Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '11

 
Kategori
Deneme
 

Rutin Yaşam Üzerine

Rutin bir hayatımız var. Babam sabah kalkıyor, kahvaltı yapıyor, evlendirme programlarının başlamasını bekliyor. Televizyon seyrediyor, sonra tekrar acıyor, tekrar yiyor. Sonra uyuyor. Annem sabah kalkıyor, kahvaltı hazırlıyor, bulaşık, televizyon, ev işleri, yemek arasında gidip geliyor. Eve geliyorum, mutlaka TV sesi geliyor. Annem gazete okurken uyuyakalmış oluyor. Komşular sabah kalkıyor, ev işlerini yapıyor, hangi komşuya gitsek diye düşünüyor, eve geliyor ve yatıyorlar. Ertesi gün ziyaret tekrar başka komşuya... Benimse hayatım rutin: Ev, okul, ev, okul... Artık rutinden bıktım, boğuldum. Yenilik istiyorum. Yeni yerler görmek istiyorum, yeni hobiler edinmek, aynı saatte aynı şeyleri yapmamak. Ama beceriksizlikten, cesaretsizlikten, tembellikten rutinleri aşamıyoruz. Neden müzmin bekar evlenmiyor? Neden evliliğinde mutsuz adam boşanmıyor? Çünkü rutini seviyoruz. Hem de sıkılıyoruz ama rutini değiştirmiyoruz. Lütfen artık farklı şeyler yapalım. Eve farklı yoldan gidelim. Kahvaltıda kebap yiyelim, akşam peynir zeytin. Yazın kayak yapalım, kışın denize girelim. Rutini kıralım. Çünkü hangi saatte kimin ne yaptığını tahmin etmek istemiyorum. Bu hayata bir kere geldik. Bir daha gelmeyeceğiz. Neden gittiğimiz yerler, tanıdığımız kişiler artmasın? Neden sonsuz çeşitli bu dünya hakettiği gibi keşfedilmesin. Brezilya, Afrika, Pakistan vs. İstanbul'da yaşayıp denizi görmeyen, Ankara'da yaşayıp meclise gitmeyenlerden mi olacağız? Ankara'da yüzelim, İstanbul'da uçalım. Değişik şeyler yapalım. Ama şu rutini kıralım...
 

 

1 Şubat 2011 19.45 

 
Toplam blog
: 111
: 670
Kayıt tarihi
: 01.02.11
 
 

ODTÜ Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği mezunuyum. İlgi alanlarım edebiyat, sinema, tiyatro, TV..