Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '16

 
Kategori
İnternet
 

SEO nereye mi gidiyor?

SEO nereye mi gidiyor?
 

SEO artık bir ihtiyaç


SEO çalışmaları her geçen gün ile önemini artırmaya devam ediyor. Bunun sebebi ise belirlenen anahtar kelimelerle yapılan aramaların sıralandığı organik arama sonuçlarında üst sıralara yükselmeyi hedeflemesi. Yani başarılı bir şekilde yapılan SEO çalışmaları sonucunda sıralamada yükselen web sitesi hedef kitlesiyle, gerçek potansiyel müşterileri ile buluşabiliyor. Üstelik TV izlenme oranlarının en popüler yayınlarda bile nüfusun %25-20’si gibi oranlarda kaldığını düşündüğünüzde, nüfusun %50-60’ına ulaşabildiğiniz internet ortamı büyük bir potansiyel barındırıyor. Daha çok sayıda kişiye çok daha düşük bir maliyetle ulaşma şansınız oluyor. Örneğin yeni bir spor ayakkabı ürünü ile piyasaya çıkan ve Türkiye çapında faaliyet gösteren bir firmanın diğer yöntemlerle yapacağı reklam ve tanıtım çalışmaları için milyonlarca liralık bütçe ayırması gerekiyor. Oysa bu bütçenin 1000’de 1’i gibi bir bütçe ile SEO çalışmaları yaptırabiliyor, daha çok kişiye ulaşarak daha etkili sonuçlar alabiliyor, geri dönüşümler sonucunda elde ettiği veriler ile geleceğe dönük stratejiler belirleyebiliyor.

Sonuç olarak SEO çalışmalarının katlanılan zahmet ve maliyete göre kat kat daha fazla getirisi bulunuyor. Ama firmaların bu önemi fark etmesi sonucu SEO çalışmalarına önem vermesi, internet üzerindeki rekabeti artırıyor. Google ve diğer arama motorları tarafından yapılan ve kullanıcıların doğru sonuçlara ulaşmasını hedefleyen çalışmalar da SEO çalışmalarının daha dikkatli yapılmasını zorunlu hale getiriyor ve başarısız SEO çalışmaları yaptıran web sitelerinin elenme ihtimalini artırıyor. Yani kısa vadede kendilerini SEO uzmanı olarak tanıtan kişiler başarılı olabilse de, uzun vadeli bir başarı yakalamak için kurumsal SEO hizmeti veren, konunun uzmanı olan ve mesaisinin önemli bir bölümünü işine ayırabilen SEO uzmanlarından faydalanmak gerekiyor.

Bu durumda uzun vadede SEO kavramının profesyonelleşeceğini, piyasada sadece gerçek SEO uzmanlarının kalacağını, bu kişiler tarafından takip edilen ve SEO çalışmaları yapılan web sitelerinin başarılı olacağını söyleyebiliriz.  

 
Toplam blog
: 4
: 211
Kayıt tarihi
: 12.11.15
 
 

Can Cankıran, Organiclick dijital pazarlama ajansının kurucusu ve dijital pazarlama stratejistidi..