Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Pizza (Ev yapımı)

Pizza (Ev yapımı)
 

Pizza (Ev yapımı)


Pizzayı şimdiki gençlik çok seviyor, iyi sevsinler ama dışarıda satılan pizzaların üzerindeki malzemeler çok az, ketçap ve mayonezle işi kurtarmaya çalışıyorlar, onlar da bazen doğru dürüst çıkmıyor. Bir de yanlarındaki o katur kutur kızarmış tavuklar yok mu hem menü fiyatını fazlasıyla artırıyor hem de beni sinir ediyor. Eskiden ben de ara sıra dışarıda pizza yerdim ama şimdi zorunlu olmadıkça dışarıda pizza yemiyorum. Benim yaşımdakiler de aynı şeyi söylüyorlar. Pizza yapımı biraz zahmetli bir iş olduğu için her istenildiği anda yapılamıyor. O yüzden benim çocuklar bile benim yapmamı bekleyene kadar hazır sipariş veriyorlar. Ben onlar istemeden bazen kendim yapıyorum, ev yapımı pizzanın malzemeleri ve tadı hazır pizzadan çok daha üst boyutta oluyor. Hazır pizzalara ben kendi açımdan yüklendim ama ekonomik açıdan bakılırsa onlar da haklı. Evde yapılan kadar malzeme kullanılırsa hele bir de kaliteli malzeme olursa herhalde iflas ederler, bir de üste para harcamak zorunda kalırlar. Kendi yaptığım pizzanın tarifini evde pizza yapmak isteyenler için yazıyorum umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:

Hamuru için:

5 su bardağı un

1 paket instant maya (ekmek yapımı için kullanılan hızlı maya) veya yarım paket yaş maya

1 çay bardağı yoğurt suyu

1 tatlı kaşığı tuz ve yeterince su

1 çorba kaşığı toz şeker

4 çorba kaşığı zeytinyağı

Sosu için:

3 çorba kaşığı domates salçası( 1 kaşığı biber salçası da olabilir)

1 er çay kaşığı kekik, kimyon

Üzeri için:

250 gram ufak dilimlemniş ve zeytinyağında hafif kızarmış mantar

1 yemek tabağı ince kıyılmış sosis (salçalı suda hafif haşlanmış)

1 yemek tabağı rendelenmiş kaşar peyniri

1 çay tabağı kıyılmış zeytin

Yapılışı:

Önce çukur bir kaba maya konulur, ılık suyla elimizle  mayayı eritiriz ve toz şeker ile soğuk olmayan yoğurt suyunu koyarız. 15 dakika bekledikten sonra tuzunu, ununu ve yağını ilave ederiz, biraz da su ilavesine ihtiyaç olabilir ve ele yapışmayacak derecede bir hamur elde ederiz. Kabın üzerini bir bezle örterek hamuru mayalanmaya bırakırız. 10 dakikada bir hamuru mıncıklayarak havasını çıkarırız.

Hamur iyice kabarınca yağlanmış, unlanmış bir tepsiye hafif yağlanmış elimizle hamuru yayarız.

Daha sonra suda eritip, koyu bir bulamaç haline getirdğimiz salçayı hamurun üzerine yayarız ve kekikle kimyonu serpiştiririz.

Salçalı hamurun üzerine rendelenmiş kaşar peynirini, mantarları, salçalı suda hafif haşlanmış sosisleri, ince kıyılmış zeytinleri koyarız, aralarına biraz daha rendelenmiş kaşar peynirini serpiştiririz.

200 derecelik fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişiririz. Servis yapmak için pizzanın fazla buharının çıkmasını bekleyip pizza biraz dinlendikten sonra servis yaparız.

Afiyet olsun, güzel günler sizin olsun.

Sibel Koçarslan   

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..