Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '10

 
Kategori
Siyaset
 

Sanki onlar iktidar degil

Sanki onlar iktidar degil
 

Google`dan aldim.


Başbakana basın mensubu türban serbestisi ilkokullara kadar inecek mi diye soruyor. Başbakanda anayasa değişikliği sonrasında görürsünüz diye cevap veriyor. Aynı soru başbakan yardımcısına soruluyor. Bakan Cumhuriyet halk partisinin referandum öncesinde verdiği sözü tutmadığını, konuyu saptırdığını ilkokullarda böyle bir sorun olmadığını gündeme getiriyor. Her gün, her saat basında görsel basın iktidardaki partiden bahsetmese, yazılı basın her gün iktidarın uygulamalarını gündeme getirmese, AKP nin muhalefet partisi olduğunu, referandumu Cumhuriyet Halk Partisinin yaptırdığını zannedersiniz. AKP iktidardaki parti, yani yürütmenin başıdır, iktidardaki partinin şikayet etme hakkı yoktur. Konu son derece açık, verilecek cevabın evet ya da hayır olması yeterli ama, ileriye dönük niyetler başka olduğu için cevabın savsaklanması son derece normal.

Cumhurbaşkanlığı makamı yaptırım gücü olan makam değildir.

Cumhurbaşkanlığı makamı temsili bir makamdır, bundan dolayı cumhurbaşkanı görevini ifasından sonra yargılamanın dışında tutulur. Cumhurbaşkanının eşinin ilkokuldaki türban sorunun biz çözeceğiz ifadesini duyunca şaşkınlığımı gizleyemedim. Cumhurbaşkanın eşinin böyle bir sorumluluğu olduğunu bilmiyordum. Cumhurbaşkanının siyasi çizgisini, YÖK'e rektörleri atarken tutunduğu tutumu herkes biliyor. Son zamanlardaki vatandaşa şirin görünme çabaları cumhurbaskanlığı süresi ile ilgilidir. Gerisi teferruattan ibarettir.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...