Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '15

 
Kategori
Sağlık
 

Salgın paniği, hastane yolunda çile

Salgın paniği, hastane yolunda çile
 

GÖRSEL NETTEN ALINTI


Dün evimize çok uzak olan Hastaneye gitmek üzere yola çıktım, 3 vasıta ile gitmem gerekiyordu.

Metro istasyonunda tren bekliyorum kalabalık bir insan seli sabahın saat 6.30 u, asık, uykulu, tedirgin yüzler. Aksırık, öksürük havalarda uçuşuyor. Toplu taşım araçlarına binerken devamlı maske takıyorum, zira şu günlerde grip, zatürre vs. hastalıklar yaygın.

Tren gelip durdu diğer kapıdan yolcular inerken beklediğimiz yerden bizler binmeye başladık, derken bir itme ile kalabalık arasında kendimi metronun içinde buldum, insanlar yer tutabilmek için birbirlerini eziyorlardı, bağırmalar hakaretler. İlk bulduğum sıraya oturdum anında kucağıma 100 kilo üzerinde 35 yaşlarında bir bey oturdu, şaşırdım ve: Ne yapıyorsunuz beni ezdiniz, sizin yaptığınız ayıp değil mi? Ne hasta, ne yaşlı, ne çocuk tanımıyorsunuz insanlıktan çıkmışsınız.” Deyince kucağımdan kalktı ve kalabalığı yararak ileriye ilerledi.

Metrodan inip Hasta haneye geldim, saat 7 olmuştu numaratörden numara alıp beklemeye başladım. Çocuk, büyük herkes hasta aksırık öksürük, yüksek ateşle gelmişler. Şu aralar solunum yolları enfeksiyonu ve buna bağlı olarak zatürre yaygın. Numara sırası almak için yapılan kavgalara şahit oldum. Numara aldıktan sonra kapının dışına çıktım zira 1,5 saat beklemem gerekiyordu muayene 8.30 da başlayacaktı. Dışarıda sigara içen insanları görünce dayanamadım sordum: “Geçmiş olsun hasta mısınız? “Evet, galiba zatürre oldum.” “Madem hastasınız bu zıkkım sigarayı neden içiyorsunuz, ölmezsiniz ama böyle hasta hane köşelerinde sürünürsünüz, yapmayın kardeşim, bilinçli olun, sağlığınızı siz korumalısınız.” Dedim ama aldığım cevaplar hep aynı, “Abla bırakamıyorum, alışkanlık.”Aşağıdaki haberi okuyunca halime şükrettim,

O tür şikâyetle gitmedim, cildimde oluşan bir leke dolayısı ile gitmiştim. Cildiye ile enfeksiyon hastalıklarını aynı yere koymuşlardı. Aşağıdaki haberi aktarıyorum sağlıklı günler.

NAHİDE ÇELEBİ

Çanakkale’de salgın paniği

Çanakkale'de, yüksek ateş, öksürük ve nefes darlığı şikâyetiyle hastaneye başvuran 3 kişinin hayatını kaybetmesi paniğe neden oldu.

Son 1 haftada yüksek ateşöksürüknefes darlığı şikâyetleriyle hastaneye başvuran 3 kişinin hayatını kaybetmesi kentte paniğe sebep oldu.

Aynı şikâyetlerle Devlet Hastanesi'ne başvuran Şaban Çiftçi (44), Asuman Abanoğlu (35) ve Nagehan Danbalak'a (35) zatürre teşhisi konuldu. Tedavileri sürdüğü sırada durumları ağırlaşan ve yoğun bakım servisinde tedavi altına alınan 3 hasta, solunum ve çoklu organ yetmezliğine bağlı olarak hayatlarını kaybetti. Devlet Hastanesi'nde şu an benzer şikâyetlerle hasta bulunmadığını belirtti haberin duyulması kentte tedirginliğe sebep oldu.

(İHA)

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..