Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '08

 
Kategori
Müzik
 

Şevval Sam – Karadeniz

Şevval Sam – Karadeniz
 

Şevval Sam, “Karadeniz”, CD, Kalan Müzik (2008)


TRT'deki Trabzon konserini izledikten sonra Şevval Sam'ın Karadeniz albümünü hemen almaya karar verdim (1). Şevval'in Karadeniz türkülerini Gülbeyaz'dan ve Kazım Koyuncu'nun albümünden biliyordum yıllardır. Şevval her şarkıyı, her türküyü güzel söylerdi. O akşam başka güzel şeyler de söyledi Karadenizlilere, çevre konusundaki duyarlılığını, gerçek bir çevreci söylemiyle aktardı.

Albümün kitapçığında iki yeri çok sevdim. Biri, orta sayfada “kendisine hoyratça zarar vererek otoyol yapanları hiçbir zaman affetmeyecek, verdiklerini bir gün geri alacaktır.” yazmış. Ben de hep söylüyorum: “Karadeniz başka denizlere benzemez. Karadeniz’e güveniyorum. Denizi doldurup, o kumsalları yokeden Karadeniz Otoyolu’nu hırçın dalgalarıyla döve döve bitirecektir. Birgün aklı başında biriler gelecek ve Karadeniz’e yenilgiyi kabullenecek ve denize teslim edecek o doldurdukları yerleri. Ve kumsallar geri gelecek.

Albümün kitapçığında iki yeri çok sevdim. İkincisi kapakta “Kaybettiğimiz tüm dostlara, en çok da Kazım’a”. Ne kadar anlamlı, ne kadar vefakar.

Türküler çok güzel, Karadeniz kadar güzel. Şevval Sam çok güzel söylüyor, sanki Karadeniz’i yaşıyor.

Teşekkürler Gülbeyaz, Şevval Sam’ı Karadenizli yaptığın için...
Teşekkürler Kazım Koyuncu, Şevval Sam’a Karadeniz türkülerini öğrettiğin için... “Hey gidi Karadeniz” için...
Teşekkürler Şevval Sam, Karadeniz türküleri seninle bir başka güzel oldu...
Teşekkürler Karadeniz, iyi ki varsın...

(1) Şevval Sam, “Karadeniz”, CD, Kalan Müzik (2008)

Ankara, 28 Ağustos 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..