Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Şifa elimizde...

Şifa elimizde...
 

Sevgili Ferda Oral, bir pazar günü yaptığın etkinliğine beni davet ettin, hiç düşünmeden kabul ettim. Koşarak geldim. Hooponopono meditasyonu ile aşk ve ilişkiler üzerine arınma, temizlenme çalışması yaptık ve çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Kısaca temel felsefesi nedir?

-Hoponopono bir Hawaii Meditasyonudur. Temel felsefesi, sorunları çözmek için  dışarılara bir yerlere  bakmak değil kendi içimize dönmektir. Yaşam yolculuğumuz  boyunca  başımıza ne gelirse gelsin tüm sorumluluğu üzerimize almalı sıfır noktasına dönmeliyiz. Sıfır sınır kendi kendimize koyduğumuz tüm sınırları aşmamız ve yaşamımızda hayal ettiğimizden daha fazlasına kavuşmamız için  yol sunmaktadır. Eğer herhangi  biriyle problemimiz varsa, kendimize şöyle sormalıyız, “Bu kişinin canımı sıkmasına neden olan içimdeki şey nedir?”

NLP practitioner ve master  eğitimlerimizi birlikte aldık. Bunun öncesi var mı? Bize bu yolculuğa ilk çıkış noktanı anlatabilir misin?

-Kendimle tanışma sürecim çocuklukta başladı. Bedenimi ,ruhumu, zihnimi çözme sürecinde farkındalıklarım oldu. İstemenin, hedefe odaklanmanın yaratım gücünü bizzat defalarca deneyimledim. Ortaokul yıllarında tanıştığım eskrim sporunda birçok    Türkiye Şampiyonluğum oldu.  34 kez milli formayı giydim. ODTÜ ‘de okuduğum yıllarda Üniversite Olimpiyatlarında ülkemizi temsil ettim. Tüm bunların kişisel gelişim yolculuğumda çok büyük katkısı vardır. Çünkü ben küçük yaşlarda istemenin esrarını  ve odaklanmanın gücünü yaşamıma kattım.

Bu sevimli, enerji dolu Ferda, kendini nasıl tanımlar? Bir şifacı mı? Kişisel gelişimci mi?

-Ben öncelikle kendi yaşam yolculuğunda en iyi versiyonunu yaratmak üzere yola çıkmış bir bedenliyim. Reiki nin  yaşamıma girmesiyle ruhsallık sürecim başladı. Bir yandan bu yolda aydınlanmak isteyenlere rehber olmaya çalışırken bir yandan da kendi içsel yolculuğumu sürdürüyorum.

Aydınlanma, temizlenme ve gelişim yolunda bir çok eğitimler aldığını biliyorum. Bu eğitimlerden biraz bahseder misin?

-Etkili İletişim, Nefes, Reiki, İsim Enerjileri, Yaratıcı Drama, Hitabet, Melek Enerjileri, NLP Practitioner, NLP Master eğitimleri hatırladıklarımdan bazıları…

Öğrenme hayat boyu devam eden bir süreç derler ya işte bazı insanlar sanırım bunun hakkını tam veriyorlar.

-Ben kendimi bir öğrenme tutkunu olarak tanımlıyorum. İnsana ve yaşam enerjilerine dair ne varsa sonuna kadar öğrenmek arzusundayım. Bu sebeple nefes aldığım sürece yaşam okulunun daimi öğrencisi olmaya devam edeceğim.

Açık yüreklilikle söylemek isterim. Takdir ettiğim çok güzel gelişmeler görüyorum. Bunu bedenine de yansıtıyorsun. Bir uzman kimliği dışında herhangi bir insan olarak insanlara yaşam kalitelerini artırmak adına söylemek istediğin çarpıcı formüller yada püf noktası var mı bu işin?

-Çok teşekkür ederim. Çok zarifsin. Naçizane birkaç önerim olacak. Her şeyden önce yaşamlarında suya daha fazla yer ayırmalı  insanlar…Susamayı beklemeden su içmeli, kirlenmeyi beklemeden duş almalılar.... Suyun içinde  üçüncü  boyut düzeyinde keşfedilmemiş  mucizeler var.

Doğada daha fazla zaman geçirmeli, daha derin ve diyafram nefesi almalılar…Besinlerin işlenmemiş olanlarını, doğadan dönüştürülmeden sofraya gelenlerini tercih etmeliler…Yediklerini sadece bedenlerinin şifası için yemeliler. Mutlu olmak, yaşamdan keyif almak için bedenlerini doyurmak yerine ruhlarını doyurmalılar...Bunun içinde  içlerine dönüp  fırsat buldukça  meditasyon yapmalarını öneririm.

İsmine sonradan Ayperi ekledin ve hepimiz bunu hemen kabullendik. Akrofonoloji isimler ve harfler hayatımızı nasıl etkiler? İsimlerin enerjisi, titreşimi, karakteri bize neler anlatıyor?

-Kişisel Gelişim yolculuğum sürecinde yaşamıma dönük pozitif değişimler için  ismimin enerjisini yükseltmek de önemliydi. Bu konuda aldığım eğitimle isimlerin    hayatın akışkanlığını sağlamak için ne derece önemli olduğunu fark ettim. Ve değerli hocam Haluk Kemal Cebe’ nin ismimin önüne  eklediği Ayperi’nin  bana şans getirdiğine inanıyorum. 

İsimlerin Enerjisi  detaylı bir konu...Bilimsel dayanakları var. Evrende her şeyin bir enerjisi olduğunu 20.yüzyılın başlarında Einstein kuantum fiziği alanındaki çalışmalarıyla tüm dünyaya kanıtladı. Bu bilgiden yola çıkarak sesinde bir enerjisi olduğunu söyleyebiliriz.

Mutlu olmak insanın elinde mi? Bakış açımız nelere muktedir yada değil?

-Yaşamda gerçek dediklerimiz algılarımızdır. Olayları nasıl algılarsak bizim için gerçek öyledir. Aynı ortamda bulunmak kimi için mutluluk verici kimi içinse kabus gibidir. Bu bahsedilen yer mutluluk dolu mudur kabus gibi midir? Tek bir gerçek yoktur.. Bakış açıları vardır.

Olumsuz deneyimler yaşarken kurban kimliğinden kurtulmalı, olayı neyi öğrenmek için yaşadığımızı fark etmeliyiz. Oturduğumuz yerden kalkıp baktığımız noktayı değiştirmeliyiz. Tekamül sürecimizde mutluluğa ulaşabileceğimiz birçok yol var. Umarım  hepimiz içsel derinlikler  yaşayacağımız, koşulsuz mutlu olacağımız  kapıları açmayı başarırız.

Sevgili Ferda, Kurban kimliğinden kurtularak yaşanan olay/durumun bize neyi öğrettiğine bakmak ne denli önemli, ne yazık ki, acıları yaşadıktan ancak o olay yada durumun üzerinden geçen 'zamandan' sonra fark ediyoruz. Bu arada bizimle paylaşmak istediğin seni etkileyen bir olay/bir anın var mı?

-Çeşitli sebeplerle  hayatıma öğrenci olarak girmiş insanların yaşamlarında  geçirdikleri olumlu evreler son derece etkileyicidir... Öğrendiklerini yaşamlarına katarak iş, kariyer, aşk gibi yaşamsal mevzularda ulaştıkları noktalar benim mutluluk kaynağımdır. Kişisel Gelişim ve eğitim alanında bunu defalarca deneyimlemenin hazzını yaşıyorum.

Son olarak eklemek istediğin bir şey var mı?

-Çağımız  ‘’ Farkındalık Çağı ‘’ ...Bu ne demek ? Artık herkesin kendi özünü , kendi gücünü fark etme zamanı.. Bunu başarmak için insanların  ruhsallıklarına ‘’ Merhaba’’ demeleri gerek… Yoksa biz insanlar, bu dünyaya elektrik, su parası ödemek için gelmedik.. Allah'tan gelen parçamızın farkına varmaya geldik. Bunu göz ardı etmesinler. Tüm okuyuculara aydınlık yarınlar dilerim.

Sevgi ışığı ile aydınlanmaya/aydınlatmaya devam diyoruz. Teşekkürler...Yaşama mutluluk katmak bizim elimizde o sonsuz enerji ise içimizde...

e-mail:belginturan@gmail.com

12/02/2013

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..