29 Mart '13
- Kategori
- Eğitim
Sınavsız öğretmen olma yolu olan kurumlar arası geçiş ile öğretmen olma yolu kapatılmalı
Öğretmen olmak isteyen yeni adaylar, çalışın ama şunu ihmal ederseniz herşey boş
KPSS kitaplarını yığdınız, belki dersaneye gidiyorsunuz ve harıl harıl ders çalışıyorsunuz. Yüksek puanlar çekiyorsunuz ve gerçekten ümitlisiniz.
Durun heyecanlanmayın, sizin gibi çok vardı. Sonra atanamayıp içlerine gömüldüler.
Her biri tek tek "galiba sadece ben" dedi.
Aslında böyle diyenler binlerce idi. Biribirinden haberleri yoktu.
Çok çalışıp yüksek puan almalarına rağmen, öğretmen olamamışlardı. Bu işe kendileri de inanamıyor, akıl sır erdiremiyorlardı.
O NEDENLE ŞUNA DİKKAT EDİN:
1- Öğretmen adaylarının yorum yazdığı bazı forum sitelerinde da sık sık görüyorsunuz. Kurumlar arası geçiş konusunda kamoyu oluşturup, baskı yapmaya çalışan müthiş bir grup var. Bunlar bir şekilde DOLDUR/BOŞALT mantığı ile MEMUR olup, KPSS öğretmenlik sınavı olmadan öğretmen olmak isteyen kişiler. KOLAY MEMUR nasıl olunur, torpil ile memurluğa nasıl geçilir, o ayrıntılara girmeyecem. Devletin bazı kadroları ÖĞRETMENLİK için DOLDUR/BOŞLAT amaçlı kullanılıyor.
Öğretmen olmak isteyen, herkes gibi KPSS öğretmenlik sınavına ve ALAN sınavına girecek, olacak. Bunun başka bir mantıklı açıklaması yok!
Ayrıca %3, %7, % 10 falanda değil, kurumlar arası geçiş, bazı alanlarda kontenjanların % 20 ve daha yükseğini alıyor.
Örneğin:
Sınıf Öğretmenliği için 1000 kontanjan ayrılmış ise 200 kurumlar arası.
Matematik Öğretmenliği için 2000 kontenja nayrılmış ise 400 kurumlar arası.
Biyoloji için 500 kontenjan ayrılmış ise 100 kurumlar arası.
Edebiyat için 400 kontenjan ayrılmış ise 80 kurumlar arası.
Bunlar geçmişte oldu, isteyen araştırabilir. Bu nedenle zaten İPTAL edildi bu yol.
O nedenle UYANIK OLUN ve siyasilere, medyaya e-mail gönderin. Faks, tel ile bu haksızlığı durdurun.
2- Kopya olmaması için Başbakan'ı sıkıştırın.
YOKSA ilk başta yazdığım gibi olursunuz.
***
yeni öğretmen adayları, alanınızda 2010 ve 2011 yılında ne kadar kontenjan yayınlanmış, bunun % kaçı kurumlararasına aktarılmış, inceleyin.
Yani birilerinin örtbas edip bastırmaya çalıştığı kadar değil. Siz KPSS kitapları ve dersane ile boğuşup yüksek puanla atanma beklerken, birileri kolay yoldan öğretmen oluveriyor. Bu rakamlar az değil. Branşlara göre % 30 kontenjan kaybı olan bile var.
2010 kontenjanları
http://b1303.hizliresim.com/17/2/knmdf.jpg
http://personel.meb.gov.tr/upload/agustos_2010_taban_puan.pdf
2011 kontenjanları
http://ikgm.meb.gov.tr/sayisal_veriler/2011/AKIlkAtamaAlanMin_26082011.xls
http://b1303.hizliresim.com/17/2/knmfl.jpg
Aşağıdaki adresten MEB'e hangi kanaldan ne kadar öğretmen alınıyor, inceleyebilirsiniz.
http://ikgm.meb.gov.tr/sayisal_veriler.asp?ID=207
***
Örneğin,
2010 yılında 1144 Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni alınacakmış. bu kontenjanın 400'ü kurumlar arasına ayrılmış. % kaçı eder?
400 kontenjan demek, yeni atama bekleyen 400 öğretmen adayının açıkta kalması demektir. Az mııııı? Bu ataması yapılmayan 400 öğretmen adayı demektir! Bu sadece Türk Dili ve Edebiyatı için. Kendi branşınıza ve diğer branşlara da siz bakın.
NOT: Öğretmen adaylarının atamasının yapılamamasının en önemli nedenlerinden biri, kontenjanların haksızca doldurulmasıdır. Bu haksızlığı yapanlar organize ve etkili bir gruptur. 2010 ve 2011 yılında bazı alanlarda % 30 kontenjan kaybı olmuştur. Ama bundan genç öğretmen adaylarının ve medyanın haberi yok. Bu konuda yorum yazanlar da engelleniyor. Öğretmen adaylarının yorum yazdğı memurlara ait bir internet sitesinde bu konuda yazdığım yazı 4 defa silinerek engellenmiştir.