- Kategori
- Pazarlama
Satış evreleri
müşterileri birbirlerinden farklı kılan pek çok nokta vardır; Beklentileri,Yaşları, Cinsiyetleri, Kiloları ve boyları, Gelirleri, Yaşam tarzları, Kültürel durumları, Kişilik yapıları, v.s
Üretim evresi
Satış evresi
Pazarlama evresi
Ortak hareket evresi
-Üretim evresinde pazarlama sorunu yoktur; çünkü yönetim ne üretirsem satarım görüşündedir.Satış elemanları, alıcılar karşısında güçlü durumda olarak istediklerini rahatça satabilirler.
-Satış evresinde ürünler için talebi tahmin etmekten çok teşvik etmek önemlidir.
-Pazarlama evresinde, satış yönetimi araştırmaları, satış elemanlarının yeteneklerini geliştirmek için seçme ve eğitim metodlarını ve satış elemanlarının daha iyi çalışmaları için gerekli bilgi ve beceriyi edinmelerinde onları motive etmeyi incelemektedir.
-Ortak hareket evresinde, pazarlama evresinde olduğu gibi, satış elemanlarının, müşterilerin ihtiyaçlarını anlaması ve firmanın ürün ve hizmetlerini bu ihtiyaçtan karşılayacağı yönünde müşterileri ikna etmesi gerekmektedir.