Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Samsun Kavak ilçesine ithaf olunur

Samsun Kavak ilçesine ithaf olunur
 

Gözlerimizle çektiğimiz memleket fotoğraflarını ömür boyu gönül albümümüzde yaşatırız.


Sen ki Anadolu’nun ana sütü gibi ak kültürüyle beslenerek büyümüşsün. Sen ki binlerce yıl medeniyetlere eşiklik ve beşiklik ederek yürümüşsün.
Mustafa Kemal Atatürk’ü ‘Yanındayız Paşam gerisini merak etme’ diyerek Anadolu’ya uğurlamışsın. Eli silah tutan insanlarını vatan görevine yollamışsın.
Cihan güreşçisi Yaşar Doğu’yu Allah sana emanet vermiş. Samimiyet, güven ve çalışkanlık sende kemale ermiş.
Zorun zorunu yaşadığın kıraç topraklarında gelişip çoğalmışsın. Göçlerle ülkemin dört biryanına yıldızlar gibi dağılmışsın.
Bir araya gelince sanıyorum en güzel samanyolusun. Taşıdığın değerlerle sen aydınlığın oğlusun.

Her halinle ben Anadolu’yum, Anadolu ben diyorsun. Sahip olduğun binlerce yıllık kültürünle Anadolu’yu temsil ediyorsun.
Her karış toprağında tarihi seyrediyorum. Sendeki güzellikleri görünce haydi artık ayağa kalk diyorum.
İnsanseverliğinle Akşemseddin’i, Yunus Emre’yi, andırıyorsun. Böylece hafızamda binlerce yıllık tarihi canlandırıyorsun.
Diyorum ya işte biraraya gelince sanki Samsunda 120 bin yıldızla ışık saçan bir samanyolusun. Yalnız yerdekileri değil, gökteki yıldızları da kıskandırıyorsun.

Anlatamam taşıdığın değerleri, okunmayı bekleyen kitap gibisin. Bu halinle kürsüsüne sığmayıp taşan hitap gibisin.
Ne anlatsam ne yazsam yine de ifade edilmez duygularım. Artık uyan! sen uyanmadıkça kaçar benim uykularım.
Anlamaz seni yarı kıraç toprağında gezip, yarı tozlu yollarından geçip tozmayanlar. Anlamaz beni yıllardır ezber bozmayanlar.
Anlamaz seni bir köy çeşmesinden suyunu içmeyenler. Anlamaz beni memleket sevdasıyla kendinden geçmeyenler.

Seni nasıl anlatsam ne söylesem azdır. İstiyorum ki bir araya geldikçe yine değerlerinle türküler bestelet, şiirler yazdır.
Dirlik içerisinde yaşamak için birlik olmalı, bunun için de el ele vermeli. İnsan vatanına olan sevdasını önce memleketini severek göstermeli.
Bu değerleri duyan hayal sanır, düş sanır. Dostlar gönülden alkış tutar, kem gözler kıskanır.
Ne güzel işte bizim ülkemiz, insanımız halâ ana sütü gibi berrak, ana sütü gibi ak. Anadolu kültürümüzün canlı örneği işte Kavak.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..