de seviyorum.. Ama bu kadar mı zor inanmak Ada ? Ya da onca şey paylaşıp hepsini onbir harfe sığdırmak mı çok kolay ?
Kızıyorum Ada. Çok kızıyorum. Hem ona, hem kendime..
Ona kızıyorum.Çünkü sevecek gibi görünüyor.. Tavrı, hareketi, bakışı,sözü..Hepsi hazırım diyor Ada. Hepte ben yanlış anlamış olmam ya! Ama sonra bir anda geri çekiyor kendini.. Ben yine boşlukta, ben yine acılarla.. Korkuyor.. Ama ben acıyorum.. Bunu hiç düşünmüyor..
Kendime kızıyorum. Çünkü bunu bile bile inat ediyorum. Onu korkusundan vazgeçirip, ikna etmeye çalışıyorum. Acıyacağımı, onun asla benim olmayacağını, hayalletimizi gerçek yapmayacağını bile bile uğraşıyorum. Bile isteye yakıyorum canımı.. Çünkü aşk diyorum.. İnanmıyor.. Sevebileceğime inanmak çok mu zor Ada?
Bilmiyorum Ada. Sevmeye korkuyor ya da sadece oyun oynuyor. Bu ilgim, bu aşkı hoşuna gittiğinden o benden gidemiyor.. Ya da alıştı.. sürekli onunla olmama, varlığıma alıştı..
Biliyorum Ada.
Bana kızma olur mu ? İmkansızın peşinden koşuyorum diye kızma.Bir şey de deme bu anlattıklarıma. Yine sus. O susuyor çünkü..
Biliyorum, aşk ikiziyiz biz.."

 
Toplam blog
: 112
: 512
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

Yazarım, çizerim... Hayalperestin önde gideniyim... Uykuya aşka aşık olduğumdan daha çok aşığım....