Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Plak

Yaşlanmadan mı nedir bilinmez içimde geçmişe ait bir merak uyanmaya başladı.

İnsan belli bir yaşa geldimi en ufak bir fırsatta geçmişi özlemle anmaya , nerede o eski günler demeye başlarmış gerçekten.

Eski bayramları hatırlayıp özlemle anmayan var mıdır?Sanmıyorum.

İşte bende epeydir buradaki eski pazarında(bit pazarı) geçmişin izlerini sürüyorum!

Her türlü eskiyi büyük bir merakla karıştırıyor, kelimenin tam anlamıyla didik, didik ediyordum.

Oradaki çoğu satıcıyla uzun zamandır sohbeti epey ilerlettik zaten.

Her şeyi kurcalarım ama asıl ilgimi o üzeri oyuk, oyuk ışık altında yol, yol yıllar öncesine uzanan, bazıları silik, bazıları çatlak, kimi kirli, kiminin etiketi bile okunmayan plaklardır.

Ben plak dinlemeyi pek severim.

Tablanın üstünde nazlı bir kuğu gibi süzülen eski bir plaktaki o hüzünlü, bazen ne çalanı,

ne söyleyeni belli bile olmayan nağmelerin tadını bir bardak çay eşliğinde uzun uzun çıkarırım Fırsat buldukça ev ahalisine nostalji seansları düzenlerim.Her ne kadar kimse sonuna kadar dayanamaz ama olsun.

İlk pikabımı da burada bir satıcıdan almıştım.Yanında da iki plak hediyesi ile beraber.

Ama ayarını bir türlü tutturamadım. Uzun, uzun anlamsız sesler çıkardı durdu zavallı.

Son zamanlarda artık beni buradaki eski pazarları doyurmamaya başladı.

Gözümü çağımızın harikası internete diktim. Herkes kendi zevkine uygun bir site ararken ben plak siteleri aradım hep .

Buldumda yılarca özlemini duyduğum, sesleri bir plak iğnesine bağlı esir notaları içeren siteler buldum.

Sizinde bildiğiniz adresler vardır mutlaka, bana bildirirseniz sevinirim.

Hem belli olmaz vakit gelir bende size yardımcı olurum

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..