Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

10 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Senin kartin var mi bakalim?

Senin kartin var mi bakalim?
 

Bazen ise yariyor bu kartlar inanin..


Izne bu gelisimde bir sey daha ogrendim. Meger banka kartlari para cekmek ve yatirmak disinda bir seye daha yariyormus.

Bankada sira beklemeden islem yaptirmaya.

Bir arkadasimin isi icin bir bankaya, kendi isim icin diger bankaya gidecektim. Iki banka birbirine yakindi. Once kendi bankama girdim islem sirasi numarasi aldim. Bir baktim onumde tam 90 kisi var. Yanlislik mi var dedim. Kapida koruma gorevlisi gibi arkadasa sordum. Makina yalis numara vermez dedi. Oysa ben ona makina yanis numara mi verdi dememistim.

100 den 900 e kadar numara vardi cagrilan. 911 cagriliyor diger kasa 239 u cagiriyor diger kasa 440 i. Anlamak cok zor egr her gun banaya gitmiyorsaniz. Buyuk bir saflik edip musteri temsilcisi gibi goruen bayana sordum. Bu sira nete gore uygulaniyor diye. Once bana uzayliyim gibi bakti, sonra koruma gibi duran vatandasa goz suzdu" soruya bak" der gibi. kartinizin durumuna gore dedi. Iyi ama benim kartim yok dedim. Iste bu yuzden bu numara var elinizde dedi. Allahim ne aciklayici bir yanitti.

Ben diger bankadan da numara alip geleyim diye ciktim, baktim diger bankada daha az bekleyen var orada kaldim. Arada gidip diger bankayi kontrol ettim.,

Bu arada biraz akillandim, karti ile cok islem yapan oncelikli musteri sirasina giriyor ve beklemeden hizmet goruyormus. Bu is adami ya da simitci Salih olabiliyormus ne demekse artik.

Hadi ben yurtdisindayim ise yaramaz musteriyim ya o yasini basini almis sicaktan dili damagina yapismis yasli insanciklar neden bekliyor. Cunku kartlarini sadece ayda 1 kez kullaniyorlarmis. Sanki imkanlari var da onlar kullanmiyor karti gibi..

Neyse bu belesme turu 55 dakika surdu. Ama dikkatimi ceken su oldu. Kimse sikayetci degildi. Herkes hakkina razi oyleee bekliyorlardi. Oysa bu insan haklarina aykiri bir sey. Resmen ayrimcilik. Kartini cok kullaniyorsan iyi musterisin bekeme, az kullaniyorsan hayatinin 1 saatini bankada gecirmeye mahkumsun. Ustelik para yatirmak icin bekliyorsun sonucta kazancli olan onlar.

Ama sonra dusundum, belki de alan memnun satan memnun bana ne oluyor ki..

Birileri kartini sizden daha cok kullandi diye , sizden daha makbul insan olarak islem goruyor, siz de buna boyun egiyorsaniz bekleyin bari ne yapayim...

Otururken aklima geldi yine. Yazmasam icimde kalacakti. Yazdim galiba rahatladim. Iyi beklemeler Turkiye...

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..