Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '14

 
Kategori
Anılar
 

Sen gelmez oldun....

Sen gelmez oldun....
 

Biraz evvel yemek yedik, ben televizyon kumandasını aldım ve koltuğuma oturdum. Bu gece çok sevdiğim , zevkle seyrettiğim bir dizi var.' O hayat Benim 'adlı dizi başlayacak birazdan. Özeti tekrar seyretmemek için başka kanallarda gezineyim istedim biraz.  Kumanda birden Azarbaycan televizyonuna takıldı kaldı.

Azarbaycan televizyonunda çok güzel sesli bir hanım çok tanıdığım bir şarkıyı söylüyordu. 'Sen gelmez oldun'adlı bu şarkıyı duyunca koltuğumda daha bir gömüldüm, gözlerimi kapattım ve yıllar öncesine uçtum.

Sene 1971.O tarihlerde Üniversiteden yeni mezun iki genciz. Konya'nın Seydişehir kazasında Etibank ile Rusların ortaklaşa kurduğu bir tesiste Seydişehir Alüminyum Tesislerinde görevliyiz eşimle. Daha bebeğimiz bile yok.

Yaşamımız boyunca İstanbul'dan ve çevremizden ikinci ayrılışımız bu dönem,Bir buçuk yıl önce de Konya Askerlik şubesine gelmişiz vatanı görevimiz için.

Konya'da ailelerimizden uzak yaşadığımız günler çok rahat geldiği için askerlik bitiminde İstanbul'a dönmeyip bu Anadolu kasabasında görev almayı tercih etmişiz.

Torosların eteğindeki bu masal kasabasında oldukça konforlu bir yaşam sürüyoruz aslında. Kurum yabancıların da yaşadığı bir tesis olduğu için evlerimiz, alışveriş merkezlerimiz, spor tesislerimiz, eğlence ve konaklama mekanlarımız çok lüks. Çalışanların da çok genç olduğu düşünülürse çok keyifli günler geçiriyoruz.

İşte bu günlerde tesisimize Azarbaycanlı bir tercüman geldi. Çalışan personelin büyük çoğunluğu Rus olduğu için iletişimimizi tercüman sağlıyor.

Tercümanımızın ismi Allahşükür Kurbanov. Bu ismi gibi harika adamla kısa sürede dostluğumuz epey ilerledi. Eşim ve ben akşam iş çıkışları da tesisin kafesinde beraber kahve içmeye, sohbet etmeye başiadık bu yeni arkadaşımızla.

Günlerden bir gün Allahşükür Bey bir plak getirdi. O zamanlar cd ve kaset henüz gelişmemiş. Biz akşam eve gelince hemen bu plağı dinlemek istedik. Bir dizi Azari şarkının olduğu bir uzunçalardı bu.

Bizi çok duygulandıran bu şarkılardan biri de işte bu biraz evvel dinlediğim 'Sen gelmez oldun 'adlı şarkı idi.

Günlerce, aylarca hatta yıllarca dinledik bu plağı. Taki bir taşınma sırasında kaybolana kadar.

Biraz evvel beni alıp yıllar öncesine götüren bu şarkı bitince gözlerimi açtım.

Eğer yaşıyosa bir zamanlar yollarımızın kesiştiği arkadaşımız Allahşükür Kurbanova'a sağllıklı, uzun bir ömür, eğer yaşamıyorsa Tanrıdan rahmet diliyorum.

İyi ki seni tanıdık biz.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..