Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sanatçı, politikacıdan rol çalarsa.

Sanatçı, politikacıdan rol çalarsa.
 

Son günlerde medyada Türkiye’nin tanınmış simalarının referandumda kullanacakları oyun rengi haber yapılıyor...

Önce Sezen Aksu “Evet” dedi...

Ardından Orhan Pamuk...

Fazıl Say “ Hayır” diyecek!

Neden peki?

Bakın bu insanlar evet veya hayır diyor siz de onlara katılın demek için mi?

Yoksa hedef göstermek için mi?

Neden sıradan vatandaşın oyları ile kimse ilgilenmiyor...

Neden haberciler mikrofonu ellerine alıp sokaklara dökülmüyor?

&&&

Samimi cevap vereceğinizi umarak bir soru sormak istiyorum...

Alışveriş yaparken, aniden televizyon kanallarından birinin muhabiri karşınıza çıksa, referandumda ne oy kullanacağınızı sorsa, oyunuz hayırsa çekinmeden söyleyebilir misiniz?

&&&

Alışveriş merkezlerinden birinde, aldığım öteberinin parasını ödemek için sıra bekliyorum... İftara bir saat var, insanlar gergin, sabırsız... Sepetler ağzına kadar dolu...

Kasadaki tombul bayan nasıl oldu da fırsat buldu, nereden aklına geldi, niçin merak etti bilmiyorum ama kredi kartını uzatan kısa boylu adama referandumda ne oy kullanacağını sordu!

Ben, kasiyer, adamı bir yerden tanıyor herhalde diye düşünürken...

Soruya maruz kalan adamcağız, önce bir iki yutkundu, tam cevap verecekken vazgeçti... Cevap vermemeyi de kendine yediremedi...

“ Henüz düşünmedim” deyip, ellerinde torbalarla ilerledi...

&&&

Hadi canım!” dediniz değil mi?

Ne yalan söyleyeyim yukarıdaki olayı bana başka biri anlatsa, inanmaz güler geçerdim ama şahit olunca başka... Hem kasiyere ne canım vatandaşın vereceği oyun renginden!

&&&

Türk Dil Kurumu’nun Büyük Türkçe Sözlüğünde Sanatçının tanımı şöyle; Güzel sanatların herhangi bir dalında yaratıcılığı olan, eser veren kimse, sanat adamı, sanat eri, sanatkâr...

Sinema, tiyatro, müzik vb. sanat eserlerini oynayan, yorumlayan, uygulayan kimse...

Aynı sözlükte bakın Politikacı nasıl tarif edilmiş; Politika ile uğraşan kimse, siyasetçi... Karşısındakinin duygularını okşayarak çıkar sağlayan kimse, siyasetçi...

Bu tanımları, gazetelere demeç verip, oyunun rengini açıklayan sanatçıların okumasını salık veriyor;

Karşısındakinin duygularını okşayarak çıkar sağlayan kimselere

SANATÇI denmediğinin altını çiziyorum!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..