Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '07

 
Kategori
Rüyalar
 

Rüya haritası

Rüya haritası
 

RENKLERLE ÇALIŞMAK

Rüyalarla ve renklerle derinine inerek çalışmaya "rüya haritası" adını verirsek, bu, renkli ya da renksiz tüm çalışmaları içerir demektir. Tabi ki bu da uzun araştırmaların bir ürünü anlamına gelir. Bir örnek olarak sizlere kısa bir prosedür sunuyoruz. Bu prosedür tek renkli cisim çalışmalarında kullanılabilen güzel bir örnektir. Daha kapsamlı bir prosedürde çalışmak isterseniz, bu konuyla ilgili kitaplara ya da bu işin uzmanlarına başvurmalısınız.

Sizin için en önemli veya en büyük duygusal reaksiyonu hissettiren renkli görüntüyü ele alın. En uygunu kendi doğal renklerinde bir cismi ele almamaktır (yeşil çimen gibi). Alternatif olarak da 4. rengi eksik 3 renkli kombinasyonları gözden geçirin.

Sizin rüyanızdaki cismin rengine en uygun rengi aşağıdakilerden seçin.

Bu renk için ifadelerin hepsini okuyun. Eğer renk açık bir şekilde eksikse veya o renkli cisim size sıkıntı veriyorsa o zaman italik yazılı kısımları deneyin. Bu italik yazılar. Rengin ifade ettiği , rüya görenin reddettiği durumlarla ilgili, duygularla bağlantılıdır.

Bazı durumları ve olayları tanımlayabiliyor musunuz? Veya uyanıkken hissettiğiniz duyguları açıklıyor mu? En kuvvetli duygularla hissettiğiniz durumu ele alın.

Gözlerinizi kapayın, bu duruma benzer yakında yaşadığınız olayı hatırlayın ve tasvir edin.

O zamanki duygularınızı tekrar ifade edin. Bununla ilgili ve kendinizle ilgili kararları hatırlayın. Bu duygular rüyanıza yansımış olabilir mi?

KIRMIZI

Kendimi gergin, gerekli, canlı hissediyorum.
Kendimi değişmiş hissediyorum.
Kendimi güçlü, iddiacı hissediyorum.
Kendimi yaratıcı hissediyorum.
Hayatı dolu dolu yaşamak istiyorum
Kazanmak, başarılı olmak istiyorum.
Kendimi seksi hissediyorum. Veya güçlü seks dürtülerim var.
Bir şeyi arzuluyorum.
Beni canlı tutacak bir şeylere ihtiyacım var.
Güçlü ve iddiacı olmaya ihtiyacım var.
Dışarı çıkıp eğlenmek istiyorum.
Yetersiz bir gelişme var veya gayretime karşılık yetersiz bir ödül aldım.
Kendimi kızgının veya kendime karşı kötü davranıyorum.
Kendimi çaresiz hissediyorum.-çevrem tehlikeli ve kontrol dışında.


TURUNCU

Sosyal hayatımı genişletmek ve yeni alanlara katılmak istiyorum
Daha büyük bir etki alanı istiyorum.
Diğer insanlarla daha iyi iletişim kurmak istiyorum.
Kendimden şüphelenme engelinden kurtulmak istiyorum.
Kendimi rahatsız, arzularım ve ümitlerim tarafından yönlendiriliyor gibi hissediyorum.
Kendime gücümden fazla yüklendiğimi hissediyorum.


SARI

Kendime yeni olasılıklar sunacak,ve umutlarımı yenileyecek bir çözüm arıyorum.
Hayatıma seçtiğim yeni yönün, bana geleceğim için mutluluk getireceğini hissediyorum.
Umutluyum.
Bu durumdan ve bu ilişkiden kurtulacak bir yol bulmalıyım.
Rahatlamaya ihtiyacım var.
Bir değişikliğe ihtiyacım var.
Bir şeyin bedelini ödemem gerekiyor.
Zorlayıcı biçimde hareket ediyorum.
Tamamlanmamış umutlar belirsizliğe ve daha iyi bir anlayışa değişiyor.
Kendimi boş, diğerlerinden ayrı ve uzak hissediyorum.
Kendimi cesaretsiz, karamsar veya kuşkucu hissediyorum.


YEŞİL

Kendimi ve özgürlüğümü kabul ettirmeye ihtiyacım var.
Tanınmak istiyorum.
Çok çalışma, bana tanınma ve şöhret getirecek.
Benim düşüncem galip gelmeli.
Tanınmamı sağlamak için kendim hakkında idealize ettiğim görünüşe ulaşmalıyım.
Hak ettiğimi almak istiyorum.
Bazı şeyler değişmek zorunda.
Güvenlik duygumu geliştirmeye ihtiyacım var.
Kendimi güvende hissetmek için maddi güce ihtiyacım var.
İyileşmeye veya daha iyi bir sağlığa ihtiyacım var.
Olaylar üzerinde daha kontrollü olmalıyım.
Detaylar ve mantık burada çok önemli.
Bir birey olarak başarısız oldum.
Başkalarını suçluyorum.

MAVİ
Sakin, barış dolu ve huzurlu hissediyorum kendimi.
Çevremdeki şeylerde bir uyum hissediyorum.
Dinlendirici bir farkındalık ve birlik hissediyorum.
Bir aitlik hissi duyuyorum.
Dinlenmeye ve huzura ihtiyacım var.
Birbirini memnun etmeye çalışmaktan uzak, güvenebileceğim ve bana güvenilecek bir ilişki istiyorum.
Aitlik duygusunu hissetmek istiyorum.
Bu ilişkiyi reddediyorum, çünkü bana istediğim yeterli duygusal tamamlanmışlığı sağlamıyor.
Bağlı olduğum şeylerden kaçmak istiyorum

MOR
Mistik bir kimlik veya birleşme hissediyorum.
Sezgisel bir algılamayı hissediyorum.
Bir mahremiyet duygusu içindeyim.
Erotik duygularım var.
İsteklerin tamamlandığı büyülü bir yer istiyorum.
Romantizm ve şefkat dolu ‘büyülü’ bir ilişki istiyorum.
Kendimi biriyle veya bir şeyle bir tutmak istiyorum.
Sıkı bir dostluğa, yakınlığa ihtiyacım var.
Bunu da güvenliksizlik duygularımı karşılamak için istiyorum.
Sezgisel bir anlayışa ihtiyacım var.
Yakınlık arayışım işe yaramadı veya geri çevrildi.
Nerede durduğumu, ne durumda olduğumu bilene kadar kendimi teslim etmek istemiyorum.


KAHVERENGİ

Fiziksel olarak iyileşebileceğim, rahat olup dinlenebileceğim güvenli bir yer arıyorum.
Fiziksel konforu arzuluyorum.
Fiziksel duyularımı (yemek, lüks, seks vs.) tatmin etmek istiyorum.
Fiziksel bir problemim, hastalığım var (özellikle görülen renk kirli kahverengiyse).
Oğlumun veya kızımın işlerine karışıyorum.
Öz benliğimi, doğal varlığımı arıyorum.
Bedensel arzularıma teslim olmayı reddediyorum (konfor, seks, yemek).


GRİ
Kendimi duygusal olarak uzak, gözlemci gibi hissediyorum.
Sanki kendimi uzakta durmuş mekanik olarak hareketleri yaparken izliyorum.
Duygusal katılımımı gerektiren bir karar vermek istemiyorum.
Duygusal uyarımlardan sakınmak istiyorum.
Endişeli, üzüntülü durumlardan kaçmaya çalışıyorum.
Tam olarak tanımlayamadığım, zorlayıcı bir dürtü var içimde.
Çevremde olup biten her şeyin içinde yer almak istiyorum; hiçbir şeyi kaçırmak istemiyorum.

SİYAH

Endişeliyim ama sebebini bilmiyorum.
Bu durum hakkında korku doluyum.
Kader bana kabul etmeyeceğim bir şekilde davrandı.
Hiçbir şey olması gerektiği gibi değil.
Bunların benim görüş açımı etkilemesini engelleyeceğim.
Bu durumu protesto ediyorum; Bunu kabul etmeye istekli değilim ve başka bir yoldan da ikna olmak istemiyorum.
Bu durum için yanında veya zıt yönde kesin bir harekette bulunmak ihtiyacını hissediyorum.
Hiçbir şeyden vazgeçmek istemiyorum, Hareketlerimi ve kararlarımı kontrol etmeye devam edeceğim.

BEYAZ
Bu benim için yeni bir deneyim.
Yeni duyguların farkına varıyorum.
Yeni bir başlangıcı, bir uyanışı deneyimliyorum.
Yeni bir hayat görüşüm ve farkındalığım var.
Kendimi masum, açık ve alıcı hissediyorum.
Kendimi hazırlıksız hissediyorum.
Kendimi yalnız ve izole hissediyorum.

PASTEL RENKLER (BEYAZLA KARIŞMIŞ RENKLER) :

Bir yönden yeniliğin başlangıcıdır, diğer yönden de olgunlaşmamışlığın bir ifadesidir. Ve o renkle bağlantılı duygularla ilgilidir. Rüyayı gören kişi bu duygudan veya duygulardan kaçmıştır ve bunun sonucunda bu rengi yani duyguyu farklı bir yoldan görmüştür. Bu duygunun tekrarını da yaşıyor olabilir. Örn: pembe - beyaz ve kırmızının karışımı- yeniden doğuş, canlanma, ve tazeliğin simgesidir. Ayrıca olgunlaşmamış istekleri, yakınlığı ve maddelerin daha büyülü gözükmesini de ifade eder.

ANLAM TAŞIYAN GRUPLAMALAR

KIRMIZI / SARI / MAVİ / YEŞİL – Bu dört birincil renk grubu ne zaman birlikte görülürse bu bütünlüğü veya kişiliğin kararlı bir durumunu gösterir. Eğer bu gruptan bir renk eksikse bu karşımızdaki durumun hangi bölümünün eksik olduğunu gösterir.

Böylece rüya görenin bütünlüğünü ve kararlılığını sağlayacak ihtiyacının ne olduğunu ortaya koyar.

SİYAH & BEYAZ (desenler) – Birleşmenin gücünü gösterir, beyaz (bilinçli) ve siyah (bilinçsiz) maddeler karışıp birleştiğinde daha iyi bir bütünlük oluşturur. Zıtlıkların birleşmesi ve içsel bir değişim görülür

resim:sacredcentres.com

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..