- Kategori
- Eğitim
SBS-ÖSS kazanmak -4

"Özel okulu olmayan" KARAMAN
ARDAHAN-KARAMAN (gençler başarılı-başarısız olursa) topluca düşünemez mi?
<ı>Nasıl başardık ve başaramadık!ı>
<ı>Nasıl Başaramadık?ı>
<ı>Ardahanı>
Ardahan 2000’den bu yana üniversite giriş sınavlarında hep son sıralarda yer alıyor, son dört yıldır da hep en sonuncu, en başarısız il!
· Ardahan’da görev yapan öğretmenler ve müfettişlere göre;
“Ergenlik yaşına gelmiş çocuklar anne babalarının yanında uyuyor olmaları-haliyle çocukların psikolojisi bozuluyor, Bir an önce hayata atılmak, “okulla vakit kaybetmeyip”!.. çekip gitmek istiyorlar. “
· Üniversiteye giremeyen öğrencilere göre ‘Göreve gelir gelmez tayin isteyen öğretmenleri’ ve raporlu öğretmenler
· Ekonomik, sosyal ve kültürel hayattaki gerileme. Kültürel faaliyetlerini sergilediği halkevleri ve iki sinema salonu vardı ikisi de kapatılmış.
· “Şehrin insanı ürküten ıssızlığı’na rağmen, insanları içe “kapalı değiller”!, “tutucu değiller”!, “yabancı yüzlere”! kuşkucu hiç değiller<ı>.”ı> Belma Akçura <ı>21.7.2009 Milliyetı>
· “Okul donanımı yok, birine gitmezsen nasıl olsa diğerine gideceksin diye eğitim kalitesini önemsemeyen iki dershane var” diyor. <ı>Ardahan Anadolu Lisesi’nden mezun olup iki yıldır üniversite sınavlarına giren Candoğan Sarıkaya, ı>
· ise şöyle konuşuyor:
“Ekonomik olarak da yetersizler... Ama her şeyden önemlisi artık Ardahanlı bütün öğrencilerde şöyle bir psikoloji oluştu: ‘Nasıl olsa kazanamayız..’” <ı>2000’de iki yıllık eğitimi bitiren İlyas İzgiı>
<ı>Nasıl Başardık?ı>
<ı>Karamanlı ı>Eğitimciler, iller sıralamasında bu yıl elde edilen birinciliğin ‘tesadüf’ olmadığını gösteren süreci şöyle anlatıyor:
· “Liselerin yüzde 90’ının tekli eğitime geçti, <ı>ı>
· İl Özel İdaresi’nce yapılan ihaleyi kazanan şirket tüm liselerde her ay deneme sınavları yaptı.<ı>ı>
· Öğretmenler okullarda ücretsiz ders verdi, veli ziyareti yaptı. <ı>ı>
· Okullarda her gün 10 dakika okuma saatleri yapıldı” dedi. <ı>İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Selmani Karaçamı>
· “Rehber öğretmenlerin öncülüğünde aile ziyaretlerinin yapılması çok önemliydi. Fakir öğrencilerin bir kısmını dershaneler, bir kısmını da sosyal yardımlaşmadan biz destekledik. Veli çok duyarlı…” dedi.<ı> Vali Vekili Yılmaz Şimşekı>
· “Öğrenci üniversiteye gitmezse burada iş bulamayacağını biliyor.” <ı>Mehmet Akif Ersoy Lisesi Müdürü Ayhan Kahramanı>
· “Karaman’da ‘çocuğum okusun, ben aç kalayım’ düşüncesi hâkim. Çocuğunun devlete girmesini istiyor” <ı>TOKİ Anadolu Lisesi Müdürü Nurettin Doğanı>
· “Kız çocuklarının başarısı daha düşük çünkü merkezdeki okullarda yurt yok. Bir kız yurdu açılırsa Karaman’ın derecesi yükselir” <ı>Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürü Zeki Tumanı>
<ı>ı>
Anadolu Lisesi’nden bu yıl mezun olup ÖSS’ye sayısal puan türünden katılan bazı öğrenciler ise Karaman’ın modern bir il haline gelemediğine dikkat çekiyor:
· Çağlayan Şan: Öğrenciler bir an önce büyük şehre gitmek için çabalıyor. Büyükşehir’e özlem var.
· Deniz Toprakçı: Karaman gençliği buradan kurtulmak istiyor. Hepimizin amacı iyi bir eğitim.
· Osman Demirci: Sosyal aktivitelerin sınırlı olması başarıda etkin faktör.
· Esra Pulcu: Küçük bir şehir olması dolayısıyla dikkatimizi dağıtacak çok fazla bir şey yok.
· Ayşegül Kalaycı: Karaman’da eğlenceli, kendimizi kaptıracağımız şeyler yok.
· Fatih Nas: Karaman, bir öğrencinin gelişebileceği bir il değil.
· Ayşe Soyyiğitoğlu: Gelişmiş bir üniversite ve sosyal hayat olursa kimse gitmek istemez.
· Gökçe Koraş: Karaman’dan çıkıp kendimizi geliştirmek istiyoruz.
<ı>ı>
Öğrencilerimize okulu sevdirmek…
Okulu bir angarya, gençlik döneminde kat edilmesi gereken bir ara aşama
olarak gören değer yargısından-ters bilinçten hepimiz kurtulmalıyız.
Okul çok güzel, çok zevkli, çok renkli bir dönem olarak görülmeli.
Öğrenciler okullarına sevinerek gitmeleri için gerekenler yapılmalı…
Kaynak: <ı>Karamanı> Bahar Atakan<ı> ı><ı>20.7.2009. Ardahan ı>Belma Akçura <ı>21.7.2009 ı><ı>Milliyetı>
<ı>ı>Not:<ı> ı>İki haber arasındaki fark-BİLGİLENDİRME oldukça dikkat çekici!