Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sabırla devam edilen kişisel gelişim

Sevgili kişisel gelişim yolcusu,  

Bir gecede nasıl süperman ya da daha önce hiç çalışmadan bir gece çalışmakla da dünya şampiyonu olunmaz biliyorsun. 

Sevgili Kişisel Gelişim Yolcusu 

Bugüne kadar belki de yüzlerce liseli ve Üniversiteli ile tanıştım. Konuştum. Hepsi de kendini geliştirmek istediklerini ve onlara yardımcı olmamı istediler. Bunlardan hiç “ Ben gelişmek istemem, hep yerimde saymak isterin” diyenine rastlamadım. 

Sevgili Gelişim dostu,  

Her insan gelişmek ister ama gelişmek sadece sabırla yoluna devam eden ve bu konuda senelerce sabır edilecek iş ile olur. Bazen insanlara gelişimi anlattığım zaman, yakınlarını da geliştirmeleri gerektiğini söylediğim zaman bana “ O önce derslerine çalısın. Sonrasında gelişim ile uğraşsın” dediklerine şahit oldum. Sanki Kişisel Gelişimden bahsederken onlara yakınlarının pul koleksiyonu yapmalarını söylemekteyim. 

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu ,  

Gelişim halen toplumumuzda yanlış anlaşılmakta. Gelişim hobi değil. Okumak kadar hızlı ve anlayarak verimli okumak kadar önemli. Kişisel Gelişimin içinde dersleri severek, anlayarak çalışmakta var, Üniversitede kariyer hedefi yapmakta. Ama kişisel gelişimi anlamayan başka türlü anlamakta. Verimli ders çalışmayı bilmeyen, hızlı okuma alışkanlıkları edinmeyen insan ne kadar ders çalışırsa çalışsın verimli olabilir mi? Amaç çok çalışmak değil, verimli ve anlayarak çalışmaksa o zaman kişisel gelişimin bir kolu olarak gördüğüm “ verimli ders çalışma yöntemleri” ni de öğrencinin bilmesi lazım. 

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu ,  

Üniversiteye hazırlık ve Üniversite sonrası meslek sınavlarına kariyer sınavlarına hazırlık sınavlarına hazırlanan gençler ile tanışmaktayım çok zaman hepsinde gelişme ve ileriye gitme isteği görmeme rağmen bunu bir insandan öğrenmekten çok ya internetten ya da dershanelerinden ya da arkadaşlarından öğreneceklerini zannetmekteler. Halbuki her insanın kendisine yol gösterecek “Yaşam koçu” dediğimiz insanlara yani kendisinden daha iyi bilenlere danışmaları onların faydasına olur. Bunların paralı olması şart değil.Çevremizde bunları gönüllü yapanlarda vardır ama bizim gençler gönüllü yapanlardan çok paralı yapanlara rağbet ederler nedense. Para verince daha mı çok öğrendiklerini zannederler bilemem işte 

Sevgili Kişisel Gelişim Yolcusu,  

Her gün önümüze sayamayacağımız fırsatlar çıkar. Bu fırsatların yüzde 99 unu belki de bir çırpıda ret ederiz. Bunun belki de farkına bile varmaz insanlar. Çokça yaşlı veya orta yaşlı insanlardan duyduğumuz “Bizim zamanımızda bize yol gösteren insanlar yoktu” yakınmalarından önlerine çıkan fırsatları hiç değerlendirmedikleri anlaşılmakta. Bu durumda gençlerde devam etmekte zaten . Halbuki fırsatları değerlendirseler ve tuttukları yolda devamlı olsalar o zaman sabır etmenin mükafatını görecekler. 

Sevgili Gelişim Yolcusu,  

Ben yazmaya çocuk denecek yaşta başladım. Yazmaya başladıktan sonra herkes “sen büyük yazar olursun “dediler ama ben şımarmadan yazmaya devam ettim.Okumaya da devam ettim. Bazı zamanlar sıkıldım bıraktım ama yazmaya yeniden devam ettim.Bu sabırla yazmaya başladıktan tam 25 sene sonra ilk kitabımı yayınladım ve dikkat etmeni isterim ki ilk kitaptan sonra 4 senede 3 kitap çıkardım. İlk kitabımı sponsorla, ikinciyi gene zar zor rica minnet sponsorla çıkararak faydalanacağımıza inandığımız gençlere hediye ederek çıkardık. Son kitabımız ise yayınevince basılacaktı ama onlarda sponsor istediler ve ona da sponsor buldum. Sonrasında sponsorsuz ve yayınevi kitabımızı özenerek hazırlayacağınız söyleyerek 30 senelik sabrımız yetmezmiş gibi biraz daha sabretmemizi istediler. 30 sene sabreden ben tecrübelerimle sabretmeye devam ederken , ne yazık ki kitabımızı okumak ve hayatımızı anlamak , amca, anne, baba , yengelerimizi nasıl anlattığımızı merak edenler sabretmekte zorlanmaktalar. Sabır güzel şeydir ve sabredilmeli 

Sevgili Kişisel Gelişim Yolcusu,  

“Yeni kitabınız ne zaman çıkacak” diyenlere “İlk kitabımın çıkması için 25 sene sabrettim ve 25 sene daha sabrederim. Diyerek cevap vermekteyim. Biliyorsun ki sabır her zaman ilaçtır başarıların doğması için. 

Sevgili kişisel gelişim yolcusu,  

Bir bebek hemen büyümez. Her bebek mutlaka büyür biliyorsun ama her bebek aynı gelişmez. Kimisi okullar okur gelişir, kimisi de hayat okulunda gelişir ve gelişirken zamanın akımına kendini bırakmaz bir meslekte ve sosyal hayatta gelişmeye bakar. Gelişirken gelişmesine yardım eden insanlardan kaçmak yerine onların desteğini alarak daha güçlenerek yoluna devam eder. Kimisi de kendisini gelişmiş zannederek kendisine yardım eden insanların kendisine zarar verdiğini düşünerek onlardan köşe bucak kaçarak geliştiğini zanneder. Seneler sonra nasıl geliştiklerini gördükleri zaman iş işten geçmiş olur işte. 

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu,  

Sabretmek her zaman acele etmekten iyidir.bir bilge şöyle dua eder “Allah’ım bana değiştirebileceğim şeyler için güç, değiştiremeyeceğim şeyler için sabır, ikisi arasındaki farkı da fark edebilmem için bana akıl ver” Ne güzel bir duadır. Değiştirebileceğimiz şeyleri değiştirmek ne güzeldir hemen değiştirmemiz lazım kendimizi bu açıdan geliştirmemiz lazım. Değiştiremeyeceğimiz şeyler ise bizim dışımızdaki arkadaşlarımız, ailemiz olabilir ama biz gelişirsek onlarda gelişir. Çünkü gelişmek bulaşıcıdır. Aile fertlerimiz ve iş arkadaşlarımız ne kadar inat etse de uzun vadede değişimi onlarda ister bize bakarak. Arkadaşlarımız ise bizden kaçmakla değişimden kaçacaklarını zannetseler de değişimden n kadar kaçsalar da bu onların mutlaka önüne çıkacaktır ve insan “zamanında değişsem, , gelişsem ve çevremde bana gelişimi anları dinlesem gelişimim hızlı olacaktı “ diye hayıflanacaklar ama açığı kapatmak için de gelişimden nasıl kaçmak için çaba harcadıysalar, geç gelişimin açığını kapatmak için değişimden ve gelişimden kaçtıkları hızdan daha çok hızla gelişmek isteyeceklerdir. 

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu,  

“sabreden derviş muradına ermiş” diyen atalarımız ile tekkeyi bekleyen böreği yer” diyen atalarımıza nazire ben de derim ki “ gelişmeye sabreden ermiş, ohh gelişimde hayat var demiş” derim. 

İşte gelişmek bu kadar güzeldir dostum. Sabredenler 25 sene sonra bile olsa kitapsız kalmayacak ve çevresini aydınlatmaya devam edeceklerdir tabii ki.. 

Sevgili Kişisel Gelişim yolcusu,  

Bizler sadece gelişmekle kalmayalım ve çevremizdeki insanları da ürkütmeden, kendimizi geliştirdiğimizi sadece laf ile değil davranışlarımızla da hissettirerek onları da geliştirmeye bakalım da bu öyle hızlı da olmasın ki insanlar ürkmesin ve hemen kaçmasınlar. Biz davranışlarımızla gelişimimizi öyle gösterelim ki bizim gelişimize bakan insan “ gelişim böyle olur, ben de gelişmek için çaba harcayayım” diyerek sadece gördüğü ile anladığı bir olsun. 

Sevgili gelişim yolcusu ,  

Sen geliştikçe hemen herkes seni anlamaz. Seni sadece hakiki manada gelişmek isteyen anlar ve sen anlat anlamayan varsın anlamasın . Anladığı zaman iş işten geçtiğini anlarsa “ Ben zamanında sana karşı görevimi yaptım. Gelişimi anlattım ve gelişimi yaşadım” dediğin zaman kimse sana bir şey söyleyemez. Sen de zamanında görevini yaptığından mutlu olursun. 

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..