Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '07

 
Kategori
Kadın Modası
 

Şişman kız ve zayıf mankenler

Şişman kız ve zayıf mankenler
 

Uzun yıllar boyunca çok zayıf ve uzun boylu bir insan olarak hayatıma devam ettim. Bu süre boyunca kilo sorunu olan bir çok arkadaşım vardı ve hepsi zayıf olmamın ne kadar büyük bir şans olduğunu söylerlerdi. Günlerini meyve, salata yiyerek geçiren bu arkadaşlarım kilo veremez, veremedikleri gibi alıyorlardı. Bense tam tersi yedikçe yer ama kilo alamazdım. Hatta fazla zayıf olduğum için sık sık hastalanırdı. Kilo problemi olan kızlar, mutsuzdular, kendilerini televizyonlarda gördüğümüz mankenlerle kıyaslar, zayıflamak için her hafta farklı bir diyet denerlerdi. Bense mutsuzluklarını anlayamıyor, kendileriyle neden barışık olmadıklarını merak eder dururdum. Öyle ya tanrı onlara bu vucüdü uygun görmüş, besbelli ki zayıflamalarını istemiyordu...

Fakat sonrasında yaşanan sıkıntılardanmıdır, yenilen yemeklerdenmidir, bilmiyorum kilo almaya başladım. Ve 4 sene içerisinde tam tamına 13 kilo alarak hayatıma şişman denmese de balık etli bir insan olarak devam etmeye başladım.Bu durum ilk başlarda beni rahatsız etmiyordu, çünkü artık sağlıklıydım, saçlarım dökülnüyordu, gözlerimin altı eskisi kadar mor değildi, ayağa kalkınca tansiyonum dişmiyordu. Fakat kilolar artıkça, çevremedeki herkes aldığım kilolarla ilgili yorum yapmaya, ve eskiden nekadar güzel bir kız olduğumu anlatmaya başladı. Herkes kilo vermem konusunda baskı yapmaya başlamıştı. Yine de aldırmamaya çalışarak, yemek yemekten genişleyen midemle mutlu mesut yaşamaya çalıştım. Fakat bu çok uzun sürmedi tabiiki de, çevremdekilerin telkinleri etkisini göstermeye başladı ve kilo benim için bir problem haline geldi. Spora başladım ama pek gelişme yoktu, ayrıca yemek yeme ihtiyacım çok fazlaydı. Spora rağmen 1 kilo daha alarak 65.5 kiloya ulaştım ve boyumla orantılandığından tam olarak şişman kategorisine girdim.

Artık aynalardan nefret ediyorum, resimlerde suratım resmen kare çıkıyor, vucüdüm deforme oldu ve mutsuzum... Yol yakınken kilo vermem gerekiyor ama nedense veremiyorum...Benim için alarm zilleri çalmaya başladı ve bende artık diyet yapmaya başladım.

Bugün ise okulumuzun yıl sonu defilesine katılma gafletinde bulundum. 2 saat boyunca ortalıkta dolanan zayıf mankenleri görüp iç geçirdim ve iyice mutsuzlaştım. Ayrıca defileden önde Uğurkan Erezi gördüm ve kendisi beni hatırlamadı... Adam haklı 4 yıl önce çok derin olmayan bir tanışıklığımız olmuştu. Fakat yarıştığım seneyi ve isimimi söylediğimde inanamadı ve "sen kendine ne yaptın " diye sordu...

Vallahi bu soruyu bende soruyorum ama ne diyebilirim ki? Belki de bu bana uygun görülen cezadır. Zamanında anlayamadığım kilolu arkadaşlarımın duygularını anlayabilmem için bana bu ceza uygun görüldü.

Ama demek istediğim şu ki: kilo problemi olmayan insanlar, kilosunu dert edenleri anlamanız zordur fakat onlara davranışlarınıza dikkat edin. özellikle bir bayanın kilosunu dert edip, aynalara, kıyafetler ve yaza küs yaşaması nedir bilirmisiniz?

Ben bilmezdim, öğrendim, ve sanırım artık sadece kilolu insanlara karşı değil, tüm insanlara karşı bakışım değişti...

Hoşgörü ve anlayış....

 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..