Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '09

 
Kategori
Anılar
 

Riga'da bir ordulu -11-

Riga'da bir ordulu -11-
 

Abdülkadir Güler

Riga’da tanıştığım bir başka gençte, Ordulu Ali Haydar Yeşilyurtlu idi. Ali Haydar Yeşilyurtlu 30 yaşlarında bir delikanlı. Rigalı bir bayanla tanışmış ve onunla mutlu bir yuva kurarak Riga’yı kendine mesken tutmuş. Bende biraz Ordu’lu olduğumu söylenince çok sevinmişti. 1993 ve1995’lerde Ordu ili Çamaş İlçesinde İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak Çamaş’ta görev yaptığımı söyledim. Evli ve bir erkek çocuk sahibidir. Eşi Sıveta Hanım Rigalı bir bayandır. Yüksek okul mezunu olup, ekonomisttir. Özel bir banka da çalışıyor. Ali Haydar Yeşilyurt’ta o da yüksek okul mezunu olup, fotoğrafçılık işleriyle uğraşıyor. Öyle sıradan bir fotoğrafçı değildir. Uluslararası mekânlarda sergiler açmış, yurtiçi ve yurtdışından birçok ödül alan bir fotoğraf sanatçısıdır.

Ali Haydar Bey, bir akşam bizleri evlerine bir akşam çayına davet ettiler. Evleri Riga’nın merkezinde bir apartmanda yer alıyor. Daire eşinindir. Afacan bir çocuğu var. iki yaşlarında sevimli mi sevimli? Pire gibi ortalıkta dolaşıyor. Evde Türkçe konuşuyorlar. Eşi Sıveta Hanım Rusça, Letonca, İngilizce ve Türkçe konuşuyor. Cana yakın sevecen ve konuksever bir hanımefendi. Ali Haydar beyle mutlu bir hayat yaşıyorlar. Ali Haydar Yeşilyurt, CD’lerden onunla yapılan röportajları anlatıyor. Çalışkan ve üretken bir fotoğraf sanatçısıdır. Riga’da, Lituanya’ da, Polonya’da, Almanya’da ve Avrupa’nın birçok ülkelerinde uluslararası yarışmalara katılmıştır. Birçok ödülü vardır. 20’nin üzerinde fotoğraf sergisini açmıştır.

Ben de ona yeni kitabımdan “ Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı ( 4.Baskı’ Kasım–2008) bir tanesini imzalı olarak küçük oğlu Yusuf’a imzalayıp armağan ettim. Büyüğünce okusun diye. Atalarını, dedelerini unutmasın diye. Ali Haydar Yeşilyurt, Ordulu olunca benim de dikkatimi çekti. Kırk yıllık bir arkadaş gibi benimle ilgilendi. Aynı zamanda hoş sohbet ve şakacı bir insandı.

Bizler evlerinde çaylarımızı içerken bana kocaman bir Fotoğraf Antolojisini getirdi. Kocaman devasa 500 Sayfalık bir kitap. Bu kitapta Türkiye, Almanya, Polonya, Hollanda, Danimarka ve Letonya ‘dan dan ünlü fotoğrafçıların eserleriyle dopdolu. Ali Haydar Beyinde bu kitapta en az on adet fotoğrafını gördüm. Gerçek bir fotoğraf sanatçısı olduğunu gördüm. Tebriklerimi sundum. O da bu sohbetimiz sırasında bana çalışmalarıyla ilgili bir CD armağan etti. Onunda kendine ait projeleri vardır. Letonya’da dışında çeşitli sergilere katılmak için hazırlıklar yapıyor.

Riga’da 04 Mayıs 2009 günü Letonya’nın komşu ülkelerini tanıtan bir program vardı. Yine bu program Özgürlük Meydanı’nda kurulan çadırlar içinde gerçekleşti. Bu tanıtımda Türkiye’de yer almıştı. Ankara, İstanbul, İzmir, Aydın, Bergama, Selçuk, Efes, Denizli Pamukkale, Antalya, Adıyaman, Mardin, Kars, Kayseri, Akşehir, Nevşehir, Konya gibi illerimizin tarihi ve turistik yerlerinin tanıtım sergisi vardı. Bu Sergileri Letonya’daki Türkler ve Letonya Türk Elçiliği hazırlamışlardı. Ordulu Ali Haydar Yeşilyurt’ta fotoğraflarıyla bu sergide yer almıştı. Ben bu sergiyi gezdikten sonra saat 15.30 uçağı ile Letonya’dan ayrıldım. Üç saat sonra İstanbul Atatürk Hava limanında idim.

(devamı var)

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..