Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '21

 
Kategori
Müzik
 

SEZGİN ALKAN-KİMDİR?

 

Sezgin Alkan 23 Nisan 1985’te İstanbul’da doğmuştur. Annesi ev hanımı, babası müzisyen olan Alkan’ın müziğe olan merakı ve ilgisi babasının Alkan’a 5 yaşındayken aldığı 2 oktavlı minik bir klavye ile başlar.

Müziğe olan ilgisi arttıkça klavyenin boyutu yerini piyanoya bırakır. Alkan için Piyano, gözlerini kapattığında sadece ellerini emanet ettiği, ruhunu teslim ettiği ve kendisini bu dünyadan uzaklaştırdığı bir enstrüman olarak tanımlanır. Müzisyenimizin böyle düşünmesi aslında şarkılarının ne kadar güçlü ve özel olduğunu bizlere hissettiriyor. 

 

Sezgin Alkan, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarında eğitim almıştır. 2008 yılından bu zamana kadar Cem Adrian ile birlikte çalışmaktadır. Cem Adrian ile tanışmasını şu cümle ile özetler  “Tanrı’nın ikimize bir armağanı oldu” diyen müzisyen Alkan, Cem Adrian ile tanışma hikayelerini bir dergiye röportaj olarak verir. 

 

Röportajda şunları söyler, kendi YouTube hesabımda  sadece piyano  cover’ı ile paylaştığım bir türkü vardı, YouTube üzerinden başka bir video izlerken aşağıdaki linklerden birinde Cem’in videosuna denk geldim ve izlemeye başladım. O anda bu piyanonun bir vokale ihtiyacı olduğunu ve bu ismin Cem Adrian’dan başka biri olmayacağına karar verdim. 

 

Daha sonra internet sitesinden menajeri ile iletişime geçip videoyu kendisine mail attım. Fazla zaman geçmeden menajerinden bir sabah telefon aldım ve akşama Cem’in arayacağını söyledi. Tanrı’nın armağanı dediğim kısımda burada gerçekleşiyor. Cem’de aynı dönem içerisinde sadece piyano ile vokalin olacağı bir türkü cover albümü düşünüyormuş. Sonrasında alışveriş merkezinde görüşmek,tanışmak ve anlaşmak için buluştuk. Mükemmel bir dost kazandım ve daha sonra “Essentials/seçkinler” albümü ortaya çıktı. 

 

2018 yılında ise Sezgin Alkan’ın ilk solo albümü “ En Değerli Siyahım” albümü sevenleri ile buluşuyor. Albüm 11 parçadan oluşan , Cem Adrian ve Şanışer ile iki adet düet yer alan albümün çıkış parçası ise “Üşüyorum” şarkısıdır. Bestelerin tamamı Sezgin Alkan’a aittir ve Adham Farid tarafından Babajim stüdyolarında kayıt gerçekleştirilir. 

 

Ardından 2019 yılında “Gölgem” albümü çıkıyor. Hemen ardından 2020 yılında  “Hatıra Notları” adını taşıyan bir albüm daha çıkıyor ve Cem Adrian ile albümün içindeki “Hatıra” şarkısında buluşuyorlar. Albümün  “Beni Sen Kurtar” adlı diğer şarkısını Çağan Şengül ile birlikte dinleyenleriyle buluşturuyorlar. 

Eda Baba ile “Mağusa Limanı” ve Halil Sezai ile birlikte “Unutma Beni” adındaki şarkıları da albümde yerini alıyor. 

 

Kendi çalışmalarının yanı sıra Cem Adrian, Halil Sezai, Ceylan Ertem, Şanışer, Pamela Spence, Mercan Dede, Eda Baba, Emir Can İğrek, Manuş Baba, Çağan Şengül,Yasir Miy gibi pek çok müzisyen ile birlikte çalışmıştır. 

Kısacası Sezgin Alkan, siyah bir gölgenin içindeki beyaz tuşları konuşturan, ruhu güzel adam.

 

 
Toplam blog
: 13
: 74
Kayıt tarihi
: 16.04.21
 
 

Televizyon Haberciliği Ve Programcılığı ..