Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

04 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Saygı herkesin önünde soyundu!

Saygı herkesin önünde soyundu!
 

Saygı işte! O herkesin önünde soyunur :) İnternet


Saygı!
Sen nesin?
Nasıl bir şeysin?
Yenilir misin?
İçilir misin?
Giyilir misin?
Kolumuza taksak bizimle gezer misin?

Efendim. Ben bugün birine, hiç tanımadığım halde ama vallahi de hak ettiği için ''SAYGISIZ!'' dedim!
Sonra ne mi oldu?
Bana dönüp dedi ki, ''sen ne diyorsun ya?''
Her zaman yaptığım gibi, ''düşün, düşün, Sabiş'tir işin'' dedim ve saygının ne demek olduğunu düşünmeye başladım.. Çünkü; kendimce saygısız bulduğum birine ''SAYGISIZ!'' demiştim ve oda bana dönerek, ''sen ne diyorsun ya?'' demişti.. İşte bunun için, kendimi beri çektim ve dediğimin peşine düştüm..

Bana göre saygı ne demekti?
Önce saygının ne demek olduğunu öğrenmekti!

Sonra da; ''Saygı duymayı öğrendiğimiz zaman, sayılmanın da ne demek olduğunu öğreniriz.'' Dedim içimden..

İşte o zaman dilimine saygı denir. (!) Nasıl uydurdum ama? :)

Meğer bizim saygı, saygı, diye tutturduğumuz ve herkesten beklediğimiz şey, şu demekmiş:

Değeri, üstünlüğü, yaşlılığı, yararlılığı, kutsallığı dolayısıyla bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusuymuş.. Hürmet ve ihtirammış..

Örnek mi?
Yahya Kemal demiş ki; İnsanlara saygıyı yitirdin mi yandın bittin, on paralık oldun demektir.

Saygı: Başkalarını rahatsız etmekten çekinme duygusuymuş..

Saygı: Bir kişiye, bir düşünüşe, bir eyleme, bir başarıya yüksek değer vermekten doğan özel bir duyguymuş.. Ne güzel...

Bakınız kaynak: Vikipedi http://tr.wikipedia.org/wiki/Sayg%C4%B1

Efendim siz saygıdeğer okuyanlara sevgim saygımla ufak bir müzik ziyafetine ne dersiniz?

<ımg title="Zeki Müren - Manolya" alt="Zeki Müren - Manolya" src="http://i1.ytimg.com/vi/HrVQcrWuBJA/default.jpg" qlicon="HrVQcrWuBJA">

Rahmetli Zeki Müren Beyefendiye Fatiha çiçeklerimle ve (KIZIM İÇİN) Zeki MÜREN söylüyor! MANOLYA
http://www.youtube.com/watch?v=HrVQcrWuBJA

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..