Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '15

 
Kategori
Dünya
 

Şanslı ülke Arabistan; yerin altında petrol, üstünde hacı

Şanslı ülke Arabistan; yerin altında petrol, üstünde hacı
 

Dünyada şanslı ülkeler var. En şanslısı Suudi Arabistan. Her şeyden önce İslam peygamberinin memleketi. Yetmedi yerin altında petrol. O da yetmedi yerin üstünde hacı.Arabistan’ın yerinde olsam şükür anıtı dikerdim.

Gözümüz yok; hak edip etmediklerini de düşünmek lazım. Valla ben tarihe bakıyorum Arabistan halkı dışarıdan kaynaklı öyle pek çileli hayat yaşamamış. Lakin kendi kendilerini dövmüşler, o ayrı.

Kutsal topraklar diye ne dokunabilen var ne de konuşan. Kutsal topraklar olduğu için saldırı tehlikesi de yok. Kâbe’nin üzerinden bir tane uçak geçsin 1,5 milyar Müslüman ayakta. Arabistan’a dünyanın en şanslı ülkesi diyebiliriz.

Petrol bilinmeden önce Allah’ın çölü deyip gitmek istemiş Kâbe yüzünden gidememişlerdir, yoksa naspınlar kum dağlarını. Belki de Muhammed kulaklarına fısıldamıştır “Tarlaya bir çömlek altın gömdüm”

Bu varlığın Suudilere rastgele verilmemiş olabileceğini düşünüyorum. Hani Müslümanlıkta Allah kullarını sınar deniliyor ya, öyle bir şey olmalı. Bence yarısını hak etmek için kalan yarısını dağıtmalılar. Petrol ve hacıdan başka bir şey yok ama nüfus da alt tarafı iki tane İstanbul. 

Peki, petrol bitti, hacı gitti, nolur bu ülkenin hali; malum kumdan başka bir şey tok. Allah o kumları altına çevirir yine peygamberin ülkesini aç bırakmaz diyeceğim ama pek bir hamasi oldu. Yani çeşmeler akarken bu kadar servetin har vurup harman savrulması yerine ülkenin geleceği anlamında yatırımlara dönüştürülmesi gerekmez mi? Belli ki Suudiler Allah’ın kendilerini aç bırakmayacaklarından eminler.

Dün Arabistan’ın kaymağını İngilizler yiyordu, bu gün de Amerikalılar. Pek bi sefahat haberleri alıyor Mekke’nin şeriflerine yakıştıramıyoruz; atanız Muhammed bir hurma ile akşam ederdi. Dünyanın engereği Amerika’nın kuyruğuna tutunmak da ne oluyor.

Ben olayım hacıları misafir gibi kabul eder bir kuruş harcatmam. Allah’ı ziyarete gelenlerden para mı alınırmış. Aksine dine hizmet olsun diye yardım ederim. İnsanların ibadeti üzerinden ticaret yapılır mı?

Allah’ın evinde safahatın işi ne. 32 milyar dolar servetli Fahd. Dinleri kanaattan bahsediyor ama adamlarda Karun’un hazineleri gibi dağ taş çil çil Riyal.  Allah bu paraları dağıtın diye vermiş olabilir. Yani benim verdiklerimle İslam’a hizmet edin. Ama pek öyle görünmüyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..