Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sevmek mi sevilmek mi?...

'Kızım' dedi Melek teyze... 'Mutlu olmak istiyorsan hayatta sevdiğinle değil seni sevenle olacaksın'.. Bu söz hep aklımın bir tarafında kaldı. Ve her üzüldüğümde sevdiğim için aklıma bu cümle geldi... 'Sevdiğinle değil seni sevenle olacaksın'...

Sordum adama sevmek mi sevilmek mi?... 'Sevilmekte bazen çok ağır ve acı verici olabiliyor dedi. Özellikle karşındakiyle aynı değerde sevemiyorsan o zaman haksızlık yapıyormuşsun gibi geliyor'...

'Ben sevilmeyi severim' dedi bol takılı, makyajlı, güzel kadın... Gözlerinde muzip bir parıltı ile 'Sevsinler şımartsınlar beni isterim. Sevilmekten çok hoşlanırım. Şımartmaktan vazgeçtikleri an giderim durmam orda'...

'Sevmek çok değerli ve önemlidir' dedi gözlüklü ve ciddi görünüşlü adam... 'Aşk geçicidir... Biter ama sevgi bitmez süreklidir ve daha doyurucudur...'

Ellerini kavuşturup biraz düşündükten sonra 'Sevilmek sanırım' dedi kadın... 'İnsana kendini iyi hissettiren, egosuna iyi gelen, beğenilme ve istenilme arzusunu tatmin eden, kendini iyi ve güzel hissetmeni sağlayan duyguyu tercih ederim... '

Saçlarını toplamış, ayaklarını birleştirmiş sandalyade oturan kadın gözlerini bir süre yere diktikten sonra... 'Sevgi çok değerli ve kolay yakalanamayan, ele geçmeyen yabani bir kuş gibi... Sunulduysa eğer bunca değerli bişey reddetmeden önce bir şans vermeli insan kendine bu güzel sevgiyi yaşayabilmek adına'...

'Aşkla başlayan ilişkilerde bile aşk bittiğinde sevgiye dönüşmeyen, dönüşemeyen ilişkiler bitmeye mahkum' dedi gözlerini gözlerime dikmiş inançla konuşan kadın... 'Gözlüklü beye katılıyorum. Aşk biter, sevgi ve sevgiye, hayat paylaşmaya, dostluğa dönüşmüş şanslı aşklar sürer...'

Gözlerine mavi far sürmüş, kot pantolonlu kadın itiraz etti. 'Ben aşk kadınıyım... Aşka aşığım... Sevmek sevilmek başka şeyler... Mesela ailemi severim. Arkadaşlarımı severim. Kedimi severim. Ama karşı cins ilişkilerimde aşık olmak isterim. Ayaklarım yerden kesilmezse, o tanıdık ve bildik duygu ile savrulmazsam, tüm hücrelerimde hissetmez ve ne yaşıyorsam tutku ile yaşamıyorsam kavgayıda, sevişmeyide... Ben ona ilişki demem. Aşk bittiğinde de pupa yelken uzaklaşıp yeni aşklara yelken açarım'...

'Ben hep sevmek taraftarı oldum' dedi kadın... 'Hep sevgimin peşinden gittim... Sevildiğimde oldu arasıra... Ama hiç oyalanmadım, hiç düşünmedim acaba ben de sevebilirmiyim diye... Ondandır bunca yara bere, sağımda solumda gördüğün kırık çıkıklar, sızan kan gözeneklerimden ve gözbebeklerime yerleşmiş hüzün ve acı... Melek teyze doğru söylemiş ama sevmeyi hep sevilmeye tercih ettim ben'...

Bütün bunları dinleyen ben dönüp sordum kendime sevmek mi, sevilmek mi?....

 

 
Toplam blog
: 40
: 657
Kayıt tarihi
: 14.11.07
 
 

49 yaşındayım.. Kamuda memur olarak çalışıyorum. Aynı zamanda amatör bir tiyatro ekibiyle 18 yıld..