Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '19

 
Kategori
Yazılım
 

Programcılığa Giriş

Herkes kendi ihtiyacı olan temel programları kendi hazırlayabilir. 

Bende go programlama dilini öğrenip hazırlama niyetine girdim. 
Şuan örnek programları inceleyip öğrenmeye çalışıyorum. 
Bütün komutların ne olduğu ve programda nasıl kullanıldığını anlatan bir kitap-kaynak bulamadığım için. 
Böyle bir kaynak bilen varsa lütfen yazın. 
Yazmak istediğim programlar; txt editör, mail, mp3 çalar, web browser, ftp, dosya indirme, bulut programı-googledrive, zip, docx, pdf, çizim, teknik çizim, resim, işletim sistemi gibi. 
Neden böyle; kullandığımız programlar bilgilerimizi çalıyor, biraz onlar için biraz da diğer projelerim için. 
Mesala; işletim sistemi hazırlamak her zaman çok zormuş gibi gösterildi ama işletim örneklerine yani internetteki paylaşılan kodlarına bakıldığında sadece 2 satırlık program olduğu görülür. 
Size kalan sadece hangi sistem için işletim sistemi hazırlıyorsanız ona uygun programları eklemek. 
Kişisel bilgisayarda ihtiyaçlar başka, araba için başka, uçak için başka, telefon için başka... 
Programcılık assemble (asm) yani makina diliyle başlamış assemble'den üretilen diğer diller ile yoluna devam ediyor. 
Herkes kendine uygun bulduğu dili öğrenip kullanıyor. 
İlk önce c dilinde örneklere baktım bazı dosyar eksik paylaşıldığı için örnekler işe yaramadı bende go diline biraz baktım, örneklerde eksik dosya fazla olmayınca go dilinde devam etmeye karar verdim.
Kolaylar gelsin.
 
 
Toplam blog
: 21
: 119
Kayıt tarihi
: 29.03.08
 
 

Mehmet Haras İlkokul mezunuyum. Çiftçilik yapıyorum. İnternet benim için iyi oldu, yeni sistemler..