Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

SBS'nin ardından...Eğitim koçluğunun önemi

SBS'nin ardından...Eğitim koçluğunun önemi
 

Günümüzde artık bazı alanlarda daha kolay ve zorlanmadan ilerleyebilmek için profesyonel kişilerden destek eğitimleri alınmaktadır. Bunlar;

Yönetim Koçluğu

Eğitim Koçluğu

Öğrenci Koçluğu

Yaşam Koçluğu

Ebeveyn Koçluğu

Aile Koçluğu gibi.

Özellikle de eğitim koçluğu eğilimi hızla bu yönde yükseltmektedir. Son yıllarda sınavların öğrenciler ve aileler üzerinde yoğun baskı haline getirilmiş olmasından kaynaklı, aileler de bu yükü hafifletmek adına, bu konuda bilinçlenerek eğitim koçluğuna büyük önem vermekte ve bu bilinçle çocuklarına koçluk eğitimi aldırmaktadır. Bu velilerden biri de benim.

Hatta bununla ilgili 8.sınıfların SBS sınavının olduğu gün Milliyette ‘’artık yeni trend eğitim koçluğu’’ konulu bir yazı okumuştum. Şimdilik en yoğun talep ÖSS öğrencileri tarafından gelmekteymiş.

Kızım iki buçuk senedir Türkiye’de en fazla şubeye sahip bir dershaneye gitmekteydi. Okulunda başarılı, sorumluluk sahibi, verilen görevi eksiksiz yerine getiren, elinden gelen tüm gayreti gösteren çalışkan bir öğrencidir. Tüm bu olumlu özelliklerine rağmen dershanede hiçbir ilerleme kaydedemedik. Sınava bir ay kalmasına rağmen, hala başladığı noktadaydı. Çünkü eksik ve hatalı konular sadece bilgisayar üzerinde çıkartılıp, çocukların bu eksiklikleri giderilmiyordu.

Bunları sizlerle neden paylaşıyorum çünkü sınava bir ay kala aldığımız eğitim koçluğunun kızımın üzerinde yarattığı farklılığı anlatmak istiyorum

Eğitim koçu aynı zamanda NLP uzmanı olup kızımın karakterini analiz ederek sarı karakter olduğunu belirledi ve bunun akabinde motivasyon destekli eğitimlerine başladı. Kısa bir sürede fark hemen fark edildi. Dershanede yaptığı net sayısına göre 20 net birden artış gösterdi. Tabi bu durum hem onun açısından hem de bizim açımızdan çok sevindirici oldu.

Motivasyonu yükseldi, hedefi daha yüksek oldu, daha büyük bir zevkle testlerini çözmeye başladı, kendine güveni geldi, farklılık yaratacağına inandı, korkularını yendi ve sınava daha bir özgüvenle girdi.

Peki, bu nasıl oldu;

Tabi her şeyden önce öğrencinin istekli olması gerekiyor,

Eksik konular belirlenerek bu eksiklikler giderildi,

Motivasyon daima yüksek tutuldu, başaracağına inandırıldı,

Sorulara farklı bakış açılarıyla pratik çözüm bulma yolları öğretildi,

Başardığı takdirde ileriki hayatının daha kaliteli olacağına inandırıldı…

Nefes teknikleri öğretildi,

Heyecanını yenme öğretildi

Benim gözlemleyebildiğim ve dilimin döndüğünce anlatabildiğim destekler bunlardı ve sonuç ta herkes için mükemmel oldu.

Eğitim koçumuz da işini severek yapan ve bu konuda en üst noktaya gelmiş profesyonel bir eğitmendi. Buradan bir kez daha kendilerine teşekkürlerimizi iletiyorum.

Tüm çocukların hayatta şanslarının güzel olmasını temenni ederek, eğitimlerinde başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..