Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '14

 
Kategori
İnternet
 

Seo çalışmalarının dünü, bugünü ve yarını

Seo çalışmalarının dünü, bugünü ve yarını
 

Bu konuyu internetin varoluşuna kadar götürmek mümkün. Ancak o kadar geniş bir değerlendirme yerine özet bir giriş ile asıl konuya gelmek istiyorum.

İnsanlar arama motorları sayesinde aradıkları internet sitelerine ulaşabiliyor. Bu nedenle arama motorları internetteki en değerli siteler konumunda. Ancak Google bu bakımdan diğer arama motorlarına çok büyük bir fark atmış durumda ve hakimiyetini de çok uzun bir süre rahatlıkla devam ettirebilecek gibi görünüyor.

Arama motorlarında üst sıralarda çıkmak her internet sitesinin isteğidir. Burada konu SEO'ya yani arama motoru optimizasyonuna geliyor. Ancak SEO sadece arama motorlarında üst sıralarda yer almak değildir. SEO'nun amacı "site ziyaretçi sayısı"nı arttırmaktır. Arama moturunda belli aramalarda daha üst sıralarda çıkarak bunu sağlamanız mümkün, ancak bunun dışında da çok çeşitli ve legal yöntemlerde mevcuttur.

Arama motorları sıralamaları belirlemek için çeşitli kriterler kullanmaktadır. Bu kriterler sayesinde de internet sayfalarının sıralaması belirlenebilmektedir. Google'ın 200'den fazla kriteri arama motoru sonuçları için kullandığı bilinmektedir. SEO yapan kişilerde bu kriterlerden en etkili olanları bulmakta ve bunları siteleri üzerinde uygulayarak sıralamada üste çıkmaya çalışmaktadırlar.

SEO, zamanla çok daha zor yapılır bir hale gelmiştir. Özelliklede son Google güncellemesinden sonra. Eskiden kaliteli bir internet sitesinden belli bir sözcüğe link verilerek çok rahatlıkla Google'da üst sıralara çıkılabiliyordu. Ancak bu ziyaretçiler açısından olumsuz sonuçlar oluşturuyordu. Çünkü seo uygulayan siteler değersiz içeriklere de sahip olsalar Google'da üst sıralara çıkabiliyorlardı. Google bunun önüne geçmek için zamanla kriter sayısını arttırdı ve kriterlerinde sıralamadaki etkinliğini düşürdü. Günümüzde Google'ın en değer verdiği kriterler arasında backlinkler, sosyal medya kullanımı, sayfa açılış hızları, ziyaretçi eğilimleri vb. gelmektedir. Ancak son Google güncellemesiyle birlikte bu kriterlerde değer kaybına uğradı. Şuanda bir internet sitesine backlink vermek sıralamanızı yükseltebileceği gibi aynı zamanda düşürebilirde. Google'ın değer verdiği kriterler hala değişmemiş olsada bu kriterlerin uygulanışı kriterin etkisini tamamen ortadan kaldırabileceği gibi etkinliğini de arttırabilmektedir. Yani bulunduğumuz dönemde SEO eskisinden çok daha zor duruma gelmiştir ve gelecekte de emin olun daha da zorlaşacaktır.

Gelecekte SEO nasıl bir eğilim içinde olacak sorusunun cevabıda aslında zor değildir. Burada değer vermemiz gereken en önemli etken "ziyaretçi eğilimi"dir. Sitelerinizi ziyaretçiler için oluşturmalı, onların faydasına çalışmalar yürütmelisiniz. Bu konuyu biraz açacak olursak; görsel olarak ziyaretçiyi tatmin etmek, ziyaretçinin sitede daha uzun süre kalmasını ve çok sayıda sayfa dolaşmasını sağlamak, siteye yorum yazmasını sağlamak, site linkini çeşitli sosyal medya sitelerinde paylaştırmak (Gelecekte Google+ bu bakımdan çok büyük değer kazanacaktır) sitenizin Google'da yükselmesini sağlayacaktır.

Ancak SEO kriterlerininde kırılma noktaları olduğunu belli çalışmaların sitenize yarar sağlayabileceğini ancak bu çalışmaların aşırı derecede yapılmasından da sitenizin zarar görebileceğini belirtmemiz gerekir.

 
Toplam blog
: 3
: 7603
Kayıt tarihi
: 01.11.14
 
 

İnternette çeşitli seo çalışmalarıyla siteler oluşturmaktayım. Sakarya'da yaşıyorum, özellikle Sa..