Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '07

 
Kategori
Reklam
 

Reklamlar

Reklamlar
 

Reklamlar konusunda söylenecek o kadar şey var ki aslında. Sokakta ürüken gördüğünüz, radyoda dinlediğiniz, televizyonda izlediğiniz o reklamların çoğunun ne kadar gerçek dışı olduğunu amacından saptığını hiç düşündünüz mü? Valla ne yalan söyleyeyim ben düşündüm. Hem de çok düşündüm. Zaman ilerledikçe insanlar iyice abartmaya saçmalamaya başlıyorlar diye düşünüyorum.

Geçen gün bir televizyon kanalında izledim yine hatun kişi elemanı durduruyor (eleman dediğin arkadaş bizim mahallede oturuyor adı Enes. Evet o reklamda oynayan mavi gözlü uzun saçlı yakışıklı) ve soruyor Onu görmek istiyorum? Cevap : Şİmdi olmaz. Ya nedir bu die sordum araştırdım biraz çok tuhaf ilginç bir şey çıktı altından. Söylemeyeceğim biraz merak edin. Ama nerden akıllarına gelmiş böyle bir reklam senaryosu bilmiyorum. Bir de Carrefour reklamı var.Kırk yıllık dostları ayırmaya utanmıor musun gibisinden salakça bir espri yaparak kasadaki çocuğu bozmaya çalışan o teyzemiz var ya, aslında çok güzel bir gerçeği yansıtıyor. Aynen o karakterde insanların olduğunu çok güzel anlatmış o reklam. Haddini bilmeyen kişilik bozukluğu taşıyan ego tatmini sağlayan o müşteri bozuntusu teyzelerden abilerden amcalardan dedlerden delikanlılardan bahsediyorum.

Pepsi Coca Cola gibi koca firmalar ise malesef gençliği ne kadar küçümsüyorlar değil mi? Evin içinde bi boka yaramadan bir lavaboda bir masada bir yatakta aptal aptal yüz ifadeleriyle fotograf çekip bunları Pepsi'ye gönderen o delikanlıdan bahsediyorum. Gençlik o kadar boş mu ki ya? hmm? Aslında reklam onu anlatmak istiyor.Diyor ki: Sizin gençleriniz işte böyle saçma salak işlerle uğraşır biz de paramızı kazanırız. Siz inansanız da inanmasanız da aynen bu mesajı veriyor o reklamlar.Bir de TURKCELL'i unutmamak lazım o da aynı mesajı verenlerden.Nasıl mı? Hatırlarsanız Kampuscell tarifesi için arkadasşını arayan -35 derece espriler yaparak zamanı doldurmaya çalışan üniversiteli arkadaş gibi. Malesef üniversitede okuyan bir tane delikanlı da cıkıp '' ya bu reklam bize hakaret ediyor, bizi mal gibi gösteriyor'' demiyor.


Neyse... Gizli çok mesaj var.Dikkat edin eminim çözeceksiniz.

 
Toplam blog
: 5
: 545
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

-¦?---¦?¦---¦?-¦?¦ 14111989040419860000000 ORIGINAL PROFIL 9 Kasım'da dünyaya gelir... H..