Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '07

 
Kategori
Haber
 

Saddam' ın idamı ve mesajlar

Devrik lider Saddam Hüseyin' in idamını, tüm dünya izledi. Kimi alkışladı, kimi oh çekti, kimi üzüldü, kimi ise yorumsuz kaldı. Bana Saddam' ı severmiydin diye sorsalar, "Hayır" derdim. Yine de sevmiyorum. Toprakları üzerinde binlerce insanı (Türkmen,Kürt, Arap, Şii, Sünni) katletmiş, kendi eniştelerini dahi astırmış zalim bir diktatördü.

Ama içimde bir burukluk vardı görüntüleri izlerken. Sebebini bilmeden üzülerek izledim. (Görüntülerin yayınlanıp, yayınlanmaması gerekliliği ise ayrı bir tartışma) Sonra buldum üzüntümün kaynağını. Saddam'ı asan gerçekten Irak'ta zulüm görmüş, gerçek Iraklılar değildi. Saddam'ı asan Amerika'ydı. Irak'ı işgal eden ve bölgedeki petrol bitene kadar gitmeye niyeti olmayan Amerika. Üstelik mesaj çok açıktı; "Ben Irak'ı işgal ettim, Saddam'ı yakaladım ve bayram arefesinde sallandırdım. Güç bende. Bu bölgede ben ne dersem o olur. İtirazı olan Saddam'ı örnek alsın. Kelime-i Şehadetini bile tamamlatmam, kutsal bayramını göstermem adama"

Ben mi yanlış algıladım ama, benim bu idamdan aldığım mesaj buydu. Farklı düşünen var mı bilmem. Ama bence zamanlama tamamen bir meydan okuma mesajıydı. Üstüne alınana...

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..