Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Seviyorum devletimi bizi yoksulluğa alıştırdığı için

Senelik izindeyim ya gazete okuma lüksüm var sabahları. Antalya'da kardeşlerimdeyim. Sabah simit eşliğinde kahvaltı yapalım bu gün dedim. Cumhuriyet gazetemi de aldım. Eve gelene kadar başlıkları okudum. Türkiye'de o kadar çok gündem var ki oku oku bitmez. Benim ilgimi Ekonomik Alarm çekti. Zaten her an her dakika ekonomik yönden rahatsız yaşadığımız için. Asgari ücretlinin, memurun nasıl geçinebildiğine hayret etmenin dışında hala çözemediğimiz bir bilmece gibi. Sendikalar habire yoksulluk sınırını açıklayıp duruyorlar. Yoksulluk sınırı 2.000 ytl civarında. Bunları daha önce okumuştum.

Gazetede Ekonomik Alarm başlığın altında bir alt başlıkta 'İngiltere Ekonomisi Alarm Veriyor'diyordu ve şöyle devam ediyordu. 'Dünyanın en büyük ekonomilerinden İngiltere, küresel krizden nasibini aldı. İngiltere ekonomisi durgunluk alarmı verirken ülkede kırsal kesimde yaşayan halkın beşte biri yoksulluk sınırının altında yaşamaya çalışıyor. Araştırmalar kırsal kesimde yoksul sayısının hızla arttığını gösteriyor. Krizin bankalarda büyük hasar açtığı ülkede aile başına ortalama doğalgaz ve elektrik faturalarının da artması bekleniyor' diye yazmış. Güldüm hem de katıla katıla.

Çocuğuna süt ısıtmak için tüpü olmayan, sokaktan odun toplayan çok insan gördüm ben. Bankamatıklerde yatan aileler, karda kışta çadırda yaşayan aileler var. Hem de öyle çok var ki biz sadece televizyonlara çıkanları, gazeteye manşet olanları görüyoruz. Gururlu olupta kendince çare bulmaya çalışan çok insan var bu ülkede. Yıllar önce bir pansiyonda devletin verdiği işsizlik parasıyla tatile gelen bir İngiliz'le tanışmıştım. Bizim insanlarımız otobüs parası bulup ailelerini ziyarete bile gidemezken, (çoğu aile de evdeki giderle gideceği yerdeki gideri hesaplayıp otobüs biletlerini ancak alabiliyor.) Seviyorum devletimi. Bizi İMF böyle istiyor diye öyle bir yoksullaştırdı öyle bir alıştırdı ki böyle krizler yoksul sınıfı hiç etkilemiyor. Adam da zaten yok. Yok ki daha nasıl yok olsun. En son eletkrik zamlarından sonrada yavaş yavaş buzdolapların fişini de çeker, daha az çamaşır yıkar. Deterjanda pahalı. Zaten küresel ısınma yüzünden su da yavaş yavaş azalıyor. Kitap okumasa olur. Yada sağolsun korsan kitaplar. (Bazen ben bile alıyorum.) Kıyafet pazarlarda bol. Antalya'da pazarda her türlü kıyafet var. Artık buzdolabı, çamaşır makinası ve televizyonda satılıyor. Gerçekten seviyorum devletimi.

İki mühendis çalışıyor dışarıya yemeğe çıkarken düşünüyoruz. Öyle pahalı Resrutaurantlara da gitmiyoruz. Onlar eskidendi. Neydi o günler. Şu kadar kişi şu kadar para öderdik diye anlatıyorlar. Yok öyle dışarıda yemek. Bu ülkenin kaymağını 3-5 zengin yiyor ancak. Geriye kalanda onlardan kalanları. O yüzden seviyorum devletimi. Bizi yoksulluğa alıştırdı, iyide oldu.

Bak dünyada kriz var. Amerikalılar oturdukları bahçe içindeki evleri satıp apartmanlara taşınıyorlar evlerini de kiraya veriyorlarmış. Hani eskisi gibi ballı kiracıda yok. O kadar boş ev varmış ki insanlar tutmak istemiyorlarmış. Son benzin zamlarından sonra arabalarını sürmez olmuşlar. O yüzden işlerine daha yakın yerlere taşınmaya başlamış, 2-3 tane arabası olanlarsa arabaları satmaya başlamışlar. Nasıl korktular hemen. Bize benzin zammı vız gelir. Dünyanın en pahalı benzinini biz kullanıyoruz. Sesimiz çıkıyor mu? Paşa paşa litresi 3 ytl ye benzinimizi alıyoruz. Baktık biraz zorlanıyoruz LPG tüpü taktırıyoruz arabaya. Ben ne mersedesler gördüm LPG gazı alan. Amerikalılar hemen korktular. Aslında gelip bizi inceleseler ya, bizden tiyo alsalar nasıl geçiniyoruz ne yapıyoruz diye. Hemen alışırlar yoksulluğa. Gerçi bizi öyle çok iceledi ki başlarındakiler. İMF diye diye yoksullaşmadık mı zaten. Bunların halkı bilmez krizleri. Başlarındaki 3- 5 kişi yönetir halkı. Halkta işine gider gelir maaşını alır. Çalışmayan işsizlik yardımı alır. Ne bilsinler yoksulluk nedir. Yıllarca ülkeleri sömürerek yaşadılar. hem İngiltere hem Amerika yıllarca sömürdü fakir ülkeleri. Onun için yoksulluk nedir bilmez onların halkları.

Gerçekten seviyorum devletimi. Bizi yoksulluğa alıştırdığı için. Bak dünyada kriz çıktı. Biz de yoksullaşacağız. Ama biz zaten yoksulduk değil mi?

 
Toplam blog
: 16
: 888
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

43 yaşında evli 2 çocuk annesi Elektronik mühendisiyim. Fotoğraf çekmeyi ve örgü örmeyi çocukları..