Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '10

 
Kategori
Ramazan
 

Ramazanda top durumu!

Ramazanda top durumu!
 

Şehr-i Ramazan sıcak günlere denk geldi. Memleketin hava durumundan ziyade top durumunu merak ettim ve belli başlı merkezlerin müftülüklerini aradım!

Kazalarıyla ünlü Rize ilimizi aradım önce, tahmin ettiğiniz gibi!

“Aloo! Hocam nasılsınız? Nasıl gidiyor Şehr-i Ramazan? Bir kazanız yoktur inşallah!”

“Muhderem kardaşum, hali hazurda bir vukuatumuz yok! Punda, aldığumuz tedburlerun faydası oldi Allahuma şügürler olsun!”

“Ne yaptınız Hocam? Ne tür tedbirler aldınız?”

“Piliyisunuz teknoloji kul yapusidur! Sicaktan sovuktan pozulur ariza yababilur! Bunun çezasuni pirkaç senedur çektuk. Yurtda ve tış temsilculuklerumuzdaki düm Rizeluler kaza etmişleridi! Her gün kaza her gün kaza olmaydi! Hemşerulerum paşladiler pi daha olursa piz Rizeli deyiluk demeye!”

“Ne yaptınız Hocam?”

“Topladum tentene yaban karilari! Tetum hanımlar hayirli bişe yarayin bu Remezanda!”

“Eee?”

“ Punlardan peş tane közleri keskin olanlarindan seçtuk! Akşam üzeri pakayler ,Siyah ipliklan peyaz ipliği seçemediler mi tobi atayruk!”

“ Sahurda?”

“Bunun tersini yabayruk! Seçti seçmediler hoca ezani okiy!”

” Hocam kaza etmeyin de ne yaparsanız yapın! Millet bu sıcakta bir daha oruç tutmasın!”

“Olmaz pi daha olmaz!”

İzmir’i de aradım!

“Alo, Hocam selamünaleyküm! Nasıl gidiyor Şehr-i Ramazan?”

“Sağ ol muhterem kardeşim. İdare ediyoruz işte!”

“Ezanda bir sıkıntı olmuyor değil mi? Vaktinden önce okumuyorsunuz inşallah!”

“Arada bir oluyor ama ortalığı velveleye vermiyorum kardeşim!”

“Üç beş dakika aranmaz tabi!”

“Tabi! Müminlere bonus gibi kıyağımız oluyor! Dün mesela on dakika erken okuttum ezanı!”

“Ne güzel, ne güzel yapmışsınız Hocam!”

“On beşinden sonra sahuru da kuşluk vaktine alıyorum!”

“Yok yahu!”

“Tabi! Yormayalım sevgili İzmirlileri! Zaten bunlara oruç farz değil! Adetten diye tutarlar!”

Gördüğünüz gibi her bölgenin haline ahvaline göre tedbirler alınmış!

İyi oluyor iyi oluyor!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..