Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Sana öyle, Başkana böyle Mithat Bey!

Sana öyle, Başkana böyle Mithat Bey!
 

Eskipazar girişinde yamaçta görürsünüz!


Anadolu’nun bir ilçesinde evler yaptım. İhracatçı bir tekstil firmasının sahibi beni aradı.

“Ahmet yahu, bizim fabrikanın bahçesine bir ev yaptırmayı düşünüyoruz. Misafirlerimiz geliyor yurtdışından. Çevrede doğru

dürüst bir konaklama yeri yok. Var mı öyle bir proje sende?”

“Olmaz mı Mithat Bey? Kaç metrekare olsun tahminen?”

“Yetmiş beş seksen metrekare bir şey yeter!”

“Var var! İki katlı olursa olur mu? Üst katta üç odalı falan!”

“Daha iyi! Misafirler kalır!”

Denizli’den bir talep gelmişti birkaç ay önce! Böyle bir proje hazırlamıştım, bekliyordu. Her odaya birer banyo ilave ederek

düzenledim resmi! Resim araziye de uygun düştü.

“Elemanları fabrikadan veririm sana. Buradan götürmezsin!”

“Tekstilci ne anlar inşaattan Mithat Bey?”

“Acelemiz yok, öğretirsin yaparlar Ahmet! Yakınlarda da marangozhaneler var!”

İhaleden elli metreküp tomruk almış! Malzeme listesini hazırladım verdim bir marangoz ustasına, başladılar hazırlığa.

Subasmanı da bir kalfaya verdik yaptı.

Şansıma bir tane mobilyacı çıktı fabrikada! İşim kolay olacaktı. Duvardan duvara panel hazırlıyoruz. İşçiler geliyor kaldırıp

dikiyorlar yerine. Tavan kirişlerini dış duvardan beş santimetre içeriden monte ediyoruz. Bu Mithat Bey’in dikkatini çekti!

“Ahmet, niye o ağaçları sıfırdan monte ettirmedin?”

“Elektrik hatları o boşluktan geçecek Mithat Bey!”

Aradan birkaç gün geçti, ilçenin Belediye Başkanı geldi inşaatı görmeye! Onun da dikkatini çekmiş!

“Ahmet Usta, şu ağaçlar niye biraz kısa?”

“Başkanım, kerestenin boyu yetmedi!”

Böyle deyince Mithat Bey atıldı!

“Bana öyle dememiştin Ahmet! Kablo geçecek oradan demiştin!”

Sanki ben unuttum ona ne dediğimi!

“Sana öyle Mithat Bey, Başkana böyle!”

Bitime yakın Karabük Valisi geldi. Baktı gördü, Fabrikanın Müdürüne sordu!

“Kaç ayda bitti bu inşaat Süleyman Bey?”

“Dört ay oldu başladığımız! Tekstilin işçileriyle yaptık!”

“Yok yahu! Biz ihale etsek altı ayda bitmez! Bize de lazım buna benzer bir misafirhane! Bundan biraz daha büyük olmalı

yalnız! Yüz milyara çıkar mı? Bir ara gelin de konuşalım bunu! ”

Kaymak bir iş gelecek hevesiyle ellerimi ovuşturuyorum!

Seçim oldu o ara, AKP iktidara geldi, bizim Vali merkeze alındı, bizim iş yattı!

Yani AKP’den bir ev alacağım var!

Konu bu değildi ama!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..