Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '10

 
Kategori
Üniversiteler
 

Sakarya Üniversitesi Öğrencisi Onur Kaan Demir "Baba nasihatı dinlerim"

Sakarya Üniversitesi Öğrencisi Onur Kaan Demir "Baba nasihatı dinlerim"
 

Onur Kaan Demir


SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ TOKATLI HEMŞERİMİZ ONUR KAAN DEMİR: “ÖYLE GELİŞMELİSİN Kİ, SEN İŞ DEĞİL, İŞ SENİ BULSUN. BABA NASİHATINA HER ZAMAN UYARIM”

SORU- Selamlar Onur Kaan Kardeşim, sizleri Kişisel Gelişime önem vermeniz ve insanları sevme ve anlama gayretinizden dolayı tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları tamamladınız ve nerelerde okudunuz?

ONUR KAAN DEMİR- Ben Onur Kaan Demir, 1990 yılı Tokat’ın Erbaa ilçesi doğumluyum. İlkokulu Tokat Merkez Fatih İlköğretim Okulunda tamamladım. Sonrasında Mehmet Akif Ersoy lisesinden mezun oldum. ÖSS ye iki defa girdim. Şu an Sakarya Üniversitesi İşletme Bölümü 2 sınıftayım. Aynı okulda Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünde çift an a dal programında okumaktayım.

SORU- Bizlere ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizlerin gelişim evrelerinize bakış açısı nasıldır?

ONUR KAAN DEMİR- 6 Kişilik bir aileye mensubum. Babam Karayollarında şoför olarak çalışmakta. Annem ise ev hanımı. Ailemin en küçük ferdiyim. Benden büyük 3 tane ablam var. En büyük ablam Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Zihinsel Engelliler Öğretmenliğinden geçen sene mezun oldu. Şu an özel bir kurumda zihinsel engelliler öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Ortanca ablamda Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Zihinsel Engelliler Öğretmenliği son sınıf öğrencisidir. Bu sene inşallah mezun olarak zihinsel engelli kardeşlerimizi topluma kazandırmak için görev alacaktır. Küçük ablam ise şu anda Gaziosmanpaşa Üniversitesi çocuk Gelişimi Bölümü 1. sınıf öğrencisidir. Küçük ablamda inşallah mezun olarak küçük kardeşlerimizin gelişimine katkıda bulunacaktır.

Ailemin benim kariyer sahibi olmamda katkısı büyüktür. Babam bizim gelişimimize maddi ve manevi katkısını hiç eksik etmemiştir. Her zaman arkamızda olmuştur. Kardeşler arasında yaş farkının fazla olmaması ve birbirimize yakın zamanlarda ÖSS sınavına girmiş olmamız birbirimize yardımcı olmamızı sağlamıştır. Bu şekilde aynı sınav heyecanını ve sınav streslerini birlikte yaşadık.

Kariyerimde dershane hocalarımı ve kendisi çok iyi matematikçi ve aynı zamanda eniştem olan Mutlu Çelik’i unutmamak lazım. Eniştem dershanede görev yaptığı zamanlarda ve normal hayatta sürekli destekçim olmuştur. Benim üzerimde emeği olan herkese canı gönülden teşekkür ediyorum.

SORU- Kişisel Gelişimi önemsemeye ne zaman başladınız? Sizce bir insan kişisel gelişimi ne zaman önemsemeli? Bu konularda gayret etmeli?

ONUR KAAN DEMİR- Kişisel Gelişim hayatımızın her aşamasında uygulayacağımız, önemseyeceğimiz bir süreçtir. Kişisel Gelişim İlkokul döneminde önemsenerek, bu konuda üzerinde çalışılması gereken bir kavramdır. Bilinçli olan bireyler toplum için ve kendisi için hayırlı ve güzel şeyler yaptığı sürece kişisel gelişimini de önemsemiş olmaktadır.

Üniversiteli olmakla kişisel gelişim ne olmak, hangi işi yapmak istediğimize karar verdiğimiz sürece yoğun bir şekilde devam etmelidir. Bunun öncesinde kişisel gelişime tabii ki önem vermeliyiz. Fakat meslek seçimimizi yaptığımız zaman o işin gereklerine göre kendimizi geliştirdiğimizde daha faydalı olacağını düşünüyorum.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın sizin gelişimiz üzerine ne gibi katkısı oldu?

ONUR KAAN DEMİR – Kitap okumaya öncelikle sevebileceğim tarzdaki kitaplardan başladım. Kitap okumayı sevdikten sonra kendimi geliştirerek, okuduğum bölüme yönelik kitaplar okumaya çalıştım. Okuduğumuz herhangi bir kitabın tamamının aklımızda kalması imkansızdır. Ancak okuduğumuz kitaptan dergiden, gazeteden edindiğimiz ve aklımızda kalan küçük bir bilginin ilerde işimize yarayacağını unutmamamız lazım. Bu mantık çerçevesinde kitap okuyanların okumaktan zevk alacağını düşünmekteyim.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? Bunun sizin gelişimiz üzerinde ne gibi olumlu ve olumsuz etkileri oldu?

ONUR KAAN DEMİR- Arkadaş seçiminde aradığım çok önemli kriterler yoktur. Ben arkadaş edinirken şu mantıkla yaklaşırım: Ne kadar çok kişi tanırsak da tanımakla kalmayarak onlarla arkadaş olursak ufkumuz o kadar genişler. Farklı görüşteki düşünce yapısına sahip arkadaşları tanırsak hayata baktığımız pencerelerde bir o kadar çoğalacaktır.

Doğru arkadaş insana kendine güven duygusu kazandırır. Yalnız olmadığımızı ve kötü günleri birlikte paylaşmamızı sağlar. Çevremizin genişlemesine imkan sağlar.

SORU- Üniversite gençliğinin genel sorunları neler? Bunların çözüm yolları sizce nedir?

ONUR KAAN DEMİR- Özellikle yurtların yetersiz olması başı çekmektedir. Devlet yurtlarının bakımsızlığı ve yetersiz olması sorunların başında gelir. Özel yurtların fiyatlarının da oldukça yüksek olması sorunların başında gelmektedir.

Verilen devlet yurtlarının kime verileceği konusunda adil ve doğru kararlar verilmediğini düşünüyorum. Yine aynı şekilde devlet yurtlarında kalması gereken ve devlet yurtları çıkmadığı için okumakta zorluk çeken çok sayıda arkadaşımızın olduğunu biliyorum. Devletimizin yaptığı yardımlarda, yardımların kime verileceği konusunda daha iyi araştırma yapmasını ve gerçekten bu yardımları hak edenlere verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

SORU- Lise ve Üniversite arasında gelişim açısından ne gibi farklar vardır?

ONUR KAAN DEMİR- Üniversite liseye göre daha fazla kişi tanıma fırsatı bulduğumuz bir eğitim kurumudur. Farklı şehirlerden hatta farklı ülkelerden gelen kişileri tanıyarak Onların yaşam şartları ve gelenekleri hakkında bilgi sahibi olmaktayız. Üniversitede konferanslara, seminerlere ve konserlere, daha fazla sosyal aktivitelere katılarak sosyalleşme ve toplumsallaşmaya çalışıyoruz. Lisede ise bunlar kısıtlı olmakta. Üniversite kendimizi geliştirmemize daha fazla olanak vermekte. Katıldığımız konferanslarda ve seminerlerde edindiğimiz bilgiler iş hayatımızda ve gelişmemizde bizlere çok büyük fayda sağlamaktadır.

SORU- ÖSS adil mi sizce? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı?

ONUR KAAN DEMİR- Yeni sınav sistemi hakkında fazla bilgim yok. Şunu söyleyebiliriz ki bir sene boyunca sınavlara hazırlanmaktayız. Sınav birkaç saatten oluşmakta. Bilgilerimizin bu şekilde sınanması benim hoşuma gitmediği gibi sınava girecek arkadaşlarımızın da hoşuna gitmediğini tahmin etmekteyim. Sınav anında başımıza gelebilecek bir aksilik, bir sene boyunca emeklerimizin boşa gitmesine bir senenin yok olmasına sebep olmaktadır.

Ülkemizde genç nüfusun fazla olması işsizliği de beraberinde getirmektedir. İşsizliğin çok olması bir nevi Üniversite okumayı zorunlu kılmaktadır. İşsizlikte çok olunca sınav sistemi ile bir şekilde elenenler olması gerekmektedir. Sınavların da bu gerekçelerle yapıldığını düşünmekteyim.

SORU-Meslek seçimi konusunda okulunuz ve dershaneniz size tatmin eden bilgi verdi mi? İşletme okumaya ne zaman karar verdiniz? Karar vermeden önce ve okumaya başladıktan sonra duygularınızda nasıl değişmeler oldu?

ONUR KAAN DEMİR- Okullar ve dershaneler meslekler konusunda bizi bilgilendirdi. Herkesin kafasında az çok bir hedef oluştu. Yukarda da bahsettiğim gibi sınav esnasında başımıza gelecek bir talihsizlik bizim hedeflerimizi değiştirmemiz gerektiğini ve alternatif meslekler seçmemiz gerektiğini gösterdi. Ben de o andan itibaren işletme bölümünü seçmeye karar verdim. İşletme bölümünü seçtikten sonra da yapabileceğimin en iyisini yapmaya ve aynı fakültenin Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünü okumaya karar verdim.

SORU- Genelde gençler yaşça büyük insanlarla muhatap olmaktan kaçınmakta. Siz ise bunun tam tersi yapmaktasınız. Bunun sebebi nedir?

ONUR KAAN DEMİR- Tecrübeler hayatımızda daha doğru kararlar vermemizi sağlar. Kötü tecrübeleri yaşamadan kötü tecrübeleri öğrenmeye çalıştım. Tanıdığım kişiler benden daha büyük ve daha fazla tecrübe yaşamışlardır. Benden daha fazla ve önce ÖSS sınavına girmişlerdir. Yaptıkları hatalardan ders alarak aynı hataları ben yapmamaya gayret ettim. Yapacağım bir şeye karar verirken hiçbir zaman bir defa düşünmedim. Yanlış karar vererek pişmanlık duymadım.

SORU- İşletme okumak isteyenlere neler tavsiye edersiniz?

ONUR KAAN DEMİR- Babam bana her zaman der ki : “Sen iş bulma iş seni bulsun” Ya da biz kendimizin reklamını yaparsak, kendimizi geliştirirsek, hayatta sosyal olursak her zaman iş bizi bulacaktır. Gelişim sadece işletme bölümü için değil, bütün Üniversite okuyan öğrenci arkadaşlarım için geçerli olan bir kavramdır.

Beni bu gülere getiren anneme, babama, ablalarıma, gelişimimde emeği olan herkese teşekkür etmekteyim.

Bana bu imkanı sağlayan Turan Yalçın ağabeyime çok teşekkür etmekteyim. Büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öpüyorum. İyi günler diliyorum.

Teşekkür ederim Onur Kardeşim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..