Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Rüzgar gibi geçtik

Rüzgar gibi geçtik
 

Tüm Dünyada takımımızı destekleyen milyonlarca insan bu turnuvayı asla unutamayacak.


Dün gece maça çok güzel başlamıştık ama ne yazık ki gerisini getiremedik. Bu turnuvada çok iddialı olmamamıza rağmen bir anda tüm turnuvanın kaderini değiştirdik. Dün gece belki de futbol tarihimizin en önemli fırsatını kaçırdık ama inanıyorum Türk Milli Takımımız bu futbolunu daha iyi seviyelere getirdiği takdirde önümüzde ki senelerde çok daha başarılı olacak. Dün gece karşımızda açık ara favori gösterilen Almanya’ya karşı o kadar eksiğimize rağmen özellikle ilk 45 dakika da müthiş oyun oynadık. Kimse Almanları bu kadar zorlayacağımızı tahmin bile etmiyordu sanırım. Bu maçta şunu yapsaydık bunu yapsaydık gibi kilişe sözler yazmak istemiyorum, zaten spor yorumcularımız maçın teknik analizlerini benden çok daha iyi yapacaklardır. İşin bu kısmını yorumcularımıza bırakırken, ben geride kalan hoş tatlı anların tadını çıkarmak istiyorum.

Dün gece yine bir son dakika golü ile maçı döndürebileceğiz anda futbolun cilvesine yenildik. Bu kez saatlerimiz maçın 90’ıncı dakikasını gösterirken Almanların organize geldikleri atağını durduramadık ve Lahm topu ağlarımıza gönderdi. Maçı izlediğim mekânda inanılmaz güzel anlar yaşadım. Tüm arkadaşlarımla ve hatta bizi destekleyen yabancılarla kol kola eğlendik. Almanya gibi bir futbol devine çok zor anlar yaşattık. Almanlar maç boyunca inanılmaz baskı altında kaldılar. Maçın bitiminde ise birçok Alman arkadaşımı kutladım ve finalde başarılar diledim. Maçı kaybetmemizin üzerinde hiç durmuyorum. Almanların bize olan saygısını görünce inanın çok ama çok gururlandım. Hepsi dün gecenin onlar için neredeyse kâbus olacağını söylüyordu. Almanlar heyecandan maçın sonunda donmuş kalmışlardı. Futbolumuza hayran kalmanı yanı sıra mücadelemizin hiç bitmemesine hepsi alkış tutuyordu. Biz bu turnuvada hatalarımızla sevaplarımızla tüm dikkatleri üstümüze çektik. Bundan sonraki turnuvalarda çok daha tecrübeli ve etkili bir kadro ile mücadele edeceğiz. Hem yeni yetişen genç oyuncularımız hem de Türkiye liginde yer alan birçok yıldız oyuncumuzla yine turnuvaların altını üstüne getireceğimize inanıyorum.

Fatih Terim’in ve Rüştü’nün Milli Takımımızı bırakmasını da saygı ile karşılıyorum. Rüştü dünya futbolunda isim yapmış bir kalecimiz ve Türk futboluna katkılarını her zaman hatırlayacağız. Futbolunun son dönemlerine girmesi ile yeni gençlere yer açmasını alkışlamamız gerek. Bundan sonra hem Beşiktaş’a hem de futbolumuza desteğini sürdürmesini diliyorum. Fatih Hoca’ da çok eleştiriye rağmen yine Türkiye’ye büyük bir sevinç yaşattı. Kendisini eleştiriyorum veya bazı hareketlerini beğenmiyorum ama kendisine her zaman sonsuz saygım var. Türk Futbolunda bir marka olmayı başaran ender futbol adamlarımızdan bir tanesi olan Fatih Hoca’ya da bundan sonraki kariyerinde başarılar dilerim. Umuyorum iyi bir takımın başına geçer ve ülkemizi yurt dışında başarı ile temsil eder.

Bizim için turnuva sona erdi. Kötü başlamıştık ama finale kalamasak bile turnuvayı başarı ile tamamladık. Son anda gelen gol olmasa belki ben bugün Türk Futbol tarihinin en önemli başarısını yorumluyor olacaktım. Kısmet değilmiş. Türk Milli Takımımız bu turnuvada gönüllerde taht kurdu. Yıllardır futbolda gülmeyen yüzümüzü güldürdü. Maçlarda bizi hop oturup hop kaldırdı. 4 Yılda bir olan bu güzel Futbol şölenine seyirci olarak bizde katıldık ve sonsuz tat aldık. Tüm futbolcularımızı, teknik direktörümüzü ve dünyanın dört köşesinde takımımızı destekleyen tüm taraftarları kucaklıyorum. Acısı ile tatlısı ile unutulmaz bir Euro 2008 bizim için sona erdi ama futboluz da yıllardır açılmasını beklediğimiz başarı sayfaları da bu turnuvada açıldı. Sağ olun var olun çocuklar.

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..