Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '19

 
Kategori
Üniversiteler
 

Recep Semiz ile....

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrenci Temsicisi Recep Semiz: “Üniversitede öğrencilerinde vizyon eksikliği ve motivasyon düzeyi düşüklüğü iki problem var diye gözlemliyorum.”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz  şimdiye kadar?

RECEP SEMİZ- Ben Recep Semiz. Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü’nde 1. Sınıf öğrencisiyim. Üniversitemde hem sınıf hem de bölüm temsilcisi görevlerinde bulunmaktayım  19 yaşındayım. Memleketim   KIRŞEHİR  Şu an İSTANBUL ‘da yaşamaktayım. Babam  tershane işiyle uğraşıyor,Annem ev hanımı.Biz  4 kardeşiz ve ben en küçükleriyim . Ben ayrıca eğitimimi desteklemek için açıköğretimde işletme bölümü okumaktayım. Daha önceki eğitim hayatımda Ergenekon  ilkokulunda, Ergenekon ortaokulunda ve Tayyip Okiç  lisesinde eğitim aldım.

SORU-Neden  sağlık alanı? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

RECEP SEMİZ-  Üniversite sınav sürecindeyken Sağlık Yönetimi Bölümünü okumak hedeflerim arasındaydı. Sınavın ardından tercih işlemleri bu doğrultuda yaptım. Çok şükür ki istediğim ve hedeflediğim bölümü kazandım. Ülkemizin başkenti Ankara’da okumaktayım. Bunun benim için önemli bir fırsat ve şans olduğunun farkındayım. Eğitimim süresince bu durumdan faydalanmak istiyorum. Üniversiteyi kazanmadan önce kendime güvenim şu anki kadar değildi. Şu an hayatta daha özgüvenli  bir birey olarak bulunuyorum. Hedeflerimi gerçekleştirebilecek gücü kendimde buluyor ve kendime gelecekte güzel işler yapma hususunda inanıyorum

SORU-Öğrenci temsilcisi olma hikayenizi  anlatır mısınız?

RECEP SEMİZ-  Öğrenci Temsilcisi olmayı çok istiyordum. Hocalarımız temsilci olmak isteyen var mı diye tüm sınıfa duyuru yaptığında sadece ben kendime güvenerek aday olma cesaretini gösterdim. Ardından üniversitemiz genelinde gerçekleşen seçimlerde seçimi kazanarak bu Görevi yapmaya hak kazandım.              

SORU-Temsilci olduktan sonra ne gibi duygular hissettiniz?

RECEP SEMİZ-  Temsilci olmak beni çok mutlu etti. Bu süreçte arkadaşlarım bana çok destek oldu. Öğrencisi Temsilcisi olarak diğer arkadaşlarıma yönelik örnek davranışlar sergilemek gerektiğinin farkındayım. Derslerime gereken önemi veriyorum, sınıf arkadaşlarımı sağlıklı iletişim kurarak onlara her konuda yardımcı oluyorum. Hocalarımla sürekli iletişim halindeyim.          

SORU-Temsilci olarak başka neler yapmak istiyorsunuz?

RECEP SEMİZ- Temsilci olarak bölümümüzü tüm üniversitede tanıtmak istiyorum. Bir öğrenci kulübü kurarak üniversitemizde güzel etkinlik ve organizasyonlar yapmak istiyorum. Bu konuda arkadaşlarımla birlikte çalışma düşüncesindeyim. Bir ekip olarak çalışmayı planlıyorum.

SORU-Bölümünüz hakkında biraz bilgi verir misiniz? Mezun olanlar ne iş yapar?

RECEP SEMİZ-  Sağlık yönetimi bölümü, şu an ülkemize en popüler ve en çok tercih edilen bölümlerden biridir. Ülkemizde çoğu üniversitede bulunmaktadır. Bu hususta bölümün içinde bir rekabet vardır. Bölümün, nitelikli bir eğitim vardır. Teorik ve pratik eğitim bir arabadır. Bölümün iş imkanları çok geniştir. Sadece hastanelerde değil sağlık sektörünün tüm alanlarında çalışabiliyoruz. İşe nerden başlayacağımız ise bizim mezuniyet sonra donanımımıza bağlı. Bunun için kendimizi geliştirmemiz gerekiyor. İlaç sektörü, tıbbi cihaz, tıbbi malzeme, sağlık sigortası, sağlık bilişimi ve iletişimi alanlarında çalışabiliyoruz. Ayrıca kamu ve özelde geniş imkanları bulunmakla birlikte kamuda KPSS sınavına girerek gerek memur gerekse de farklı pozisyonlarda çalışabiliyoruz. Bizim bölüm için şu an en önemli iş fırsatı ise Şehir Hastaneleridir.    

SORU-Üniversite  öğrencisi olmak zor  mu? Bu zorlukları nasıl aşıyorsunuz?

RECEP SEMİZ- Üniversite öğrenciliği ülkemizde gerçekten zor. Kısıtlı maddi imkanlara eğitim hayatımıza devam ediyoruz. Ankara’da yaşam zaten öğrenci için pahalı. Devletimiz bu konuda bize maddi ve manevi imkanlar sağlıyor. Sosyal devlet olması gereği hem burs hem de yurt desteği sağlıyor. Bu desteklerinde içeriği yeterli düzeydedir. Şunu belirtmek isterim üniversitede öğrencilerinde vizyon eksikliği ve motivasyon düzeyi düşüklüğü iki problem var diye gözlemliyorum. Bu iki problemin çözümünde hem üniversiteler hem de akademi hocalarımızın desteğine ihtiyacımız bulunmaktadır. Umarım gelecekte bu problemler çözümlenir.      

SORU- Peki Ankara’da  öğrenci olmak nasıl  bir duygu?

RECEP SEMİZ-  Bence Ankara’da öğrenci olmak çok güzel. Kimse korkmasın lütfen. Eğitim fırsatı çok fazla. Okul sonrası iş imkanı da yüksek. Zaten buraya öğrenci olarak gelenler memleketlerine kolay kolay dönmüyorlar. Ankara’yı sever herkes. Çünkü bura Cumhuriyetin Başkenti. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün şehridir.           

SORU-Bölümünüz öğrencilerinin sorunları neler ve çözüm yolları nedir sizce?

RECEP SEMİZ-.Sağlık bilimlerinde okuyan öğrenciler, meslekleri gereği iletişim yüksek düzeyde olan insanlar oluyor. Bu bir avantaj. Yalnız iş yükleri fazla oldukları için zor dersler alıyor, hastanede yüksek tempoda çalıştıkları işin stres düzeyleri yüksek oluyor. Bu hususta stresle mücadele de eğtimler alarak bilinçlenmeleri gerekmektedir.        

SORU-Son olarak ne söylemek istersiniz?

RECEP SEMİZ- Değerli bir mesleğe sahibiz. Mesleğimize sahip çıkarak problemlerini beraber çözebiliriz. Birbirimizin hakkına sahip çıkalım. Başkaları bizim işimizi yapmasın. Niteliğimi artırıp aranan yönetici adayları olmalıyız Sağlık sektöründe biz de varım herkes bizim farkımızda olsun.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..