Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '08

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Şeb -i Arus, Konya ve ben...

Şeb -i Arus, Konya ve ben...
 

Soğuk,

Ama öyle çok eskilerden kalma...

Hani ayazla karşılaşırdık ya yüzünüzü yakarak geçen, öyle bir canım İç Anadolu soğuğunda yürüyorum doğduğum ama yetişme fırsatı bulamadığım ata topraklarımda...

Konya'dayım...

Her sene yapmaya çalıştığım memleket ziyaretlerinden sadece birisi görünürde.

Yanımda sevdiklerim; çekirdek ailem, istikamet; Mevlana Müzesi...

İçimde uyanan özlemlerin, belirsiz ve karman çorman duyguların haddi hesabı yok...

Sağıma bakıyorum yüzyıllarca yıllık bir tarih solumda ha keza öyle...

Gözüme bir caminin duvarında yer alan tarih çarpıyor yapım tarihi...

1290...

Kendimi uçsuz bucaksız bir zincirin ufak bir halkasındaki milimetrik bir ölçü olarak görüyorum zincirin kökü o kadar derinlerde ki...

Yüzyılların gücünü hissediyorum ardımda duran; bana damgasını vurmuş, her bir hücreme...

İçimizde hüzünle giriyoruz... Mevlana'nın mekanına...

Hem beni çağırıyor Mevlana ata topraklarımda, hem de günlük hayatımın hayhuyunda ve kilometrelerce uzakta topraklarımdan ve öz benliğimden kendimi söküp atılmış, koparılmış hissediyorum... Ne olduğumu anlamaya çalışıyorum, hazmetmeye o noktada ruhani değerler sarıyor benliğimi uzaklaştıkça çığ gibi büyüyen ve o oranda yakıcı olan değerler...

"İyi insan olmalıyım!!! Bırak her şeyi bir kenara" diyorum içimdeki bana...

Bu duygulara "Gurbet" acısı ekleniyor. Ta derinlerde bir yerde hissediyorum aidiyetimi bu topraklara hiç yaşamamış olsamda. O kadar derinlerde ki hissetmem bile yıllar almış.

Sokakları geziyoruz. Kah orada kah burada çocukluk suretleri karşıma çıkıyor annemlerin ve hatta dedelerimin. Bir sokak bir anıyı davet ederken bir diğeri diğer bir anıyı çağrıştırıyor bizlere, tüm sevdik ve yitip gitmiş isimlere duyduğumuz özlem ve sevgi kaplıyor yüreklerimizi...

Konya'dayım...

Yıllık iznimin bitmesine dört gün, tekrar "yaban ellerine" dönmeme iki gün ve vuslata bilmem kaç yıl kala...

Bu gün 17 Aralık yine bir gurbet akşamında TRT 1 den Şeb-i Arus törenlerini izliyorum...

Birde ölmeden ney çalmayı öğrensem...

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..