Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '17

 
Kategori
Müzik
 

Prof. Ece Demirci tuşların izinde 85 Yıl CD'si ile mükemmel bir iş başarmış

Prof. Ece Demirci tuşların izinde 85 Yıl CD'si ile mükemmel bir iş başarmış
 

Prof. Ece Demirci Tuşların İzinde 85 Yıl CD kapağı


KLASİK BATI MÜZİĞİMİZİN GEÇMİŞİNDEN GÜNÜMÜZE BELGESEL BİR YOLCULUK

ECE DEMİRCİ / TUŞLARIN İZİNDE 85 YIL

Şimdi sizlere bir CD ve onun mükemmel ve yürekli yorumcusunu tanıtmak istiyorum. M.S.G.Ü. Devlet Konservatuvarı Piyano Ana Sanat Dalı öğretim üyesi Prof. Ece Demirci ve Tuşların İzinde 85 Yıl CD’si.

8 yaşında piyanoya başlayan, eğitimine Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda devam eden, aynı okulda yüksek lisans yapan, Almanya’da Essen Folkwang Musik Hochschule’den en iyi derece ile "Konser Piyanistliği” diploması alan piyanist Ece Demirci’nin ikinci CD’si "Tuşların İzinde 85 Yıl: 1929’dan 2014’e Türk Bestecileri” yayınlandı.
Cemal Reşit Rey’in son öğrencileri arasında da yer alan ve halen MSGSÜ Devlet Konservatuarı’nda Profesör olan Demirci, Türk bestecilerin eserlerinden oluşan bir albüm yapmaya karar verdiğinde,  hocası Cemal Reşit Rey’in On Halk Türküsü’nü yorumlamak istemiş.  Zamanla genişleyen proje, yakın arkadaşları ve yeni kuşak Türk bestecilerinden Özkan Manav ve Hasan Uçarsu’nun sanatçı için yepyeni birer eser yazmaları fikri ile büyümüş ve sonunda 11 bestecinin eserlerini kapsayan son halini almış.
Ece Demirci bu CD’de, 1929’dan günümüze bestecilerin eserlerini yorumlarken, Cumhuriyetin ilk yıllarında Türk Beşleri’nin önderliğinde başlayan müzik alanındaki gelişmelerin, yıllar içinde nasıl farklı bir düzeye geldiğini vurgulamayı amaçlıyor. Sanatçı, bu CD’sinde, Türk Beşleri’nin yanı sıra Çağdaş Türk bestecilerine de yer vermiştir.
Kayıtları 6 ay süren, 2 CD’lik bu albümde, N.Kazım Akses’in "Beş Piyano parçası” (1929), U. Cemal Erkin’in "Duyuşlar”ı (1937), A. Adnan Saygun’un "Anadolu’dan” (1945), İlhan Usmanbaş’ın "Altı Prelüd”ü (1945), Muammer Sun’un "Yurt Renkleri” (1955), Cemal Reşid Rey’in "On Halk Türküsü” (1967), İlhan Baran’ın "Siyah ve Beyaz”ı (1979), Kamran İnce’nin "My Friends Mozart”ı (1987), Mahir Cetiz’in "Triptych”den I’i (2003), Özkan Manav’ın "Bulutsu Zerrecikler”i (2013) ve Hasan Uçarsu’nun "Eşik” (2014) isimli eserleri yer alıyor. Ece Demirci, besteci arkadaşları Ö.Manav ve H.Uçarsu ile birlikte hazırladığı CD kitapçığında yorumladığı eserler ve bestecileri hakkında yaptığı yazılı açıklamalarla albümü dinleyecekleri  bilgilendirmiş. Bu bilgiler sayesinde, Çoksesli Türk müziği tarihine bir bakışla, nereden nereye geldiğimizi çok iyi gözlemlemekteyiz. Bence bu albüm Çoksesli Türk müzik tarihinin belgeseli olabilecek düzeyde eserlere sahiptir.

Devlet Sanatçısı İdil Biret ne demişti?

Bu albümün ön yazısında, değerli Devlet Sanatçımız piyanist İdil Biret’in, Ece Demirci’yi öven kısa yazısına yer verilmiştir:

 ’’ Sevgili Ece hanım, bu sabah nihayet Türk eserlerine ayrılmış CD’nizi dinleyebildim. Çok başarılı bir proje gerçekleştirmişsiniz. Ülkemizin piyano yazısının geçirdiği değişikliği izlemek hem ilginç, hem de çok öğretici. Her parçanın hakkını vererek, başarılı bir kayıt yapmışsınız. Size ithaf edilen parçalar özellikle dikkatimi çektiler. Sizi içtenlikle kutlar, tekrar birlikte olmak üzere, sevgilerimi sunarım’’ şeklinde yazığı bir yazı ile sunulan albüm, ülkemizdeki piyano edebiyatının 85 yıllık yolculuğunu dinleyiciler ile paylaşıyor.

Prof. Ece Demirci, CD’nin ön sözünde şu görüşlere yer veriyor:

‘’Türk eserlerinden oluşan bir albüm yapmaya karar verdiğimde, kayıt etmeyi arzuladığım eserlerin başında hocam Cemal Reşit Rey'in On Halk Türküsü vardı. Ardından yakın arkadaşlarım olan yeni kuşak Türk bestecilerinden Özkan Manav ve Hasan Uçarsu'nun da yeni birer eser yazmaları fikri ile hiç tahmin etmediğim şekilde büyüyen proje, 11 bestecimizin yapıtlarından oluşan bu son halini aldı. Onların bana ithaf ettikleri eserler ve destekleri, bu çok kapsamlı kaydı gerçekleştirmem hususunda beni ayrıca yüreklendirdi. Belli bir tarihsel sürece yayılan bu seçkide amaçlanan; Cumhuriyetimizin ilanından sonra Türk Beşleri'nin önderliği ile başlayan müzik alanındaki gelişmelerin yıllar içinde nasıl farklı bir düzeye geldiğini vurgulamaktı. Benim için, karakteristik üsluplarıyla öne çıkan uluslararası nitelikteki bestecilerimizle, 1929'dan 2014'e çoksesli müziğimizin 85 yılı kapsayan dönüşümünü izlemek çok ilgi çekiciydi. Öncelikle eserleriyle bize hayat veren bestecilerimize ve bu kaydın gerçekleşmesi için bana en büyük desteği sunan Sayın Feyza Çolakoğlu'na minnettarım. Kayıt çalışmalarımda bana sağladığı katkılardan dolayı Borusan Sanat Genel Müdürü Sayın Ahmet Erenli'ye, değerli yorumlarıyla bana büyük destek veren Devlet Sanatçımız Sayın İdil Biret'e, Lila Müzik'e ve emeği geçen herke sonsuz teşekkürlerimi sunarım. ‘’

Türk piyano dağarcığı için belge niteliğini taşıyan bu albüm yayınlandığı tarihten itibaren basının da çok ilgisi çekmiş ve çok olumlu eleştiriler almıştır. Basında sanat yorumları yapan birçok eleştirmen, Ece Demirci’yi  bu albümü için çok  başarılı bulmuşlar ve sanatçıyı kutlamışlardır. Ben de tüm bu olumlu eleştirilerin tümüne katıldığım gibi, bana yolladığı imzalı albümünü, saatlerce ve devamlı dinlerken, ne derece güzel bir iş yaptığını gözlemliyor ve sanatçımızı kutluyorum.

     Sevgili Ece kardeşim, ne güzel bir iş yapmışsın, var ol, çok yaşa. Ellerin dert görmesin. ‘’Tuşların İzinde 85 Yıl’’ albümü, 1929-2014 arası Türk Bestecileri, bizler için çok iyi bir kaynak oldu. Birçok bestecimizin eserlerini bir arada dinleme fırsatı bulduk.

ECE DEMİRCİ KİMDİR?  

Piyanoya 8 yaşında Rana Erksan’la başlayan Ece Demirci, M. S. G. S. Ü.

Devlet Konservatuarı’nda kısa bir süre Devlet Sanatçısı Gülsin Onay’la çalıştıktan

sonra Prof. Metin Öğüt’le devam ederek yüksek lisans kısmından mezun oldu. Kazandığı

üç burstan biri olan DAAD bursuyla Almanya’da Hannover Musik Hochschule’de Prof.

Bernhard Ebert’le çalıştıktan sonra Essen Folkwang Musik Hochschule’de Prof.Catherine

Vickers’ın sınıfından en iyi derece ile yüksek lisans ve “Konser Piyanistliği “ (Konzert-Examen) diplomalarını aldı.  Cemal Reşit Rey’le son döneminde teori ve kompozisyon çalışan Demirci, yüksek lisans çalışmaları sırasında besteci ve pedagog Ali Darmar ile de özel olarak çalışmalar  yaptı.1986’da Liones Bursu ile Mozarteum Akademisi’nde Prof. Peter Lang ve Tatjana Nikolaijewa’nın ustalık sınıflarına katıldı. 1993 Uluslararası Troya Müzik Festivali,  1996 Münster  “Spektakel” , 1998 “C.R.Rey Uluslararası Piyano Festivali, 2006, 34. ve 2013 41. Uluslararası İstanbul Müzik Festivallerine solo ve oda müziği dalında katıldı. Tokyo, Bükreş, Salzburg gibi yurtdışında verdiği solo ve orkestralı konserleri büyük beğeni topladı. Bugüne kadar verdiği AKM, CRR Konser Salonu, Aksanat, Borusan Müzikevi,  Süreyya Operası, İzmir Sanat, A.A.Saygun Sanat Merkezi gibi  Türkiye’nin birçok yerinde ve çeşitli üniversitelerinde solo ve oda müziği konserleri verdi. Bilkent Üniversitesi Orkestrası İstanbul, Bursa, Çukurova Devlet Senfoni gibi  orkestralarla birlikte çaldı.’“Piano Sonare” (2006) adını taşıyan ilk CD’si de Lila Müzik ‘ten çıkan Ece Demirci’nin  “ Tuşların İzinde 85 Yıl” adlı bu ikinci CD’si 2015 yılında basılmıştır. “Piano Trio Forte” adında da bir triosu da olan sanatçı, konser faaliyetleri yanında halen M. S. G. S. Ü Devlet Konservatuarı’nda Prof.’lük görevini sürdürmektedir.

Ece Demirci / “Tuşların İzinde 85 Yıl” albümü, Lila Müzik etiketi ile raflarda ilgililerini bekliyor.

 

İsmail Hakkı Aksu

 
Toplam blog
: 137
: 116
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Ressam, dekoratör, araştımacı yazar. ..