Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

07 Kasım '07

 
Kategori
Otomobil
 

Pompanın hortumu kayıp!

Pompanın hortumu kayıp!
 

Tarih: 27 Haziran 2005, olay beni çok yakından ilgilendirdiği için biliyorum günlerden de pazartesi, hatta güneşli bir pazartesi, Sezon açılmış, insanlar yazlıkların tamir ve bakımı tamamlamış, denize girenler, mayosu küçük geldiği için değiştirmeyi düşünenler var.

Akaryakıta yeni zam gelmiş.

Sayın Başbakanımız televizyonda konuşma yapıyor;

<ı>“ Bundan sonra Akaryakıta 20 günde 3-4 zam olmayacak! Zam olayını rayına oturtacağız”

Oturttular gerçekten!

Son dört günde akaryakıta üç defa zam geldi.

İşin garip tarafı kimsenin ruhu bile duymadı.

Eskiden gazeteler ekonomi sayfalarında iyi kötü konu ile ilgili haberlere yer verirlerdi, şimdi o da yok..

Varsa da ben okumadım!

2006 yılına ait bir IMF raporundan notlar var önümde;

<ı>“ Dünyada en pahalı benzin ve en pahalı akaryakıt vergisi Türkiye’de! 2 dolarlık galon maliyetine karşılık, 5 dolar vergi alınıyor”

Galon deyince kafalar karışmasın biz bu işleri litre üzerinden hesapladığımız için şöyle bir açıklama yapayım

1 Galon: 3,78 lt.

Akaryakıt vergisinde Türkiye’yi, Norveç, İngiltere, Almanya, İtalya ve Fransa gibi; İşsizlik oranları çok yüksek, açlık sınırında yaşayan üçüncü dünya ülkeleri izliyor!

“Norveç” dedim de bu ülkenin ismi bir yerden daha kalmış aklımda!

Kişi başı milli gelirlerine göre dünyanın en zengin ülkeleri sıralamasında Norveç; İkinci!

Fransa; Onaltıncı

Almanya; Onyedinci.

Var bu işte bir gariplik ama!

Neyse olanı biteni herkes görüyor zaten, fazla şişirmenin de manası yok.

Eskiden bir yaşlı teyze çıkardı televizyona et alamayanların gönlü olsun diye; Yeşil mercimek ve nohudun faydalarını ballandıra ballandıra anlatırdı.

Bu kadın her televizyona çıkışta babam ağzını bozardı

Ben “ durduk yerde ne oldu bu adama” diye düşünüp sebebini anlayamazdım..

Şimdi;............

Yapabileceğimiz fazla bir şey olmadığını düşünerek yakıt tasarrufu nasıl sağlarız konusunun üzerinde durmanın faydalı olduğunu düşünüyorum

Aracın bakımlarının düzenli yapıldığını düşünerek teknik ayrıntıya girmeden;

— Alçak vitesle seyretmek, şehir içinde seyrederken, sıkışık trafikte motoru durdurmak ve sonra yeniden çalıştırmak, kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak ve pompalamak!

— Aniden hızlanmak, gereksiz yere gaza ve frene basmak. Motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak

— Fren ayarlarının bozuk, yağlamanın yetersiz olması, yüksek hızla gidilmesi benzin tüketimini arttırır...

En iyisi günde 600 yeni aracın Trafiğe çıktığı bir ülkede binek otoları satmak ama rahatını kim bozacak şimdi!


Foto:http://www.cartoonstock.com

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..

 
 
 
 
 

 
Sadece bu yazarın bloglarında ara