Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '18

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıklı Yaşam

Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıklı Yaşam


Hayatımızın büyük bir kısmı yoğun iş temposu, sosyal yaşam ve yaşam alanımıza dair serüvenler ile geçmektedir. Bu tempounun arasında sağlıklı beslenmek ve yaşamak pek mümkün olmuyor. Yeterli ve doğru besin değerlerini tamamlamak, spor yapabilmek, yürüyüşe çıkabilmek ya da en önemlisi sıvı tüketimini dengeleyebilmek için kendinize öncelik tanımalısınız. Yapmanız gerekenleri bir kaç adım ile izlemeye ne dersiniz?

Öncelikle sabah uyandığınızda güne dinamik devam edebilmek adına sıkı ve bol protein içeren bir kahvaltı yapmanız gerekmektedir. Yumurta ve beyaz peynirin baş rol oynadığı ve kahvaltı esnasında değerlerinizi düşürmemek adına içecek tüketmemeniz önem taşımaktadır. Ekmek yerine tahıllı ya da lifli ekmek modelleri tüketebilirsiniz.

Sabah kahvaltısından sonra su ve vitamin içerikli sıvılar tüketmelisiniz. Önceliğiniz gün içerisinde 2 litre ve mümkünse daha fazlası oranında su içebilmeniz olmalıdır. Günde 1 adet türk kahvesi tüketimi de hem vücudunuzun dengesini ve isteğini karşılayacaktır hem de gün ortasındaki yorgunluğunuzu alacaktır. Kahve ve çayın fazla tüketilmesi demir eksikliğine sebep olacağından dolayı tüketim sayınızıa dikkat etmeniz gerekmektedir.

Öğle arası ve sonrası ise; protein içerikli ve taze yeşilliklerden elde edilmiş salata ile destekleyebilirsiniz. Öğle yemeğinde protein fazlaca önemli olup gün içerisindeki dengenizi sağlamaya yardımcı olacaktır. Öğle yemeğinden bir kaç saat sonra midenizde hissedeceğiniz kazınma hissini ise; meyve ( ananas, muz ), kuruyemiş ( badem, kaju, ceviz ), tahıl içerikli yoğurt gibi ara besinler ile değerlendirebilirsiniz.

Akşam yemeklerine başlaman önce mutlaka yürüyüş ya da yapmayı sevdiğiniz sporu yapmalı ve günün yorgunluğunu terinizi atarak sıyrılabilirsiniz. Spor ya da yürüyüş sonrası alacağınız besinler daha kaliteli değerlerin vücudunuza girmesine yardımcı olacaktır. Spor sonrası protein içeren ( kırmızı et, beyaz et, balık ) besinler sizi bir sonraki güne daha dinamik hazırlayacaktır.

Güne başlamadan ya da günü bitirmeden önce yapacağınız spor ya da yürüyüş bedeninize zindelik kazandıracağı gibi kaybedeceğiniz su oranını da gün içerisinde ve özellikle yatmadan önce içeceğiniz su ile dengeleyebilirsiniz.

Sağlıklı yaşamak, kaliteli bir hayatı doğuracaktır. Kendinizi sevin ve güzelliklere kavuşmak için bedeninizi destekleyin.

 
Toplam blog
: 99
: 120
Kayıt tarihi
: 30.03.18
 
 

Merhaba :) Herkesin yazmaya olan isteği ve hayranlığı ile burada buluşabiliyor olmasından çok büy..