- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
Satın alma fonksiyonları

Esasen bireysel veya kurumsal olarak ihtiyaçlarımızı karşılamak için hizmet veya emtia satın alıyoruz.
Bir koleksiyoncuyu satın almaya yönelten nedenler, her zamanki rutin bir hayatın dışında, dinlendirici, severek yapılan, hoşça vakit geçirme yolu olabilir. Yeni evlenen bir çiftin ev sahibi olma isteği de, temelde barınma ihtiyaçlarını karşılama eylemidir.
Kurumsal olarak satın almalar ise işletmelerin üretimi, faaliyet alanları, vizyon ve misyonlarına göre değişiklik gösterebilir. Bireysel ihtiyaçların giderilmesinde genellikle subjektif faktörler etkili olurken, kurumsal ihtiyaçların giderilmesinde ise objektif faktörler daha etkindir.
İşletmeler için stratejik önem arz eden satın alma bölümleri, işletmelerin değişik girdilerini organize etmek, maliyetleri düşürmek, kârlılığı ve verimliliği arttırmak, böylece işletmenin rekabet gücünü arttırarak pazarda var olmasını sağlamak için kurulmuşlardır. Satın alma departmanlarının temel misyonu, işletmenin faaliyet ve hizmetlerini sürdürebilmesi için gereksinim duyulan mal ve hizmetlerin istenen kalite, optimum maliyet, uygun miktar ve doğru zamanda temin edilmesini sağlamaktır... Bunun için satın almacı, subjektif değil, objektif tercihler yapmalıdır. Satın almacı, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi, en kaliteli ürünü, en uygun koşullarda ve fiyatla tedarik edeni bulabilecek vizyonda olmalıdır... Kurumsal satın almanın ana ilkeleri en az üç yerden fiyat teklifi alarak, ihtiyaçların en iyi şekilde, uygun şartlarda ve zamanında karşılanması, ihalede açıklık ve rekabetin sağlanmasıdır.
Sonuç: Soran, yanılmaz. (Türk Atasözü)
Esen kalın, mutlu kalın,
Şenol ELBAY